Olisi avoinna mol:n sivuilla yksi vuorotteluvapaapaikka, hakisinko?
kesä-joulukuu.
Toimenkuvassa vaan yksi osa-alue, joka ei mua kiinnnosta. Mutta liekö tuon kestäisin...
Sijaisuudesta seuraisi aikamoinen paperisota: Kelan työmarkkinatuki, asumistuki, sossun toimeentulotuet, elatusmaksut, ulosotot jne... kaikki asiat täytyy hoitaa ajan tasalle. Se on aikamoinen homma.
Toisaalta, vakkaripaikkaa ei tältä alueelta näytä oikein löytyvän ja haluaisin töihin...
Ensi viikolla pitäisi laittaa hakemus.
Mitähän tekisin?
Kommentit (6)
Siksi tätä yhtä paikkaa pähkäilen, koska mulla olisi mielestäni siihen tosi hyvät mahikset.
Aion muutaman muunkin hakemuksen laittaa. Toi sijaisuuden suht lyhyt kesto tässä vaan vähän mietityttää. Koska sen päätyttyä on taas laitettava kaikki noin em. paperiasiat ajan tasalle, mikäli en työllisty uudestaan tuon sijaisuuden aikana.
Hemmetti, kun voi olla hankalaa ja työlästä.
mun mielipide on selkeä, minusta aina kannattaa olla töissä kuin työttömänä. Mahdollista on että tehtävänkuva muokkautuu valitun henkilön mukaan, jos ei heti kättelyssä, niin muutaman kuukauden kuluttua, tai sitten vuorotteluvapaan loputtua voi aueta uusi työ enemmän mielenkiintoisissa tehtävissä.
tsempit vielä paperisotaan. Kyllä itsekin olen usein ajatellut, että töissä käynti ei kannata. Olen esim pari kertaa lähtenyt työkokemuksen takia toisella paikkakunnalle, jolloin vuokran ja matkojen jälkeen rahaa tulee vähemmän kuin työttömänä. Silti sitä aina jaksaa toivoa että saisi joskus kunnollisen työpaikan normaaleilla työsopimuksen ehdoilla. Nuoret naiset vaan on sitä työmarkkinaresurssia, että tullaan töihin kun tarvitaan ja pysytään kotona kun ei tarvita.
En vaan jaksa olla kotona, työttömänä. Pakko olisi saada edes jotain työtä.
Mulla on ongelma se, että olen joko ylikoulutettu tai sitten ei ole just sopivaa koulutusta.
Ikävä puoli noissa byrokratian koukeroissa on myös se, että niitä tukia ei sitten sijaisuuden päätyttyä saakaan heti ja sitten sitä on aina jonkun aikaa rahaton.
jossain vaiheessahan nuo kaikki paperijutut on kuitenkin edessä ja _ehkä_ on helpompi saada jatkossa lisää töitä samastapaikasta tai muusta paikasta jos nyt pääsisit töihin :)