Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha. Niina Mikkonen jatkaa:

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoteja pakolliseksi kaikille lapsille olisin minäkin hermostunut.

Päiväkoti on hoitopaikka eikä mikään viriketehdas, joka on automaattinen tie onneen. Siellä saa lapselleen hyvää hoitoa, mikäli itse ei lastaan halua/pysty kotona hoitaa. Muu höttö puhe päiväkotien ympärillä on suurelta osin huuhaata.

Kaikille perheille tulee suoda mahdollisuus valita itse perheelle sopivat ratkaisut, tuollainen pakollinen päivähoitoedotus on suorastaan naurettava.

Mutta kuten sanottu, en ole haastattelua nähnyt. Ita-Saksa mullekin tulee moisesta ehdotuksesta ekana mieleen =)

elto

Vierailija
22/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Mielestäni pienten lasten paikka on kotona tai vaikka perhepäivähoitajalla, ennenmmin kuin päiväkodissa. Mutta kyllä ainakin meillä lapset jo neljä vuotiaina kaipaa päivittäistä muiden lasten seuraa ja ohjattua mukavaa toimintaa!

Toki kotonakin saa nähdä usein kavereita, mutta monesti ne kestää tunnin pari kyläilyt yleensäkin, samoin kerhot. Ja missä sanotaan että päiväkodissa kaikki lapset on klo 7-17 ?? Voihan vanhemmat tehdä lyhyempiä päiviä tai lyhentää lapsen päivää että toinen vie myöhemmín ja toinen hakee aikaisemmin.

Meillä vanhempi meni pk:hon vasta eskariin (oli perhep.hoidossa) ja onneksi meni koska silloin kiinnitettiin huomiota mm. kouluvalmiuteen ja motoriikkaan, jota kotona tai muualla ei ollut huomattu ja lapsi pääsi toimintaterapiaan.

Voi niitä lapsia jotka elää kouluun asti vain äidin kanssa kotona, koulu on iso shokki tuolloin!!

MIelestäni mikkonen oli oikeassa siinä ettei todellakaan mikään pakko -päivähoito ole oikea ratkaisu sekään!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvä, että edes joku sen tekee.

Mun kokemukseni mukaan päiväkodit eivät ole kovin häävejä paikkoja. Olen ollut siellä itse työntekijänä ja sitten myös hoidatuttanut lapsiani siellä.

Aivan ehdottomasti kannattaa hoitaa lapsensa itse, ainakin 3 ikävuoteen saakka, mieluummin pidempäänkin.

Vierailija
24/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 5-kymppiselle työhönsä kyllästyneelle pph:lle joka laskee päiviä eläkeikään

Vierailija
25/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se edes ikää katso. = )

Vierailija
26/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoito on laadukkaampaa koska hoitajat vahtivat toisiaan

Vierailija
27/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitpä vaan. Kyllä teille vanhemmille hymyillään ja selitetään ummet ja lammet ja kaikki siitä väliltä, mutta tietäisitpä vaan...

Vierailija
28/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuossa Nina Mikkosen ihannemaailmassa kaikki valta on miehillä. Jos naiset pysyvät/ pidetään kotona, politiikan ja talouselämän johtopaikoilla ei ole edes sen vertaa naisia kuin nyt on. Tai sitten olisi vain lapsettomia tai jo niin vanhoja, että lapset olisivat muuttaneet pois kotoa. Olisivatko he ja missä välissä ehtineet pätevöityä ko paikoille? Millaistakohan päätöksenteko silloin olisi kun se nytkin jättää aika paljon toivomisen varaa?

Mikkosen valitseman keskustelutyylin ja myötähäpeän takia en saanut selvää ehdottiko Tontti ohjelmassa pakollista päivähoitoa, mutta se kuulostaa oudolta. Tainolan jutussahan hänet tehdään naurunalaiseksi: "maalla asuva kotiäiti löi oikeustieteen tohtorille jauhot suuhun!" Nih!

Vierailija
29/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Mikkonen ei puolusta tuollaisilla puheilla kotiäitejä.

Ennemminkin hän haluaa omia "täydellisiä" näkökantojaan ilmaista. Hyvähän rikkaan ihmiset on saarnata että pitää olla kotona vain.

Itse olen kyllä kotiäiti, mutta suoraan sanottuna tuo nainen ei tiedä mitä puhuu. Asuisi vaikka muutaman vuoden minimituilla, eikä miehensä palkalla, niin voisi ääni muuttua kellossa aika rajusti.

Vierailija
30/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan vilpittömästi olen varma, että Mikkosten perheessä se ei ole paras vaihtoehto. Ne ihmiset eivät taida käydä ihan täysillä. Fanaattinen yksisilmäisyys ei ole lapselle hyväksi koskaan.

Vierailija
31/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, antakaa jo olla. Antakaa ihmisten pitää omat mielipiteensä: mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.

Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan. Niin myös äidit ovat erilaisia: toiset kotona, toiset työelämässä.

Eivätkä kaikki töissäkäyvät äidit ole uraohjuksia, vaan lasten kanssa paljon.

Ja uraputkiäidit ovat tehneet myös itselleen sopivan valinnan, ei se kuulu muille.

Pitää olla niin hyvä itsetunto, että vahvana seisoo oman valintansa takana, on se näistä mikä tahansa. Ja se on aina oman perheen ja äidin itsensä valinta, eikä kyllä kuulu muille. Mielipiteitä on toki oikeus sanoa, mutta lakatkaa haukkumasta ja päivittelemästä.

Eläkää oma elämä omien valintojen kanssa ja antakaa muiden tehdä omansa. Se on niin yksinkertaista!

Vierailija
32/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se törkeän mauton, epäoikeudenmukainen ja itsekäs tapa käyttäytyä esim. juuri siinä Tyynysota-keskustelussa. On hyvä että ihmisellä on mielipiteitä, mutta jos edes julkisessa keskusteluohjelmassa ei pysty keskustelemaan kuin ihminen ja antamaan toiselle suunvuoroa, on kyse aikamoisesta yksinkertaisuudesta. Mutta totta, turha arvostella syyntakeettomia.

Vierailija
33/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen se sanoi heti haastattelun aluksi.

Aivan järkyttävä mielipide. Siihen verrattuna Ninan puheet olivat ihan järkeviä.

Vierailija
34/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpa Mikkonenkin sen ymmärtäisi...Ja, niinhän jokainen elääkin, omien valintojensa kanssa, mutta kun joku tulee julkisuuteen mielipiteensä kanssa ja arvostelee muita, niin kyllä se herättää keskustelua, ja hyvä niin...

Vierailija
35/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkosen aloittamassa kotiäitikeskustelussa: päinvastoin, asia on ajautunut entistäkin enemmän sivuraiteille ja naurettavan poleemiseksi. Tällainen keskustelu on aika turhaa.

Vierailija
36/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silti 2000-luvulla media yhä nostaa arjen sankareiksi äitiyslomansa keskeyttäneet naiset. Se on kohtalokasta koko Suomen kannalta."

Onko todellista tasa-arvoa se, että jos ei vie lasta 10-kuisena päiväkotiin ja mene töihin, on loinen ja tyhmä ihminen?

Vierailija
37/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisiko joku yhden esimerkin, jossa media on nostanut esimerkin mukaisen naisen arjen sankariksi, kiitos.

Vierailija
38/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei isä? Tai vaikka isovanhemmat? Tai miten sen nyt kukin perhe ratkaisee.

Siitä olen (pelottavaa kyllä...) samaa mieltä, että yleensä on mahdollisuus tehdä valintoja lapsen parhaaksi, ja lapselle paras paikka on koti ensimmäisten vuosien ajan, ellei perheessä ole erityisiä ongelmia.

Meillä työviikko jaettiin puoliksi vanhempien välillä ja lapsia hoidettiin kotona muutama vuosi näin. Ja sen jälkeen valittiin hyvä hoitopaikka.

Vierailija
39/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kun löytyy sekä kotiäitejä, että uraäitejä. Ja aivan varmasti molemmista ryhmistä tulee ihan onnellisia, yhteiskuntakelpoisia lapsia. Toki lapsille on tärkeintä se, että vanhemmat suovat heille aikaansa ja huomiota.

Vierailija
40/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Nina Mikkonen tehnyt lapsensa. Siksi varmaan kouhottaa.