Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meinas tulla emä virhe graduun, onneks huomasin.

Vierailija
14.05.2010 |

Onko muiden graduihin jäänyt "virheellistä" tietoa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin totaalisesti.

Se on hyvä että gradu kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin totaalisesti.

Se on hyvä että gradu kiinnostaa.

sille, että tajusin sen emävirheeni? (No ei sitä kyllä kukaan olisi huomannut ellei olisi tehnyt samoja analyyseja, mutta...) Mutta ei minusta saa pilkata (tai ajatella kaikennäköisiä maistereita), koska lukihäiriöni vaikuttaa siihen, että kirjoitus ei ole täydellistä. Olen kyllä ihan fiksu, vaikka aina ei tunnu siltä, esim. sen takia, kun tein niin typerän (ajatus)virheen! Mutta ehkäpä niitä tyhmiä ajatusvirheitä tulee just helposti. Onpa niitä mun ohjaajallekin tullut :) ap

Vierailija
4/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET oikeasti kirjoittelisi virheitä :D

Vierailija
5/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikenlaisia kielivirheitä päättötöistä löytyy. Sisältö silti on tärkein.

Viimeisin minua hymyilyttänyt työ oli sellainen, jossa tekijä puhui puolet ajasta silkkiPANOkoneesta. Wordin oikolukuohjelmakaan ei ollut huomannut sitä. :)

Vierailija
6/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa puhuakseni, mulla oli virhe tai epätarkkuus, joka mainittiin ihan arvostelussa. Vastuu on minun, mutta en ihan niin pihalla ollut asiasta kun kirjoittamani teksti tarkastajan päässä antoi ymmärtää. Mutta virhe mikä virhe.

Vierailija
7/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikenlaisia kielivirheitä päättötöistä löytyy. Sisältö silti on tärkein.

Viimeisin minua hymyilyttänyt työ oli sellainen, jossa tekijä puhui puolet ajasta silkkiPANOkoneesta. Wordin oikolukuohjelmakaan ei ollut huomannut sitä. :)

Ihan puheterapeutin laatimassa vanhassa lausunnossa ylioppilaslautakunnalle lukee mm. "...ainekirjoituksessa tulevat esiin oikeinkirjoitus- , yhdyssana- ja rinnastusvirheet". Mutta aina sain aineista kaseja, ehkä juuri äidinkielen opettaja on huomannut lukihäiriöni (eli esim. toistuvia virheitä yhdyssanoissa), eikä ole "rokottanut" niin paljon. Täällä palstalla minua harmittaa, kun ihmiset eivät tajua "asian ydintä" ja naljailevat aina kirjoitusvirheistä, vaikka se ei kaikista tärkein juttu ole. Toki on hyvä, että kirjoitetaan hyvää suomea (siis yleensä, että kieli säilyy hyvänä). Itsekin toki yritän parhaani, mutta en täällä (koska muualla siihen menee tarpeeksi voimavaroja). ap

Vierailija
8/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET oikeasti kirjoittelisi virheitä :D

ap (siis se oli sellainen matemaattinen ajatusvirhe)

Vierailija
9/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti intro-sivulla...

Vierailija
10/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti intro-sivulla...

sellata iha ooketa virhettä niikun virheellistä tietoo. Sellasta, että oon väittänyt että haaki on sika vaekka se on ihan kala. ap

Vierailija
11/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä "emä virhe" on ihan ymmärrettävä oikeinkirjotusvirhe, koska sanotaan myös "paha virhe" tai "pieni virhe". Sen sijaan "joulu pukki" on virhe, jota en ymmärrä.

Vierailija
12/23 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä "emä virhe" on ihan ymmärrettävä oikeinkirjotusvirhe, koska sanotaan myös "paha virhe" tai "pieni virhe". Sen sijaan "joulu pukki" on virhe, jota en ymmärrä.

silleen keksitty käännös sanoista "älytön virhe". En ees tienny, että se oikeeta suomee... ap (Vituttaa kyllä...Ja vituttaa koko lukihäiriö, tarpeeks harmia elämässä...Harmittavinta, että en millään opi enkkua...)

Vierailija
13/23 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan emä ja virhe...

Vierailija
14/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sun kohdalla jäädä viimeiseksi löytyneeksi virheeksi, pahoin pelkään.

Vierailija
15/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyssanavirheitä, joihin tuo "emä virhe" kuuluu. Työ on nimittäin osoitus myös kielen hallinnasta.

Vierailija
16/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emävirhe on sana! Mutta kyse ei ole siitä vaan ihan tyhmästä virheestä ja se liittyy matematiikkaan. ap

Vierailija
17/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsi on siis matikan alalta - sinnehän pitää nykyään repiä jengiä kadulta. Ei siis hääppöistä yleistietoa voi odottaakaan.

Vierailija
18/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritellä "sanan", jos ei merkityksen omaava kirjainjono sitä ole.

Vierailija
19/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsi on siis matikan alalta - sinnehän pitää nykyään repiä jengiä kadulta. Ei siis hääppöistä yleistietoa voi odottaakaan.

Ei se liity mitenkään yleistietoon, jos on lukihäiriö ja ei ole verbaalisesti lahjakas, mutta se liittyy yleistietoon, että tietää, että kaikki ei liity yleistieoon ja että mitään ei kannata olettaa. Saan ihan hyvän arvosanan gradustani, katsokaa vain. Ja onpa mulle töitäkin samaisesta paikasta tarjottu, minne gradua teen, että en mikään tyhjäpää ole. ap

Vierailija
20/23 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika sivistymätön kuitenkin ;)