Korkea verotus takaa sen
että Suomessa on mahdollisuus valita mitä elämällään tekee. Ei tarvitse syntyä rikkaaseen perheeseen; jos on lahjoja, voi kouluttautua hyvinkin pitkälle ja siten päästä hyvään yhteiskunnalliseen asemaan.
Siten räksytys köyhien ja rikkauden oikeuksista on täysin perusteetonta. Suomessa kuin ei rutiköyhiä eikä ripirikkaita juuri ole. Samassa veneessä tässä suurin piirtein kellutaan kaikki.
Kommentit (5)
Itse olen pienituloisen, kouluttautumattoman yh-äidin tytär, jolla on yliopistokoulutus, hyvät tulot ja muutenkin vallan mukava elämä.
Pitää olla myös halua ja tahtoa, ja nin, sitä älyä. sinunkin äitisi olisi saattanut valita toisin: sen sijaan, että kasvatti lapsestaan kunnon kansalaisen olisi voinut viettää sellaista rillumarei-elämää, että oksat pois. Niin että kyllä siihen hyvää vanhemmuuttakin tarvitaan...
vaikka vanhemmat olis mitä.
Itse olen pienituloisen, kouluttautumattoman yh-äidin tytär, jolla on yliopistokoulutus, hyvät tulot ja muutenkin vallan mukava elämä.
Pitää olla myös halua ja tahtoa, ja nin, sitä älyä. sinunkin äitisi olisi saattanut valita toisin: sen sijaan, että kasvatti lapsestaan kunnon kansalaisen olisi voinut viettää sellaista rillumarei-elämää, että oksat pois. Niin että kyllä siihen hyvää vanhemmuuttakin tarvitaan...
tasolla peruspalveluiden turvaamiseksi. Niisäkin on Suomessa suuria alueellisia eroja, vrt perusopetus ja terveydenhoito.