MIKSI jotkut menevät ensin maistraatissa naimisiin ja sitten myöhemmin
haluavat kirkossa siunaamisen, siis noin vuoden päästä maistraattivihkimisestä...?
Ymmärrän asian siinä tapauksessa, jos toinen ei kuulu kirkkoon eli suoritetaan se vihkiminen maistraatissa sen vuoksi ja sitten se kirkon avioliittoon siunaaminen, mutta tämänkin ymmärrän siis jos näiden kahden toimituksen välissä ei ole kuin muutama päivä-muutama kuukausi, ei siis mitään vuotta..
En kysy tätä mitenkään ilkeyttäni, tai ettei niin saisi tehdä (kukin tavallaan) vaan ihan rehellisesti tyhmyyttäni, kun en keksi itse mitään hyvää syytä miksi olisi vuosi väliä noilla tapahtumilla? Miksei sitten pidetä sitä siunaamista HETI (tai lähes heti) maistraattivihkimisen jälkeen, tai sitten reilusti lykätään ne häät vuoden päähän...?
Kommentit (6)
Mies tahtoo ehdottomasti naimisiin tämän vuoden puolella, 20.10.
Kompromissi: maistraatti 20.10, juhlat siunaamisineen kesä 2011.
vaan yksinkertasesti niin että mentiin naimisiin lapsen ristiäisten yhteydessä koska haluttiin olla samaa perhettä sukunimellisestikin ja näin tunne oli oikea. silti halutaan vielä pitää hääjuhla n.reilu vuosi tästä eteenpäin jolon en enää imetä ja helpompaa. ja tosiissaan halutaan juhlistaa naimisiinmenoa sukulaisten ja ystävien kanssa kunnolla.
lapsen syntymää siksi että syntyy avioliitossa, se oli meille tärkeää. Häät oli jo sovittu muuten siihen tulevaan kesään mutta sitten olikin jo raskaana niin mentiin maistraatissa naimisiin ja sitten koska uskomme Jumalaan halusimme myös avioliiton siunaamisen ristiäisten yhteydessä.
Minusta naimisin meno on niin turhaa.
Huvittavaa, miten tärkeää se joillekin on, itseasiassa tärkeämpää kuin itse parisuhde.
Minusta naimisin meno on niin turhaa. Huvittavaa, miten tärkeää se joillekin on, itseasiassa tärkeämpää kuin itse parisuhde.
On paljon turvallisempaa olla vaimo. Olen todella ylpeä siitä, että olen päässyt naimisiin. Muutkin ihmiset ajattelevat ihan erillä tavalla avopareista ja aviopareista. Avioliitolla osoittaa toisellekin syvää rakkautta.
Me mentiin ensin naimisiin maistraatissa, koska mieheni ei kuulunut kirkkoon. Naimisiinmeno oli meille tärkeä juttu, mutta emme kaivanneet mitään juhlia. Kun vanhemmilleni selvisi, ettemme aio järjestää mitään juhlia, he loukkaantuivat niin paljon asiasta, että ei auttanut kuin alkaa järjestämään juhlia. Pidimme ne puolen vuoden päästä maistraattivihkimisestä.
moni on halunnut ehdottomasti naimisiin ennen vauvan syntymää. Siksi on menty maistraattiin. Ja sitten häät on vietetty kun lapsi ollut 1-2 vuotias. Itse ymmärrän kyllä. Itsekkään en haluaisi raskaana häitä eikä niitä jaksa ruveta järkkäämään heti vauvan synnyttyäkkään.