Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla viriketyöpaikka? Pärjäisikö perheenne ilman sinun tulojasi?

Vierailija
14.05.2010 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja joo. Mä aloitin just naisten matalapalkka-alalla hoitovapaan jälkeen. Saan niin naurettavaa palkka, etten kehtaa tähän edes laittaa. Mutta mä halusin töihin ja olen hyvä työssäni. Perheen elintasoon mun onnettomat tulot eivät vaikuta mitenkään.

Viriketyöpaikka :) Ihanan kuvaava sana ja niin totta mun elämässä.

Vierailija
22/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedänkö pohjat palkka alla 1700 ja mulla on koulutus työhön

Mulla about saman verran ja myös koulutus tähän työhön seka vielä toiseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen palkalla. Työ on kuitenkin samalla hetki itseä varten ilman lasten riitelyä ja vaatimulsia.

Vierailija
24/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pärjätään ilman mun tuloja. Mutta kunhan lapset vähän kasvaa, niin haaveilen juuripa viriketyöpaikasta. Eli toivoisin löytäväni töitä pariksi päiväksi viikossa, jolloin saatais mukavasti lisää käyttörahaa, mutta mulla ois edelleen aikaa hoitaa lasten tarpeet. Ja tosiaan pääsisin tekemään jotain muuta näistä kotiympyröistä.

Mies on meillä vuorostaan se virikeisä, joka joskus leikkii lasten kanssa ja vie meidät lomalle. Joten mulla ei ole aikaa mennä oikeesti kokoaikatöihin. Onneksi mun alalla on hyvin saatavissa myös osa-aikatöitä erilaisilla tuntimäärillä.

Vierailija
25/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää viedä niitä tarvitsevilta oikeat työpaikat, kun ollaan niin laiskoja ettei viitsitä itse keksiä niitä virikkeitä. Paheksun syvästi.

Vierailija
26/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä.

Vierailija
27/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viihdyn työssäni ja autan siinä paljon ihmisiä. Työni on yhteiskunnallisesti merkittävää, vaikka palkka onkin tosi pieni mieheni tuloihin verrattuna. En siis kutsuisi sitä viriketyöksi.

Vierailija
28/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan nimittäisi työtäni viriketyöpaikaksi vaan pikemminkin suojatyöpaikaksi: tuottamatonta paperinpyörittelyä julkisella sektorilla, siisti sisätyö ja säännöllinen työaika ja helevetin hyvä palkka.

Vierailija
29/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole töitäkään mihin palata äippäloman jälkeen.

Vierailija
30/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan nimittäisi työtäni viriketyöpaikaksi vaan pikemminkin suojatyöpaikaksi: tuottamatonta paperinpyörittelyä julkisella sektorilla, siisti sisätyö ja säännöllinen työaika ja helevetin hyvä palkka.

Helevetin hyvää palkkaa ei julkisella sektorilla saa.

Vierailija
31/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elätän perheen. Hän panee yritystä pystyyn, joten tulot ovat vielä epäsäännölliset.

Vierailija
32/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin hoitovapaalla tekee aikamoisen tiukkaa, mutta pärjätään.

Vierailija
33/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helevetin hyvää palkkaa ei julkisella sektorilla saa.

on oikeinkin hyvä palkka. Ei se toki mitään ole av-palstalaisten palkkoihin verrattuna, mutta muuten oikein hyvä.

Vierailija
34/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on viriketyöpaikka, mutta oikeesti siitä saatavat pennoset ovat taloudellemme myös tärkeitä - antavat pienen liikkumavaran.

Miksi kysyt? Onko sullakin viriketyöpaikka vai oletko sitä mieltä että viriketyöäidit vie paikkoja niiltä jotka tarvitsee kokopäivätyöpaikan?

Vierailija
35/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla olen minäkin, lähinnä pitämässä hauskaa työkavereiden kanssa. Palkka yli 4000 e/kk ja jos tekee oikeasti töitä 3-5 tuntia/vko niin onhan tuo aika hyvin.

Vierailija
36/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjäisi, tuloni ovat tuloistamme noin 60%

Vierailija
37/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkee mun käydä töissä 1200e/kk palkalla hullun raskaassa työssä kun pärjättäis erinomaisesti mun miehen tuloilla, mut mä haluun. Ja saahan siitä sit säästöjä, n.800e/kk. Ja ei oo mitään järkee mun junnata tällä alallakaan kun voisin opiskella vaik mikskä. Mut kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Vierailija
38/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla olen minäkin, lähinnä pitämässä hauskaa työkavereiden kanssa. Palkka yli 4000 e/kk ja jos tekee oikeasti töitä 3-5 tuntia/vko niin onhan tuo aika hyvin.

Vierailija
39/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittivät asian eri tavalla

a) saa hyvää palkkaa, muttei joudu tekeen töitä

b) työtunteja niin vähän, että voi kutsua lähinnä virikkeeksi koko työtä

c) ei tarvitsisi tehdä oikeasti töitä, koska mies tienaa niin paljon

mielenkiintoista ;)

Vierailija
40/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä että olisin voinut rahan puolesta olla hoitovapaalla pitempäänkin, mutta halusin töihin kun lapset täytti 2v. En ole laskenut pärjättäisiinkö ihan kokonaan miehen tuloilla, siis ilman kotihoidontukeakin (enää ei saisi), mutta luulisin niin. Ainakin jos pienennettäisiin lainaerää ja alkaisin ostaa vaatteet kirppikseltä tms.

Työssä on mukavaa osittaisella hoitovapaalla, työkaverit ja asiakkaat piristävät päivää. Ihan hyödyllinenkin tunnen olevani, minun ammatiini on paremminkin vaikea löytää tekijöitä täälläpäin.