Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄHELMET TOUKOKUUN LOPULLE***

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on nyt sitten SE päivä!

Pian tästä lähetään sitten synnärille nyytin hakuun.

Ihanaa päästä mahasta eroon mutta tavallaan myös haikeeta kun tietää, että ikinä ei ole enää massua. Ja jännittää miten elämä jatkuu sitten kahden lapsen kanssa.

Nälkä! Jano! Eikä mitään saa ottaa..

No, pian on nyytti sylissä!

Aika omanapaista mutta nyt on kyllä ajatukset ihan jossain muualla...

Adore ja Wille 39+0 ja pian Wille on 0vrk

Vierailija
62/85 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen on tosiaan sulla sylissä ihan juuri! Me täällä jännätään sun puolestakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuiset ulkona ja vauvan tuoksuinen arki alkanut. Voisi pistää tuonne ryhmäsivulle vaikka erikseen alueen syntyneille, niin voi samalla porukalla jatkaa jutustelua.

Ryhmä löytyy siis täältä: http://www.vauva.fi/ryhma/kortti/125/kesavauvat_2010

Vierailija
64/85 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä synnärille menijöille! Onhan se varmasti jännää tietää etukäteen, milloin aletaan valmistautua synnytykseen.

Täällä alkoi todelliset yöt: Selkäkivut herättivät ja vauva liikkuu niin että tosi kipeetä tekee..ihan kirosanat pääs illalla :)

Vauvauutisia odotellen teiltä..

p ja rv 35+5

Vierailija
65/85 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mimmielle tyttösen syntymästä!

Adore ja pönttö-örvelö ovatkin jo pienoisia hakemassa, ihanaa! Tsemppiä kovasti! Uutisia odottaen, olisiko nyt poikia vaihteeksi syntymässä:)?

panumillan teksti oli osittain kun mun näppiksestä:) täällä myös käytiin kaunistumassa:)

Mä olin jo varma että kohta pääsisi toimiin, eilen ja toissapäivänä tiputellut vaaleanpunaista "limaa", oliskohan limatulppaa? Vai millaista se on:)? Mutta tänään taas ei ole mitään tullut. Eilisestä asti myös ollut vatsa sekaisin ja supistukset senkun pahenee. Niitä tulee välillä ihan 5-10 välein ja välillä kerran tunnissa, mutta ei tarpeeksi kipeitä. Lantiossa jatkuvasti sellainen menkkasärky. Ekaa kertaa viime yönä joutui pari kertaa heräämään kun koko vatsaa ja selkää polttaa. Vauva on ollut huomattavasti rauhallisempi, liikkuu kyllä mutta vähemmän. Tuo alkanut vähän huolettamaan.

Alkaa aikalailla pinna olemaan aika kireä.. No se valituksesta ja tsemppiä kaikille loppusuoralle!

Mammatus 37+1

Vierailija
66/85 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta.

Eilen neuvola ja kaikki kunnossa. Painonnousu tasaista puolta kiloa viikossa, verenpaineet ok, SF 32,5cm ja pissa puhdas. Vauvan sykkeet jo kolmatta viikkoa peräkkäin 135. Eilen neuvolan jälkeen aloin vertamaan esikoisen odotuskorttiin noita sykkeitä, ja huomasin että hänen sykkeensä, poika, olivat samoilla viikoilla vaihdelleet 120-125 välillä. Voisiko tästä päätellä että tulokas olisikin tyttö :) (juu, tiedetään, ei mikään aukoton fakta...)? Jostain vain muistan kuulleeni, että tytön sydänäänet tiheämmän kuin pojan; onko kenelläkään muuta tietoa tästä?

Huomenna tosiaan tasan 38, ja se on ollut itselleni sellainen raja että sitten voisi syntyä. Kaikki pitäisi noilla viikoilla käsittääkseni olla vauvalla "valmista". Viikonloppuna ajattelin ikkunanpesua ym. legendaarista, josko sillä synnytys käynnistyisi ;). Henkisesti kuitenkin edelleen varautunut siihen juhannukseen...

Mammatus mietti tuossa että joko pian tyttö-poika tilasto tasoittuu; itse olen naureskellut samaa, eli kyllä pian meidän pitäisi saada myös vaaleansinisiä uutisia tähän joukkoon!

Viikonloppuja!

Kesä -10 rv 37+6

Vierailija
67/85 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt niitä vauvoja alkaa tosiaan tulemaan :). Aika monellahan täällä jo viikot poksuu. Mammatuksellakin kuulosti aika kypsältä tilanne limoinenn kaikkineen ;).

Kesä10: Joo-o, mulla oli viimeks tytöstä sydänäänet jotain 150 luokkaa ja nyt ultran mukaan poika tulossa ja sykkeet 140 tietämissä. Oon mäkin kuullut että tolla olis merkitystä :) . Toivotko tyttöä nyt?

ON: Mä oon lähdössä kohta synnytystapa-arvioon tästä. Sain ajan huippunopeeta neuvolalääkärin mokailujen jälkeen. Ne soitti mulle sairaalasta eilen ja pyysi tulemaan jo tänään, hyvä. Kyllä mieli rauhoittui tosi paljon.

-vanilja rv tasan 36

Vierailija
68/85 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki jo synnyttämässä vai miks täälä on näin hiljasta? :)

Mulla on nyt kolme iltaa ja yötä supistellut tosi paljon. Tulee jopa viiden minuutin välein, mutta sitten voi tulla jopa tunninkin taukoja. Maha vaan menee sekasin ja muutenkin kivut on lähinnä sellasia ihan tavallisia mahakipuja. Jotenkin tuntuu ettei varsin satu kohtuun vaan kaikkeen muuhun mahaan siinä ympärillä. Jotenkin siis tuntuu ettei ne supistukset oikein edes oo kipeitä, mut silti tulee kipeetä kun supistaa. :) Kovin ristiriitaista, mutta olin vaan kuvitellut sen kivun niin paljon erilaiseksi. Ja enhän mä totuutta tiedä vieläkään, kun tuntuvat nyt olevan vaan ennakoivia harjotussupistuksia jotka toivottavasti avaavat paikkoja. Harmi vaan kun noi loppuu aina joskus aamuyöllä. Ei vissiin sais mennä nukkumaan vaan pitäis imuroida ja pestä ikkunoita. ;)

Meillä on sydänäänet heitelly paljon. Välillä ne on 120-130 ja välillä jopa yli 160. Pari kertaa neuvolassa on pitänyt ihan pitempäänkin odottaa että saa sykkeet alle tuon 160, joka on joku neuvolan raja, että yli ei sais mennä. Ei siis paljoo sukupuolta voi noistakaan päätellä. Kun meillä ei tosiaan siitä oo tietoa. Kerran ultratessa kysyin et kummalta näyttää, niin ei lääkäri osannut sanoa. Eka oli ihan varma että tyttö on ja sit muutti mielensä että onkin poika. Loppujen lopuks veti molemmat veikkaukset takas. No tavallaan kiva että säilyy yllärinä. Ärsyttää vaan kun ihmiset kyselee, et kumpi on tulossa.. Ne ei sitten ikinä edes usko, ettei me ihan oikeesti tiedetä. Vaatteiden ja lakanoitten ja vastaavien suhteen ois ollu kiva tietää, mut tavallaan näinkin on hyvä. Kerkee sit myöhemminkin ostaa kaiken vaaleenpunasen tai -sinisen. :)

Nyt imuri käteen ja siivoamaan talo vauvakuntoon!

Panumilla rv 38+3 (kai :D)

Vierailija
69/85 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauva-uutisia...! :) Onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille!

Täällä odotellaan ja supistellaan ja valvotaan yöt... Tänään oli synnytystapaarvio ja ultra.

Tyttö nyt viikolla 36+6 3200g.

Kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja avautumista yhdelle sormelle. Toivottavasti lupaisivat hyvää, eikä tämä odotus päätyisi "yliajalle".

Nyt voin vielä sen verran hyvin, eikä painoa eikä raskausarpia ole vielä kertynyt kovasti, joten nyt olisi vielä ihan "inhimilliset olot" saada tämä lapsi. Se yli meneminen huolestuttaa, kun muistan vielä niin elävästi sen turhautumisen ja uupumuksen. Mutta pääasian kuitenkin, että kaikki hyvin!

Nyt tällainen nopea kirjoitus ON-kuulumisia, alkaa tämä yövalvominen ottaa voimille ja silmiä ihan kirvelee...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
70/85 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa iski sitten superrajuna, eilinen meni sängynpohjalla totaalisesti. Onneksi viime yönä sain pätkittäin nukuttua 10 tuntia ja olo alkaa olla enemmän inhimillinen. Mun teoria on että elimistö laittoi täyden puolustukset päälle jotta flunssa saadaan häädettyä mahdollisimman nopeasti.

Vanilija - meillä tosiaan viikot ja tavoitteet samoissa. En muista sanoitko miksi olet menossa synnytystapa-arvioon, mulle ei mitään sellaista ole tarjottu kun vauva on jo oikein päin lähtökuopissa eikä ilmeisesti mikään valtava tapaus.

Supistusten kanssa on ollut hiljasempaa, tosin tänään tullut taas muutamia. Mutta 37 viikkoa edelleen tavoitteena. Sitten pääsisi haikaranpesään, jos siellä nyt tilaa sattuu olemaan.

Tsemppia kaikille odotukseen & onnittelut vauvatuneile.

UnduS 35+6

Vierailija
71/85 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään takana sekä neuvola että synnytystapa-arvio sairaalassa ja kaikki hyvin. Mä pääsin siihen synnytystapa-arvioon siksi, kun mulla esikoinen oli niin iso, painoi vähän yli 4,5kg ja syntyi kiireellisellä sektiolla.

Nyt ultralla tehty painoarvio oli vain 2,9kg, joka ennustaisi aivan normaalikokoista vauvaa :) . Ja mitä ilmeisimmin alle 4-kiloinen mahtuisi syntymään ihan hyvin alakautta. Kuulemma käsikopelollakin tuntuu max.3-kiloiselta, kahden käsiparin kopeloimana. Sain vielä kontrolliajan kolmen viikon päähän, jos en ole sitä ennen synnyttänyt. Kyllä on nyt niin ihanan helpottunut olo! Niin ja kohdunsuu edelleen kiinni, kaikista niistä kipeistä supistuksista huolimatta. Jälleen viime yönä niihin heränneenä....

Ja neuvolasta vielä verenpaineet kunnossa, pissa puhdas, sf 33, sykkeet 145.

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille ja eiköhän noista alkukuun odottajista joku jo poksahda taas viikonloppuna...!!

-vanilja rv 36+0

Vierailija
72/85 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilija: hurjan kokoinen esikoisesi on tosiaan ollut ja harmittavaa, että olet joutunut kiireelliseen sektioon. Varmasti aiheuttaa mietintöjä nyt toisen lapsosen lasketunajan aikoihin. Mukavaa kuitenkin varmasti kuulla, että tämä toinen on vähän sirompi. Toivottavasti ei kasva enää kovasti ennen laskettua-aikaa. Tsemppiä loppumetreille :)

ON: Huoh mikä fiilis oli eilen koko illan. Menkkajomotusta, oksetusta, vetämättömyyttä... Huh. Eka tuskailta. Onneksi sai kuitenkin kohtuu hyvin nukuttua.

Uskoisin, että eilen illalla vaavi laskeutui. Sellaista möyrimistä ja paineentunnetta oli että huh. Nyt aamusta näkyy heti vähän raskausarpiakin, jotka on ainakin omasta mielestäni uusia (eli ei edellisestä raskaudesta).

Itsellä oli lääkärineuvola torstaina, ja silloin oli paikat kiinni ja kohdunkaulaakin vielä se 3 cm. Esikoisesta oli suht sama tilanne rv 38. Eli siis eipä tämä vaavi vielä ole tulossa. Sinänsä hyvä niin, sillä ehdin saada yhden koulukurssin vielä päätökseen ennen syntymää :)

Nyt lauantainviettoon!

Peipposka rv 36+4

ps. kumpaan kirjoitellaan? Tänne vai ryhmiin?

Vierailija
73/85 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilja kysyi toivonko tyttöä kun noita vauvan sydämen lyöntitiheyksiä neuvolakorttien perusteella aikaisemmin vertailin. Kumpikin sukupuoli on tähän perheeseen yhtä tervetullut lisäys, kunhan vain kaikki menisi hyvin loppuun saakka... Mulla on ollut koko odotuksen ajan sellainen "poikaolo" ja kaikki hämmästelevät kuinka on niin poikavatsa kun ei näy yhtään takaapäin ja on niin pikkuinen ja kapea jne. Nyt on vain itselle tullut sellainen olo, että eihän noista OIKEASTI voi päätellä kumpi tulee. Aika poikamaista varustetta ja vaatekappaletta on talo täynnä, mutta jos tyttö tulisi niin ehtiihän tuota ostella sitten kaikenlaista prinsessajttua pois tiehensä!

Mitäs muut; onko vahvoja fiiliksiä vauvan sukupuolesta niillä ketkä eivät sitä vielä tiedä?

Odottavan aika on kyllä pitkä, siivot ovat jo tosi hyvällä mallilla, yksi pakastin leivottu täyteen "vierasvaraa" ja vauvalle kaikki valmiina. Ystävät ja sukulaiset on pian yhteen kertaan kyläilty ja kestitetty. Seuraavaksi ajattelin alkaa purkaa kaksi vuotta vanhoja valokuvia koneelta kuviksi ja albumiin. Mitenkäs te muut täydennätte päiviänne vauvaa odotellessa :)?

Kesä -10 rv 38+1

Vierailija
74/85 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yhdeskoossa edelleen!

Ei tuo tainnutkaan limatulppaa olla tai ainakin sitä tuli mielestäni liian vähän sitä ollakseen.

Nää pirun supistukset kyllä rassaa! Välillä tulee tunnin välein ja illat on joko 15min tai 5-10min välein. Jatkuvasti on sellainen menkka-lonkkasärky. Luulisi oikeasti näistä jotain olevan, mutta ei. Aika turhauttavaa. Olen jo miettinyt pitäisikö Panadolia tässä vaan napsia särkyyn, kun jatkuvasti sattuu, mutten haluaisi koko ajan lääkettä syödä:/ Kaikki perinteiset ässät kokeiltu, mutta kaipa tuo siivous on niin normaalia tässä perheessä ettei siitä muuta kun selän kipeeksi saa, muista ei ole apua ollutkaan:)

Meillä lastenhoidon järjestyminen paikan suhteen riippuu lähtöpäivästä ja -ajasta. Nyt sitten aina sovitaan taas päiviä eteenpäin ensi viikolle miten asiat hoidetaan, onkohan neljäs viikko nyt menossa mitä on aina sovittu ja parhaimmillaan/pahimmillaan vielä 4 viikkoa aina tehtävä suunnitelmaa:) Niin varmasti piti tämän ennakkoon syntyä, olen siis selvästi osannut ottaa TOSI lungisti huomaamattani kun ei ole sitä käynyt. Parempi tietysti on että nyt syntyisi kun niillä 33-34 viikoilla!!

Flunssa myös rantautui tänne, vielä onneksi vain mulla, toivon ettei pojat saisikaan. Ihan tukossa ja silti nenä kipeänä niistämisestä:)

Vähän pakkasessa vanhaa leivottua ja tänään ajattelin uhmata oloa, "pakottaa" perheen pitkälle kävelylle ja leipoa pullaa pakkaseen. Pihahommia olisi kiva tehdä, mutta kyykkimisestä tulee vain huono olo niin jätän ne mieluusti miehen hommiksi. Vauvaa varten kaikki onkin jo valmiina. Mitään lakanoita tms en viitsi vielä sänkyyn laittaa ettei pölyynny ja joudu niitä vielä vaihtamaan!

Helpottaa varmasti Vanilla kun tietää ettei samanlaista riskiä tällä kertaa ole ja vauva kuulostaa juuri hyvän kokoiselta. Hyvä toki että vielä uudelleen tarkistavat lähellä laskettua aikaa. Joku muukin oli käynyt arviossa ja saanut hyviä uutisia, mutta nyt tuli muistikatkos ketä..

Nyt aamutouhuihin ja pihalle, aurinkokin näyttää tänään paistavan!

Muoks. piti kirjoittaa ryhmien puolelle mutta ajatuksissani tulikin tänne, sinne siis uusiksi:)

Mammatus rv 37+4

Vierailija
75/85 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika 28.5 rv oli 38+5. Pikkumiehen strategiset mitat 4100g, 54 cm ja 35,5cm.

Pylläri ja poitsu 2vrk

Vierailija
76/85 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Pylläri pikkumiehestä! Ihanaa! :) Menikö kaikki hyvin?

Tyttö87 ja prinsessa 24vrk

Vierailija
77/85 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pylläri! Tulipas iso poika!

Meille syntyi 27.5 myös poika mitoiltaan 3940g, 52 cm ja pipo 36 cm! Oikein ihana ja rauhallinen äijä!

Omista kivuista huolimatta kotiuduttiin jo eilen ja nyt sitten taas vauvantuoksuista arkea tässä elellään särkylääkkeiden voimalla. Mutta en valita! Ihana poika tuli joka tekee kyllä kaikki iloiseksi!

Synnytyskertomusta myöhemmin lisää.. Sitten kun tää kipu heltiää hieman, että jaksaa edes koneella istua..

Ja nää jälkisupparit! Auuuuh!!

Adore ja Wille 3vrk

Vierailija
78/85 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun onnittelut kaikille jo vauvansa lunastaneille!!! niinhän se menee että toiset saavat etuajas ja toiset kypsyttelee omiaan pidempään;)

toivotaan nyt sit et meille vielä masujen kans vaappuville saatais kivat kelit kärvistellä loppuun asti, mulle ainakin sellaiset 20-22 astetta ja aurinkoinen keli ois ihan sopiva, en tosin kyl lämpimämpääkään pahakseni laita, sit vaan tota turvotusta tulee lisää:(

omaa napaa sen verran, et perjantaina oltiin vielä taysis tarkastukses ennen kuin lähdettiin ajamaan sukulaisten häihin kuopioon. kaikki oli ok, jätkä edelleen oikein päin nuppi alaspäin ja napavirtaukset ok, pissa puhdas ja verenpaine mulla pienen jumpan jälkeen 136/79 eli ihan suht normi. painoarvioksi saatiin 3,1kg eli ihan samois mennään ku aiemmatkin mukulat täs vaihees.

reissu menikin ihan kivsti, paitsi et lapset sit alkoivat reissussa oireileen ja eikös sit meille tähän loppuun tullutkin vesirokko (jonka minä kyllä olen lapsena sairastanut)ja nyt isommat mukulat on päästä varpaisiin kutiavis näpyis. sit mieskin veti herneet nenäänsä kun ei voinut sukulaistensa kans jäädä juoruaan ja viinalla läträämään kun minä ja lapset oltiin jo ihan puhki seiskan jälkeen ja hotellille oli ajomatkaa n.40min. ei oikein vieläkään ole lopettanu kiukutteluaan ja just äsken mietin, et milloinkahan sen käytös mahtaa palata normaaliin?!? ei auta kuin odottaa sillä anteeksi antoa en kyl ruinaa kun asiat oli jo etukäteen sovittu häiden osalta hyvin selkeästi, eli mun kunnon ehdoilla mennään.

muuten täällä kaikki ok, eli ei mitään viitteitä siihen sunntaankaan et tää mukula haluis ulos. anoppi o tulossa keskiviikkona lapsenammaksi valmiuteen kun lähtö tulee joten ei voi muuta ku mennä taas päivä kerrallaan ja koettaa vielä nauttia tästä mahasta, tää on kuitenkin kaiken järjen mukaan viimeinen lapsi ku meille tulee!!!

eli tsempit meille kaikille tohon loppurutistukseen ja toivotaan lisää iloisia vauvauutisia meidänkin pinoon!!:)

bldr 39+6

Vierailija
79/85 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille siis syntyi lauantaina 29.5 pieni poika.

Koko herralla 3330g ja 50cm. Synnytys meni lopulta nopeasti (alle 2h) kun ensin vain käyntiin saatiin. Kirjoittelen siitä lisää joskus myöhemmin. Nyt vain nuskitaan vauvan tuoksua ja opetellaan taas elämää pienen nyytin kanssa!!

Onnea kaikille vauvautuneille ja muille tsemppiä viime metreille!!!!!

pönttis ja pienimies melkein 2vrk:ta

Vierailija
80/85 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipäti hei!

Minäkin ilmoittelen iloisesta perhetapahtumasta :)

Eli perheeseemme syntyi vaikean ja pitkän kaavan kautta ihana ja terve poikavauva 23.5. sunnuntaiaamun lahjana.

Takana kolmen viikon pakkolepo sairaalassa rajun toksemian vuoksi, joka lopulta päättyi käynnistykseen. Kaikki loppujen lopuksi hyvin, mutta rankan synnytysreissun jälkeen saimme nauttia vielä reilun viikon syntymän jälkeen sairaalamaailmasta.

Nyt vihdoin olemme päässeet kotiin ja aloitamme vauvaelämän harjoittelun.

Tämä rakkauden määrä pientä ihmistä kohtaan on käsittämätön! Päivät menee ihmetellessä ja tuijotellessa pientä ihmettä, onnenitku ja -naurut pyrskähtää aina välillä... On elämä ihmeellistä.

Ihanaa odotusta teille jotka vielä odottelette h-hetkeä ja onnea kovasti kaikille jo vauvautuneille!

Ikionnellinen Pöpö ja poika syntymämittoinaan 3200g ja 48cm :)