Anopin kosto haudan takaa
Anoppi kuoli viime syksynä ja "testamenttasi" vanhimman lapsensa, kehitysvammaisen pojan, tämän sisaruksille. Joka neljäs viikonloppu miehen veli, kohta 50v, tulee meille lomalle laitoksesta. On tottunut olemaan joka viikonloppu kotilomalla anopin eläessä, nyt on kuulemma sovittu, että jatketaan samaa.
Meillä on 2 pientä lasta, en jaksaisi tähän yhtä ylimääräistä ihmistä, joka tulee perjantaina klo 18.00 ja lähtee vasta maanantaina aamulla. Sanoin miehelle tästä, ja mies suuttui: kuulemma en välitä muista kuin itsestäni, hänen veljensä on 12v tasolla ja tekee meillä ollessaan kotitöitäkin, siivoaa minun jäljiltäni keittiön ym.
Tänään miehen piti hakea veljensä meille jo aamupäivästä, ja kun siitä tuiskahdin, niin mies totesi, että he menevät sitten kahdestaan mökille, minä voin kotona kiukutella ja miettiä sanomisiani. Palaa vasta maanantaina ja menee suoraa töihin.
Olisin niin halunnut istua rauhassa takapihalla siiderilasi käden ulottuvilla! Nyt täytyy yksin hoitaa lapset ja huusholli, kauppaankin mentävä kävellen, kun mies vei auton.
Kommentit (57)
Anoppi kuoli viime syksynä ja "testamenttasi" vanhimman lapsensa, kehitysvammaisen pojan, tämän sisaruksille. Joka neljäs viikonloppu miehen veli, kohta 50v, tulee meille lomalle laitoksesta. On tottunut olemaan joka viikonloppu kotilomalla anopin eläessä, nyt on kuulemma sovittu, että jatketaan samaa.
Meillä on 2 pientä lasta, en jaksaisi tähän yhtä ylimääräistä ihmistä, joka tulee perjantaina klo 18.00 ja lähtee vasta maanantaina aamulla. Sanoin miehelle tästä, ja mies suuttui: kuulemma en välitä muista kuin itsestäni, hänen veljensä on 12v tasolla ja tekee meillä ollessaan kotitöitäkin, siivoaa minun jäljiltäni keittiön ym.
Tänään miehen piti hakea veljensä meille jo aamupäivästä, ja kun siitä tuiskahdin, niin mies totesi, että he menevät sitten kahdestaan mökille, minä voin kotona kiukutella ja miettiä sanomisiani. Palaa vasta maanantaina ja menee suoraa töihin.
Olisin niin halunnut istua rauhassa takapihalla siiderilasi käden ulottuvilla! Nyt täytyy yksin hoitaa lapset ja huusholli, kauppaankin mentävä kävellen, kun mies vei auton.
vai siiderilasi käessä?lasten läsnäolles?
oisit ennemmin miehes veljee hoitanu miehes kaa!
Entä jos kyseessä olisi sinun sisaruksesi (jos nyt edes tunnet mitään sisarusrakkautta)? Tai lapsesi?
mutta minkäs teet, kyseessä kuitenkin miehesi veli. Elämä ei ole reilua ja tässä tapauksessa vähiten ko. veljelle.
Voisiko miehesi ajatella että jos veli olisi teillä vaikka 3 viikonloppua kuukaudessa?
Älä pilaa välejäsi mieheesi tuollaisilla puheilla :(
olet aika pikkumainen. Ja onko sinusn siiderit ja kaupassakäynnit tärkeämpiä, kuin miehesi veli??
pitääkö sinun JUURI tänäviikonloppuna olla lapisvapaa ja saada juopoteela takapihalla??. Hemmetti sentään mitä jos miettisit nyt hiukan asioita etäkä ole noin typerä.
mä meen esim aina kiltisti sukuloimaan miehen kotipaikkakunnal vaikkei kiinnostas.ja oon ystävällinen jne jne...
koska mies tulee myös mun sukulaisiin.eikä sitäkää välttis mun suku kiinnosta:)
mutta minkäs teet, kyseessä kuitenkin miehesi veli. Elämä ei ole reilua ja tässä tapauksessa vähiten ko. veljelle. Voisiko miehesi ajatella että jos veli olisi teillä vaikka 3 viikonloppua kuukaudessa? Älä pilaa välejäsi mieheesi tuollaisilla puheilla :(
joka 4. viikonloppu.
En huomannutkaan että kyse oli 1vkl/kk!!
Provo tämän on oltava, ei kukaan oikeasti ole noin julma.
Joku idiootti keksii näitä jolla ei ole parempaakaan tekemistä.
Opettele lukemaan, ei se kehari ole siellä kuin
sit ap saa hyväksyy ett mies on veljesä kaa muual.tai sit eroo...
lehmä. Oikeasti.
Toivottavasti itse vammaudut ja sut jätetään yksin, kun olet tuollanen paska.
Ap:n mies sitä varmaan paljon hoitaa, ja sehän korjaa ap:n jälkiäkin. Ja tuskin sitä nyt ihan hirveesti pitää edes hoitaa...
kauhean ristin olet luoksesi saannut ymmärrän sinua enemmän kuin hyvin. Voimia
Siis joka 4. viikonloppu? Tuohan ei ole mitään, varsinkin jos olet vähänkään kiinnostunut/kiintynyt omaan perheeseesi, johon tämäkin kehitysvammainen kuuluu. Siideriä takapihalla... just joo, saisit hävetä käytöstäsi ja kirjoitteluasi!
Ymmärrän hyvin, että et jaksaisi aina ottaa miehesi veljä teille, mutta ajattele sitä miten paljon kehitysvammainen nauttii siitä. Eikö asiassa ole sinulle mitään positiivisia puolia?
Mun mielestä, mieheni veli kuuluisi perheeseeni.
Tällaisessa tapauksessa varsinkin.
Ja ennenkuin kukaan ehtii rähjätä, niin mulla on itselläkin ongelmia. Mun kaikki ystävänikin ovat jollakintavoin mt-ongelmaisia tai muuten vaikeita.
Ei anoppi mitään ole testamentannut, vaan sisarukset ovat yhdessä halunneet jatkaa hyvää, kaunista käytäntöä.