Mitä ajattelisitte pienen vauvan äidistä,
joka syöttäisi vauvalle kraanaveteen tehtyä jauhekorviketta, laittaisi lattialle pudonneen tutin takaisin suuhun jne.
Kommentit (25)
olisin hänen puolestaan pahoillaan että joutuu syöttämään vauvalle korviketta. Mä luulin että se nimenomaan tehdään kraanaveteen, ja jos mun lapseni olisivat syöneet tuttia niin tasan olisin nostanut sen lattialta takaisin suuhun. Vauvathan nuolevat kaikkea mihin ylettyvät, samat bakteerit lattialla ovat...
ei kaikessa tarvii olla yli suojeleva
Ainakin minulle synnytyssairaalassa opetettiin jo yli 10 vuotta sitten, että vauvalle voi antaa tavallista vesijohtovettä.
joka syöttäisi vauvalle kraanaveteen tehtyä jauhekorviketta, laittaisi lattialle pudonneen tutin takaisin suuhun jne.
KOTI pitää olla siisti ei teriili,Karjapiikojen lapsilla ei ollut allergioita,ei yliherkyyksiä.kun oli eläimet aina kuvioissa mukana.Ei ollut valmis ruokia,tavalista söivät muuneltuna kun tissi joka on lapsen eväs,ei piisannu (EI MIEHILLE TARKOITETTU KIIHOITUS VÄLINE)Vaikka ne nättejä onkin tissit.Joskus aina unohtuu toi ihmisen perus olemus itse kultakin,kun kukan ei ole täydellinen,ei varsinkaan naapuri ;)Näinhän se menee. Näitä lukiessa tulee ajateltua että mailma menee taaksepäin ja kovaa.Kaikki hyvät asiat on jonkun SOS NEUVOLA AMMATTI AUTTAJA ryhmän huonona heitetty pois.Nyt on Suomessa lapsia tosi vähän perheissä.Kun 60 luvulla lähdin kartanosta kouluun lähti mun mukana 30 lasta, kartanossa 8 piikaa 6 renkiä heidän lapsia.Silloin ei ollu koliikki lapsia,en kuullut puhuttavankaan,synnytykset kotona yleensä kätilö,tai naapurin muija autto.Veli synty 22.00 aikaan illalla.Äiti aamulla lypsylla 6.30 navetalla vauva kotona kopassa,jouduin olen sen päivän lapsen vahtina,että kaikki meni hyvin . Nykyään kun jokainen valittaa,en ymmärrä.iso isä 64
että eipä taida olla tuon äidin ensimmäinen lapsi, kun on jo oppinut ottamaan vähän rennommin.
KOTI pitää olla siisti ei teriili,Karjapiikojen lapsilla ei ollut allergioita,ei yliherkyyksiä.kun oli eläimet aina kuvioissa mukana.Ei ollut valmis ruokia,tavalista söivät muuneltuna kun tissi joka on lapsen eväs,ei piisannu (EI MIEHILLE TARKOITETTU KIIHOITUS VÄLINE)Vaikka ne nättejä onkin tissit.Joskus aina unohtuu toi ihmisen perus olemus itse kultakin,kun kukan ei ole täydellinen,ei varsinkaan naapuri ;)Näinhän se menee. Näitä lukiessa tulee ajateltua että mailma menee taaksepäin ja kovaa.Kaikki hyvät asiat on jonkun SOS NEUVOLA AMMATTI AUTTAJA ryhmän huonona heitetty pois.Nyt on Suomessa lapsia tosi vähän perheissä.Kun 60 luvulla lähdin kartanosta kouluun lähti mun mukana 30 lasta, kartanossa 8 piikaa 6 renkiä heidän lapsia.Silloin ei ollu koliikki lapsia,en kuullut puhuttavankaan,synnytykset kotona yleensä kätilö,tai naapurin muija autto.Veli synty 22.00 aikaan illalla.Äiti aamulla lypsylla 6.30 navetalla vauva kotona kopassa,jouduin olen sen päivän lapsen vahtina,että kaikki meni hyvin . Nykyään kun jokainen valittaa,en ymmärrä.iso isä 64
niin kohtahan tässä eletään kuin iso isä 64:n lapsuus aikaan.
Meillä on aina laitettu tutit lattialta takaisin suuhun :)
ja kerran kuumetta on ollut, ja lapsi nyt 8 kk.
se vesi _pitäisi_ keittää ja tutti vähintään huuhdella, niin itekin tekisin jos on kyseessä alle 1-2kk ikäinen vauva. Mutta sen jälkeen olen höllännyt, ja syöhän tuo nyt jo 7kk ikäisenä asioita lattialta ja hiekkaa hiekkiksellä. :) Tutit kaivan yöllä sängyn alta lattialta suoraan suuhun, kun viskoo niitä sängystään.
kun itse olen tehnyt noin kolmen edellisen kanssa (esikoisesta lähtien muuten) ja aion tehdä tulevan neljännenkin kanssa. Kiinnosti vain tietää, mitä niiden muiden mammojen mielissä liikkuu, kun aiemminkaan kovin moni ei ole mitään kommentoinut, mutta enemmän tai vähemmän kummallisia katseita ja tuijotuksia on ollut... Oletin kyllä, että imettämättömyydestä tulisi isompi poru kraanavedestä ja pöpöistä. Hyvä, että täällä on järki-ihmisiä :-)
ap
se vesi _pitäisi_ keittää ja tutti vähintään huuhdella, niin itekin tekisin jos on kyseessä alle 1-2kk ikäinen vauva. Mutta sen jälkeen olen höllännyt, ja syöhän tuo nyt jo 7kk ikäisenä asioita lattialta ja hiekkaa hiekkiksellä. :) Tutit kaivan yöllä sängyn alta lattialta suoraan suuhun, kun viskoo niitä sängystään.
vesi pitäisi keittää, kunnes vauva alkaa syödä kiinteitä.
Huihai. En ole noudattanut ja 2 tervettä lasta löytyy.
Ei ole allergioitakaan. Molemmat ovat syöneet kissankarvoja varmaan kilotolkulla ;-)
En kyllä ole mikään hygieniahysteerikko, eli en hermostusi pätkääkään vaikkei vettä keittäisi. Mies on vähän tiukempi. Mutta sehän siinä kraanavedessä on, että jos laskee hanasta suoraan kuumaa ni siinä vissiin tulee putkista jotain töhkyä mukana enemmän kuin kylmässä.
Imettämättömyydestä en moiti ketään, kun en itsekään sitä osannut. Kadehdin niitä joilta se käy helpommin, mutta en silti moiti niitäkään jotka vain haluavat olla imettämättä. Oma valinta se on.
En ole kotihengetar, vaikka kuinka yritan. Meilla on usein tavarat hujan hajan, eika tuota lattiaakaan tule pestya turhan usein, vaikka tietenkin imuroin/harjalla siistin paivittain. En steriloinut kenenkaan meidan lapsien pulloja/tutteja muutamaa kuukautta kauempaa, ja tutit on aina menneet lattialta takaisin suuhun. Aina valilla niita tietenkin pesaistaan.
Meidan lapset eivat ole juuri koskaan kipeita. Talvella taisivat jokainen yhden nuhan saada joka ei kauaa kestanyt.
Naapurissamme on mamma joka siivoaa muidenkin edesta, koko ajan kuuraamassa ja desifioimassa lattiasta kattoon, ja kun heidan poikansa aloitti tarhan, sai han joka popon joka siela kiersi. Todella huono vastustuskyky. Pojalla ei saa olla edes ulkoleikkien jalkeen hiekkapolya polvissa, tai menee heti vaatteet vaihtoon.
Käytän kylmää kraanavettä ja lämmitän mikrossa. Tai jos jossain tilaisuudessa esim. on teevettä termarissa, niin otan siitä lämmintä ja kraanasta kylmää sopivassa suhteessa. Reissuun mukaan vedenkeittimessä keitettyä vettä termarissa ja kylmää tavallisessa juomapullossa.
t. ap, jolla siis kolme lasta ennestään ja kaikki tällä metodilla terveitä kuin pukit :-)
Aika paljon oon nähny vaivaa sen veden ja tuttien jatkuvassa keittämisessä ku luulin että se on ihan erityisen tärkeä asia...No onneksi koti ei oo muuten turhan siisti, niin ollaan sairauksilta vältytty :D (ainoastaan parit rokot ollu, mutta niitähän ei mikään vastustuskyky pidättele.
Mutta hyvä tietää siltä varalta että seuraavankin imetys menee reisille+ tietty että se jatkuva tuttien keittely oli ärsyittävää!
Neuvolan ohjeen mukaan vesi pitäisi keittää, kunnes vauva alkaa syödä kiinteitä. Huihai. En ole noudattanut ja 2 tervettä lasta löytyy. Ei ole allergioitakaan. Molemmat ovat syöneet kissankarvoja varmaan kilotolkulla ;-)
Meidän neuvolassa on kyllä nimenomaan sanottu, että ei tarvitse keittää.
niitä ei vaan diagnosoitu, joku vaan oli heikompi kuin toinen. meinasi koko ajan tukehtua ja heinä- ja navettatyöt meinasivat viedä hengen.
t: kolmen allergittoman ja normi terveen(ainahan sitä joku nuhakuume tulee) lapsen äiti