***KESÄHELMET TOUKOKUUN LOPULLE***
Kommentit (85)
johon haluaisin kuulla onko muilla ollut samanlaista.
Eli mulla on ollut yöunet todella pätkittäisiä jo yli kuukauden. Tarkoittaa sitä että illalla kymmenen jälkeen hillittömän väsyneenä nukkumaan, mutta yhden aikaan alkaa pissalle heräily (vähintään tunnin välein) ja neljän-viiden välillä olen niin hereillä, että unta on enää turha pyydellä. Sitten olen makoillut sängyssä puoli seitsemään-seitsemään että tulisi edes jonkinmittainen lepo, mutta nukkumisesta on turha haaveilla viiden jälkeen. Outoa, kun en ole mikään aamuihminen ollut koskaan...
PÖNTTIS, on varmaan sinänsä helpottavaa ettei pahemmin kutise :) Mullahan oli tuossa pari kuukautta sitten se ihme kutina, jonka syy ei ikinä selvinnyt. Itse epäilen stressiä.
Miten MINNAHT voit? Oletko saanut jotain apua?
TURVOTUS on muuten pysynyt aika hyvin kurissa, kun olen lutkuttanut vettä joka välissä sekä vältellyt hiilihappopitoisia juomia (ovat minun paheeni).
MAMMATUKSELLE tsemppiä kovasti.
PANUMILLA, mulla kans esikoisen odotuksessa vaihtu terkkarit ja lääkärit ja kaikki. Sillon se oli vaikeeta, kun toinen sanoo toista ja toinen toista. Nyt onneks jo vähän luottaa omaan järkeensä :)
ADORElla on pian vauva sylissä. On varmaan metkaa, kun tietää päivän etukäteen :)
Toivottavasti MIMMIEn Bertta nyt tajuaisi tulla, niin välttyisit ehkä sektiolta. Leikkaus kun on aina kuitenkin leikkaus.
KESÄ-10. Mulla on ollut tuota unettomuutta jo usean kuukauden ajan. Sama oli kakkostakin odottaessa. Esikoisesta en muista moista... Ehkä sillon ei kiinnittänyt asiaan niin huomiota, kun nukkuminen oli helpompaa oman aikataulun puitteissa.
Pylläri 37+5
Oli pakko tulla kommentoimaan Kesä-10:n unettomuuteen. Olen päätellyt tuon olevan jotain luonnon tapaa valmistaa yöheräilyihin:) Itse rakastan nukkumista ja nyt jo pitkään nukkuminen ollut pätkittäistä. 2-4h välein vessahätä herättää ja viimeyönäkin viiden aikaan ei enää uni tullut silmään ollenkaan. Itse vaan en osaa nukkua päivällä, mutta ihmeen vähällä unella normaaliin verrattuna sitä pärjännyt:)
Ystävä jolle sanottiin myös vauvan VARMASTI syntyvän ennen laskettua aikaa kärvistelee nyt "yliajalla". Olen nyt myös itse tajunnut viimein että niin meillekkin voi käydä, lupaili lääkäri mitä tahansa. Nyt on vain loppuaika jaksettava tsempata! Toissailtana supisteli kunnolla 2,5h 5-7min välein, mutta tiesin ettei tarpeeksi kipeitä että lähteä pitäisi. Sitten kokeilin mennä nukkumaan ja niinpä nukahdin. Yöllä oli taas herätys supistuksiin mutta uudestaan olen taas nukahtanut. Tulisi sitten jos meinaa tulla:)
Nyt siivoomaan, että pääsee nauttimaan viikonlopusta kun perhe kotiutuu!
Mammatus 36+2
.. siirrtyäänkö keskustelemaan sinne puolelle vai jatketaanko myös täällä? Onko teistä moni facebookin kesävauvat 2010 ryhmässä myös? Menee jo itekki sekasin ku joka puolella juttelee :D
Heidi 36+3
Onnellinenmamma: Sulla kun oli esikoisesta tuo hepatoosi niin käynnistettiinkö sulla syntys tai jotain? Muistatko vielä millaisia arvoja sulla oli? Mulla edellisessä raskaudessa todettiin siis hepatoosi, mutta sitä vain seurattiin ja meidän kuopus syntyi ihan itsekseen rv 40+2. Nyt tällä kertaa sai siis heti lääkityksen ja nyt kun eilen niitä sappiarvoja soittelin niin olivat edelleen nouseet. Ei tosin pahoja ensin 7,4 ja nyt viimeksi 13,5 mutta noususuunnassa kuitenkin. Kuulemma 50 on paha, sanoi lääkäri. Kuitenkin mietin että jos nuo sappihapot ovat lääkityksestä huolimatta kuitenkin nousussa niin täytyyköhän tässä jo kohta alkaa varautua käynnistykseen? Toivottavasti ei.. No maanantaina uudet labrat ja sitten keskiviikkonahan näen taas lääkärin. Mutta kiinnostaisi kuitenkin! Onko kennelläkään mulla kokemuksia tai muuten tietoa?
Kesä-10: Tervetuloa mukaan!!!!!!
Katkonaisita yöunista: Niistä täällä kokemusta jo kohta 9 vuotta eli esikoisen raskauajasta lähtien. En tosin koe siitä kärsiväni mitenkää koska nukahdan aina niin helposti takaisin. Mutta tosiaan raskausaikana heräilen öisin useamman kerran vessaan, yöimetykset ovat olleet meillä ne joista on viimeiseksi luovuttu (kuopuksen ja keskimmäisen kohdalla kaksi vuotiaana), keskimmäinen pelkää edelleen että yöllä tulee vaatekaapista mörkö ja kipittää usein meidän makkariimme nukkumaan.. Täysin häiriöttömät yöunet ovat siis vain haaveissa jossain vuosien päässä. Mutta kamalista öisistä liitos- yms. kivuista en luojan kiitos ainakaan vielä ole nimeksikään kärsinyt!!! Niistäkin kokemusta kuopuksen ja keskimäisen odotuksissa.
Pylläri: Niinpä helppoahan se on kun ei pahemmin kutise. Olen kuullut että se kutina voi olla ihan järkyttävän kamalaa!! Mutta toisaalta kun ei ole oireita on jotenkin hassua syödä lääkkeitä ja ravata äitiyspolilla tarkastuksissa kun ei itseä mitenkää sairaaksi tunne. Eikä ole mitään mistä itse päätellä ovatko nuo arvot menossa parempaan vai huonompaan suuntaan.
Heidijun: Johonkin ryhmään kävin jos viestiä laittamassa, että pääsenkö mukaan? Olikohan se oikea ryhmä? En ole fb:ssä olenkaan. Jotenkin oon vähän huono noissa tollasissa.. Täällä oon vaan tykänny kirjotella. Mutta katsellaan jos porukka alkaa kovasti siirtyä sinne suljettuu ryhmään niin olen mukana. Jos osaan..!!
Pönttis: rv 37+2
Nyt on kyllä maha ruskettunut oikein kunnolla ;) . Ihanaa kun on hellettä, vaikka sitten vähän turvottaakin.
Adorella jo h-hetki lähellä! Jännää!
Mimmie: Nyt Berttaan vauhtia että syntyis itse ennen sektiota! ;) . Mutta olihan sulla aika lupaavan kuuloinen tilannekin siellä jo.
Pönttiksellä oli painoarviot heitelly. Aika kummallista että noin iso ero viikon aikana. Olikohan jompikumpi nyt vähän pielessä…? Tai niinhän taisit itsekin ajatella. Mitähän ens viikolla..?!
Sairaalakassi: oon laitellut kamoja valmiiks monena iltana vähän niin kuin varmuuden vuoksi, kun ollut paljon supistuksia, että jos yöllä tulee lähtö. Sitten aamulla kaikessa rauhassa purkanut :). Mulla nyt on viikkojakin vielä niin vähän.
ON: Tänään oli mulla loppuraskauden lääkäri ja ultra. Painoarvio oli nyt 2,9kg ja viikkoja siis tasan 35. Vähän isompi on nyt kun mun esikoinen samoilla viikoilla, ja mun esikoinen painoikin sitten syntyessään yli 4,5kg. Eli nyt kyllä vielä enemmän hirvittää tuo vauvan koko, josko tästä sitten viisikiloinen?! Huh… Onneks on nyt toi synnytystapa-arvio äitipolilla parin viikon päästä niin katsotaan taas sielläkin se painoarvio. Vähän oon kyllä aina skeptinen noidenkin paikkansapitävyydestä. Muuten kaikki oli kunnossa, kanava oli lyhentynyt kahteen senttiin, pehmeä, kohdunsuu yhä kiinni. Sf 32.
Ainiin, Lilium tuskaili myös vauvan koosta. Joko tiedät enemmän? Sen verran pitää sanoa, ettei tuo sf-mitta tosiaan välttämättä korreloi ihan täysin siihen vauvan kokoon. Vauvan asentokin voi vaikuttaa, ja tietty se veden määrä. Mulla esikoisesta sf-mitta kasvoi koko ajan reippaasti yläkäyrän yläpuolella ja tosi iso vauva tulikin. Nyt taas oon sf-mitalla ihan siinä keskikäyrän yläpuolella, itse asiassa 2 senttiä vähemmän nyt kuin esikoisesta samalla viikolla. Silti vauvan painoarvio on nyt vieläkin isompi. Ja siis mulla täsmälleen samat viikot, sama lääkäri ja sama ultra-kone.
-vanilja ja jumbo 35+0
mutta siihen en ole saanut neuvolatätiä enkä viimeisintä lääkärineuvolan lääkäriä ottamaan mitään kantaa! Lääkäri vaan heitti että minkäs kokoinen se ensimmäinen oli ja kun kerroin strategisten mittojen olleen ihan normaalit 3350 ja 50cm, niin kuittasi vain että ei pitäisi olla mitään syytä huoleen.
Te ketä olette saaneet noita paino arvioita (ainakin Vanilja), niin oletteko itse vaatineet vai kuuluuko teidän neuvoloissa ihan rutiineihin? Olen hieman synnytys-/sairaalapelkoinen, ja oma nielenrauha paranisi jos tietäisi että normaalikokoista vauvaa lähdetään synnyttämään. Suvussa kun löytyy "rasitetta" noihin yli nelikiloisiin ihan riittävästi!
Omasta painonnoususta ja SF mitasta voi tietty jotain päätellä, mutta kuten Vanilja totesi niin ne eivät korreloi ihan kaikkea... Paino on mulla ensimmäistä kertaa elämässä ylittänyt raskausviikolla 35 80 kg, ja se oli kova paikka :). Kymmenen vuotta sitten tein kovan urakan pudottamalla 10 kg painostani ja siitä lähtien painon seuraaminen on ollut tapetilla. Lähtöpaino tässä raskaudessa 67 kg (172cm) ja nyt raskausviikolla 37 oltaessa painoa 81 kg. HUI, 14 kg siis kasassa, mutta SF mitta alakäyrän yläpuolella rv 36+5 32 cm. Syntymähetken arvoitukseksi taitaa siis jäädä minulla vauvan syntymäpaino, toivotaan maksimissaan 3,5 kiloista ;)!
Mites muilla tuo painonnousu ja sen suhde SF mittaan? Olisi kiva vertailla jos haluatte jakaa tällaisia tietoja ja tehdä sitten mielessä omaa kokoarviovertailua/galluppia...
Mukavaa lauantaita kaikille!
Kesä -10 rv 37+0
Ulos taas lähdössä aurinkoon, ihanaa, mut nopsaan vastailen vielä Kesä-10:lle painoarvioista.
Eli ihan tuurista kiinni ilmeisesti, meidän ta:lla on yks ultrakone ja tämä yksi erikoislääkäri, joka siis sattuu olemaan minun neuvolalääkäri. Joten hän ihan rutiinisti tekee loppuraskauden lääkärikäynnillä sen kokoarvionkin sillä ultrallaan. Taitaa kyllä olla aika harvinaista tämä ja sikäli onnellisessa asemassa olen.
Ja tosiaan, en mäkään viimeksi päässyt mihinkään ylimääräisiin painoarvioihin enää sen viikon 35 jälkeen, mutta nyt pääsen vaan siks kun on toi yks jumbo jo takana. Ja siitä johtunut kiireellinen sektio. Taitaa tosiaan mennä niin ettei mihinkään pääse, jollei ole edellistä huonoa kokemusta takana :/ . Sit vasta pääsee kun on revenny koko alakerta tai tosiaan juostu sektioon synnytyssalista. Muistan itsekin hyvin elävästi kuinka tuskailin esikoista odottaessani kaksi vuotta sitten vauvan kokoa, minulta kysyttiin vaan että paljonkos itse olet painanut syntyessä ja kun vastaus oli kolme ja puoli niin sitten juurikin tuo sama : ei mitään hätää, ei se liian iso ole.
Ja vielä niistä kiloista; mulle on tullut tähän mennessä nyt 5kg vähemmän painoa kuin esikoisesta samoilla viikoilla. Ja nyt siis isompi vauva :). Nyt tullut tasan 14kg. Viimeksi kaikki lähti pois nopeasti, joten yritän olla stressaamatta... -vaikka vaikeaa onkin.
Ihanaa kesäpäivää, täällä ainakin vielä paistaa!
-vanilja kera jumbon 35+1
Täällä ollaan keskusteltu siitä meneekö raskaus yli lasketun ajan vai syntyykö vauva ennen laskettua. Mullahan sillon lääkäri sanoi ettei pitäisi ainakaan pariin viikkoon syntyä, ettei kohtu ole vielä yhtään kypsynyt. No viikko meni ja tyttö syntyi. En ollut sairaalakassia pakannut, onneksi olin tehnyt listan mitä täytyy mukaan ottaa. Siinä ku yritti lapsivesien mentyä pakkailla, niin olisi puolet unohtunu ilman sitä listaa. :)
Ei tosiaan yhtään tiedä, vaikka lääkäri kuinka sanoisi..
Tässä samolla voin kertoa, että meillä on pikku neidin kanssa lähtenyt arki oikein kivasti käyntiin. Neitiä täytyy herätellä syömään kahden tunnin välein, paitsi silloin kun hän itse herää ja yöllä riittää neidin omat ruokailu ajat. Paino on alkanut nousemaan ihan kivasti, syntymäpainokin on ohittu jo hienosti. :)
Tyttö87 ja rinsessa 16vrk
Kesä-10 kyseli näistä painoista ja mitoista vertailua varten, joten tässä on:
Minulla nousi paino ensimmäistä odottaessani 20 kiloa ja tyttö syntyi 3785 g painoisena viikolla 40+1. Painoarvio kätilön käsin tunnustellen 8 päivää ennen syntymää 3.5 kiloa ja lääkrin ultraamalla 3 päivää ennen 4.0 kiloa. Kohdunpohjan korkeus 2 päivää ennen syntymää 36 cm, käyrä kulki koko ajan hieman yläkäyrän alapuolella.
Toisen kanssa painoa tuli 15 kiloa ja tytön syntymäpaino 3580 g myös viikolla 40+1. Painoarvio 21 päivää ennen ultraamalla 3.0 kiloa. Kohdunpohjan korkeus 7 päivää ennen syntymää 33 cm. Koko ajan varsin tarkasti keskikäyrällä.
Itse olen aikoinaan painanut 3190 g.
Toivottavasti tästä oli apua. :)
Cedarfalls
36+6
Kiitos Vanilja ja Cedarfalis painonnousu/SF/vauvan paino tiedoista. Rauhoittaa kummasti mieltä, kun kuulostaa siltä että muilla samaa luokkaa. Lisääkin luen mielelläni jos muutkin viitsii laittaa.
Tyttö 87:lle hurjasti onnea pikkuisesta!
Kyllä alkaa olla jänniä aikoja pikku hiljaa täl läkin porukalla. Jostain kun olen lukenut, että yhtä suurella prosentuaalisella todennäköisyydellä vauva syntyy viikolla 38 kuin 42. Suurin prosentuaalinen osuus joittuu kuitenkin varmasti tuonne viikon 40 tietämille, vähän ennen ja vähän jälkeen...
Itsellä on mielessä (ei sentään paperilla) hirmuinen työlista, jonka ajattelin tyhjentää vielä ennen vauvan syntymää mm. kaappien järjestelyä, kunnon kevätsiivot pinnoille, ikkunoiden pesua, mattojen pesua, pakastimen täyteen leipomista ja viimeisten kesäkukkien istuttamista. Jokin pesänrakennusvietti kait meneillään nyt kun on aikaa. Onneksi järki sentään sanoi sen verran että tällä viikon mittaisella hellejaksolla olen ulkoillut paljon pojan kanssa ja ottanut ihan rauhallisesti, kun kerrankin on ollut tuota keliä :)!
Päivänjatkoja kaikille!
Kesä -10
RV 37+1
Heippa kaikille, niinhän siinä kävi että pieni ihana tyttö syntyi edellistä kirjoitustani seuraavana päivänä :) Siksi en ole nyt koneellakaan istuskellut kun on mennyt tämä viikko pitkälti sairaalassa.
Mimosa syntyi siis rv 37+0 maanantaina 17.5 klo 15.53, painoi 2960 grammaa ja oli 47,5 cm pitkä. Päänympärys oli 34cm. Ihana yksityiskohta on se, että tuona päivänä minulle ja miehelleni tuli täyteen 8 vuotta yhdessä :D
Synnytys oli melkoisen vauhdikas ja raskas kokemus, niin taidan siitä yksityiskohtaisemmin kirjoitella joskus paremmalla ajalla. Onneksi syntyi sentään sairaalassa eikä kotona niin kuin peloteltiin!
Mimosa joutui heti maanantain ja tiistain välisenä yönä lasten teholle tarkkailuun, kun hän ei vielä oikein muista hengittää syödessään. Siellä hän on edelleen ja häntä käymme katsomassa, syöttämässä ja hoitamassa päivittäin. Paljon on tehty tutkimuksia ja suljettu pois mahdollisuuksia mistä syömis/hengittämisongelma johtuisi, mitään ei onneksi ole löytynyt ja lääkärit arvelevatkin johtuvan vähän pieneksi jääneistä viikoista (siis tasan 37) ja korjaantuvan ajan kanssa.
Tässä nyt seuraillaan päivä kerrallaan miten tilanne kehittyy. Mitään varsinaista hätää hänellä ei ole, ja on muuten oikein terveen ja reippaan oloinen pikkuneiti. Kotiutumista ajatellaan kunhan nuo saturaatio-ongelmat ovat pysyneet ainakin pari vuorokautta poissa, niin että voidaan olla varmoja että hän kotona sitten osaa hengitellä normaalisti.
Eipä voi muuta sanoa kuin että on ollut melkoinen viikko... Raskasta kun yhteinen taival alkaa näin erilleen "riistettyinä" mutta se on vain Mimosan parhaaksi, ja toisaalta ehdimme henkisesti varautua paljon pienemmillä viikoilla syntyvään vauvaan ja isompiinkin vaikeuksiin. Eli tässä nyt yritetään vain tsempata toisiamme ja käyttää nämä viimeiset päivät kotona ilman vauvaa viime hetken järjestelyyn ja siivoiluun että Mimosan on sitten hyvä tulla kotiin. Olen ollut koko viikon aivan sekaisin, melkoinen tunteiden kirjo läpikäyty. Mutta tästäkin ehkä lisää toiste, kerrottavaa olisi niin paljon eikä oikein aukeaisi ilman että kerron koko viikon tapahtumat yksityiskohtaisesti eikä ole nyt voimia kirjoittaa romaania.
Tyttö on aivan valloittavan suloinen pikku enkeli, ja on sekoittanut maailmamme aivan täysin. Tässä kirjoitellessa pumppailen samalla hänelle maitoa viemisiksi sairaalaan.
Olipas liikuttavaa lukea kun olitte jotenkin niin myötäeläneet meidän tilannetta ja Mammatus olikin jo pohtinut että olinko päässyt toimiin, oikein meni veikkaus ;)
minnaht09: Iso voimahalaus täältä päin! :´( Ihan hirveän raskas tilanne... Toivottavasti sinulla on tukiverkostoa johon turvautua? Voimia ja jaksamista toivottelen!
-Berry ja 6 päivän ikäinen Mimosa-
Mikä tuo suljettu ryhmä on? Siis onko se täällä vai miten? Olen hiukka noviisi näissä ja facebookkiin en myöskään ole juuri tutustunut:) Mielummin täällä kirjoittelen.
Onnittelut Berrylle tyttösestä! Hyvä että kaikki hyvin, vaikka ikävää se on yhteiselo "eri osastoilla" aloittaa. Esikoinen vietti viikon suoraan synnytyksestä lastenosastolla ja kyllähän se kova paikka oli kun oli jo reilusti yliaikainen ja syntymää jo piiitkään odotettu. Voimia teille kovasti! Mielellään kuulemme synnytystarinan myöhemmin:)
Kokojutuista, mulla ensimmäisen kanssa ollut rv 41+ kohdunpohjan korkeus 33/34, painoa tuli 18kg ja poika painoi syntyessään 3700g. Toinen syntyi 38+ korkeus 34,5, painoa tuli 8kg ja poika painoi 3300g. Nyt rv 36 on painoa tullut 12kg ja korkeus 31,5. Yritin neukkutädiltä kysyä osaako kokoa arvioida, mutta kyseli vaan miltä minusta tuntuu edellisiin verrattuna. En kyllä yhtään osaa itse arvioida, tiedän että tämä on huomattavasti alempana ja tuntuu ihan erilaiselta. Noista ei juuri logiikkaa voi hakea:)
Ihanaa, hiukka sadetta välillä ja toisekseen hiukan viileämpää. Mun jalat on aivan kamalat turvotuksesta, ei laske edes aamuksi ja illalla on jotain aivan järkkyä. Juon vettä paljon ja vessassa saa ravata monta kertaa tunnissa, luulisi siis nesteen kiertävän mutta ei!
Pinnis on nyt koottu ja kaikki valmiina. Yritän asennoitua että joka tapauksessa enää 5 vkoa niin meitä on yksi lisää, jännää:)
Mammatus rv 36+4
mammatus ,se suljettu ryhmä on ryhmä johon sun pitää hakee liittymispyyntö ja mä sit hyväksyn sen niin siellä voidaan keskustella. Se saattais olla yksinkertaisempi ku ei tartte näistä "yleisistä keskusteluista" ettiä kesävauvojen 2010 keskustelu palstaa ja tässähän täytyy melkein joka viikoille tehdä uusi. Suljetussa ryhmässä voi myös jakaa kuvia ja tehdä useita eri otsikoita. ym. en oo itekkää vielä täysin perillä siitä mutta kyllä sinne on jo muutamia liittyny ja oon jopa osannu hyväksyä ne :P
Tuli mieleen edellisen vuodatuksen jälkeen, että lääkäri ei millään tavalla arvionut kokoa (tarkisti kyllä, että lantiosta mahtuu syntymään, ainakin normaalikokoinen, kai). En tosin tiedä, onko tavallista arvioida koko pelkästään käsikopelolla vai pitääkö aina olla ultralaite, jolla se tehdään.. Meillä ei ole neuvolassa kyseistä härpäkettä. Tarvittaessa laittavat lähetteen sitten siihen ultraan.
Neuvola on vasta torstaina, eli siihen asti ainakin joutuu odottamaan tietoa siitä, mikä tilanne on.
Tosiaan, olen itsekin tietioinen ettei se sf- mitta korreloi suoraan lapsen kokoon, mutta mites tuollaiset hyppäykset sitten pitäisi käsittää.. Olen vähän sitä mieltä, että harjoittelijan mittauksessa on saattanut olla pieni virhe, mutta hyppäys kuitenkin on ihan varma asia. Enää ei ihan kauheata stressiä aisasta ole, mitä sitä turhaan itseään kiusaa, kun ei tilanteelle mitään voi.
Synnytys on nyt jotenkin siirtynyt mieleen. Asenne on se, että se voi periaatteessa alkaa milloin vain. Kääntöpuoli tälle on sitten se, että jos menee yli, on todella varmaan kärsimätön, kun on jo parhaassa tapauksessa 6 viikkoa odotellut synnytystä.
Vielä ei lapsi ole konkretisoitunut samalla tavalla, kuin synnytys. Ehkä sekin ehtii tapahtua tässä odotellessa..
Vielä totean, että vatsa on laskeutunut ja raskausarpiahan siitä seurasi. Onneksi olen ihan sinut sen kanssa ja alkuraskaudessakin vallinneet paino ym. ulkonäköaisat ovat aivan sivuseikkoja..
Lilium 36+5
BERRY: Onnittelut vauvasta! Meillä myös ensimmäinen lapsi oli viikon verran lasten teholla, hengitti kans hieman huonosti enkä saanut imettääkään aluksi. Saturaatiota kans seurattiin ja syynä hänellä oli infektio johon sai antibiootit. Mutta raskasta se aika silti oli, kun ei saanut pikkuista heti vierelle. Muistan että itketti, olin huolissani jne. Voimia ja jaksamista sinulle, hyvillä viikoilla hän syntyi!! Muista levätä paljon.
ON: Täällä on äitiysloma koittanut ja sitä tässä miettinyt että pitäisikö sairaalakassi laittaa valmiiksi ainakin osittain?? Vaikka yliaikaiseksi menisi niin ainaki olis kassi valmis. Mies ei välttämättä osaa tuoda ainakaan pikkuisen vaatteita..saattaisi tuoda mitä vain :D
Olin neuvolassa ja siellä sanottiin että vauva on vielä tosi ylhäällä ja laskeutuminen voi tapahtuu vasta synnytyksen alettua. Siksipä nyt onkin niin että jos menee lapsivedet niin makuuasennossa on mentävä sairaalaan ettei napanuora luiskahda!! Mulla on äitiyspolikäynti kesäkuun alussa, jossa katsotaan vauvan koko jne kun tuo Sf-mitta vetelee siellä ylhäällä.. no ainahan se on mennyt.
Väsymys vaivaa, rautalisää aloin taas ottamaan. Ruokahalu on onneksi kohtuullinen, ei oikein pysty isoja annoksia syömään kun vauva painaa niin ylös. Sängystä poistuleminen on hankalaa, luuliitoskivut karseita ja tuntuu etten kykene enää mihinkään tämän mahan kanssa :/
Mutta matka on loppusuoralla, pian meilläkin perhe kasvaa :)
t. p ja rv 35+1
Kävin minäkin kirjautumassa tuonne suljetun ryhmän puolelle. Mammatus, siis täällä se on joo, se löytyy tuolta vasemmasta palkista “ryhmät” ja sieltä se kesävauvat 2010. Ei siis keskusteluista. Itsekään tiennyt tuollaisesta mitään :). Mutta siellä ei ulkopuoliset pääse lukeen keskusteluja.
Onnittelut Berrylle Mimosasta!! Toivottavasti tyttö pian korjaa saturaationsa ja saatte hänet kotiin.
Ja kiva kuulla tyttö 87 kuulumisia vauva-arjesta. Ei sitä omaakaan nyyttiä enää millään malttaisi odottaa kun lukee noita vauvantuoksuisia juttuja ;).
Onkohan Miemmiekin jo Bertan-haku-reissulla, kun ei ole käynyt kommentoimassa hetkeen..? Toivottavasti :) .
ON: supistuksia riittää ja levätä olen yrittänyt nyt enemmän ja vähemmän koko päivän. Saishan tämä poitsu pysyä sisällä vielä ainakin kaks viikkoo.. Ja nyt kuumuus alkaa vaivata, vaikka helteet jo loppuikin. Turvottaa ja on tuskaista. Kai tää vaan on tätä loppuraskautta taas..
-vanilja ja poitsu 35+2
Oikein paljon onnea Berrylle pikkuisesta. Jaksamista sinne oikein paljon, toivottavasti saatte tytön pian kotio. Muista levätä. :)
Tyttö87 ja prinsessa 17vrk
Jaksamisia vauvan kotiinpääsyn odotteluun! Tyttövauvat ovat muuten johdossa 2-0 :). Jokohan seuraava on poika, jotta tilasto tasaantuu???
Berryn kertomus melkein ennen aikojaan alkaneesta, levolla hoidetusta synnytyksestä oli taas hyvä muistutus itselle siitä ettei tarvitsisi hötkyillä lasta ihan vielä syntyväksi, vaan kaikille parempi että syntyy lähempänä laskettua aikaa.
Nyt tuota sadetta piisaa. Ajattelin pakata sairaalalaukun minäkin sitten tänään. Sen jälkeen voisi siivota muutaman kaapin jos virtaa riittää. Mitäs te muut olette laittaneet itsellenne sinne sairaalakassiin, sellaista jota ei tule heti miettineeksi?
Laitoin muuten minäkin pyynnön sinne kesävauvat ryhmään, siellä keskustelu voisi tosiaan olla vähän vapautuneempaa.
Kesä -10 rv 37+2
Hei.
Olen käynyt lukemassa täällä teidän keskusteluja ja pitkin kevättä aikeissa ilmoittautua joukkoon. Tänä aamuna sitten lopulta sain aikaiseksi rekisteröityä :).
Eli hieman tietoja toista lasta odottelen syntyväksi kesäkuun 12. Esikoinen nelivuotias ja on kovasti kanssani odotuksessa mukana. Jäimme yhdessä äitiyslomalle, minä töistäni ja poika hoidosta, ja kyllä on sen jälkeen saatu nautiskella upeista keleistä!
Neuvolat ovat nyt viikon välein ja juuri eilen kävin näytillä. Kaikki hyvin, ei vielä merkkiäkään että syntyisi. Ei nyt toki ihan vielä tarvikaan, mutta töissä ollessa tuntui että lapsi syntyy kyllä varmasti ennen laskettua päivää. Äitiyslomalle jäätyäni tuntemukset ovat loppuneet ja olen alkanut henkisesti varautua olemaan raskaana vielä juhannuksenakin ;)...
Kaikille mukavia tältä erää viimeisiä lämpimiä päiviä; nautitaan nyt kun niitä vielä on!
Kesä-10 rv 36+6