Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvonneet rinnat

09.05.2006 |

Terve!

Olen rv 22:lla ja olen kärsinyt jo pitkään turvonneista ja laajentuneista nänninpihoista. Nänninpihat muovautuvat mm. rintaliivien mukaan ja tuntuvat kuin ne olisivat " norsun" nahkaa l. erittäin pakusa ihoa. Nyt tutvotus alkaa laajentua rinnoille asti. Olotila on epämukava ja kasvattaa jo ennestään suurien rintojeni kokoa. Onko mielestänne syytä käydä näyttämässä asiaa lääkärissä vai onko tämä " luonnollista" maitorauhasten kasvua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itselläni alkoi rinnat turpoamaan heti alkuraskaudessa. Kasvoivat kolme kokoa kolmessa kuussa. Sen jälkeen ei enää ole turvonnut samaa vauhtia. Nänneihin voit laittaa ceridalöljyä joka pehmittää ihoa. Jos olet huolissasi voit seuraavalla neuvola kerralla kysäistä asiasta neuvolantädiltä.

Lilli81 36+4

Vierailija
2/4 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin alkoi rintojen turpoaminen jo ennenkuin tiesin olevani raskaana, eli se oli ensimmäisiä raskauden oireita.

On aivan luonnollista että iho tuntuu paksummalta ja se myös tummuu odotuksen pidentyessä.mutta jos asia sinua vaivaa on neuvolatädit sitä varten. Kyllä ne katsoo ja neuvoo jos huolettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Ilmeisesti en osannut kirjoittaa " huoltani" tarpeeksi selkeästi. Sen olen käsittänyt, että rinnat turpoavat raskauden aikana, mutta mielestäni tämä ei ole enään ihan tavallista. Kun rintani ensin turposivat normaalisti, niin nyt ne ovat ihon päältäkin alkaneet kasvamaan/laajentumaan. Tilannetta voisi varmaan kuvailla tulehduksen omaiseksi...ihosta näkee, kun turvotus leviää nänninpihoista alaspäin, eli ihon pinta on paksuuntunut ja vähän punainenkin. Samoin ihohuokoset ovat kasvaneet kraatterin kokoiseksi reiíksi. Nänninpihat ovat tosiaan paksut ja muotoutuvat vaikka tonttulakiksi. En sinäänsä ole huolissani näistä, mutta olisi mukava kuulla onko kellään muulla ollut vastaavaa. Rinnat eivät ole enään kipeä, paitsi kun esim. kangas hankaa niitä riittävän kauan.

Vai laitatteko tämän kuitenkin ihan normaaliin rinnan turpoamis katekoriaan? :)

Vierailija
4/4 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihottuma/tulehdus iholla tai maitorauhasissa? Allergia? Oletko vaihtanut liivejä äskettäin johki materiaaliin joka ei sulle käy?

Itselläni on aina ollut ihottumaa, tai sanotaanko, lähinnä kuivaa atooppisen ihoa myös nänneissä. Hilseilevät, kutiavat kovastikin ja iho on paksu ja jopa vetistävä. Itse en ole huolissani kun mulla tota vastaavaa ihottumaa on ollut koko ikäni eri puolella kehoa. Vähän tietysti mietityttää kuinka imetys onnistuu kipeillä nänneillä.

Mutta jos tuo siis iholla on tuo turpoaminen niin viittaa ekseema tyyppiseen ihottumaan. Näytä ihmeessä neuvolatädille ja ehkä lääkärillekin. Voi tarvita kortisonivoiteita (voikohan käyttää raskauden aikana? Itse olen vasta ihan alkuraskaudessa enkä tiedä vielä mitään..).

Toivotaan että saat apua! Ei kannata tuskailla liikaa yksin.