Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha. Niina Mikkonen jatkaa:

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutinen on... www.....fi/VIIHDE ja sinne se kuuluukin =)

Vierailija
2/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin ettei oikea toimittaja voi olla noin yksinkertainen, mutta tämä olikin viihdeosastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äidin itsekkyyden on annettava periksi"

Selvä! Minä jään kotiin ja Mikkoset maksavat tästä lähtien meidän talouden laskut ja kulut.

Vierailija
4/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisivät kotiin, kunnes lapset 18-vuotiaita? Aika paljon veromarkkoja jäisi tulematta...Kaippa pitäisi heittäytyä yhteiskunnan elätettäväksi?

Vierailija
5/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä! Minä jään kotiin ja Mikkoset maksavat tästä lähtien meidän talouden laskut ja kulut.

Sun pitää alunperin hankkia eläkeikäinen mies tulevaksi isäksi , joka on ehtinyt kerätä omaisuuta jo parikolmekymmentä vuotta. Kyllä se kotiäitiys on senjälkeen ihan aito valinta.

Vierailija
6/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, onpa hän vanhentunut ja tanttautunut (vrt. kuva tänään Hesarissa).

Vierailija
7/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat syrjääntyneitä, alkoholiin taipuvia, ehkä mielenterveysongelmaisia. Onko heidänkin lasten paras paikka kotona? Joillekkin tulee niitä lapsia vaikka eivät heistä välittäisikään : (

Vierailija
8/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat syrjääntyneitä, alkoholiin taipuvia, ehkä mielenterveysongelmaisia. Onko heidänkin lasten paras paikka kotona? Joillekkin tulee niitä lapsia vaikka eivät heistä välittäisikään : (

Vierailija
9/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikka jossa saa päteä miehensä mielipiteillä.

Vierailija
10/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vähän jyrkkä kanta hällä tuntuu olevan, mutta puhuu silti asiaa!

Kerrankin kotiäitejä joku puolustaa ihan ääneen! Tässä rahan ja vallan arvostamassa yhteiskunnassa on todella vaikea olla kotiäitinä. Yleinen mielipide tuntuu olevan, että jahans, tuo on vaan kotiäiti.

Koulut olen käynyt niin kuin pitääkin. Töitäkin olen vähän tehnyt. Nyt on lasten aika ja olen aina halunut kasvattaa lapset itse vähintäänkin siihen, että nuorin täyttää kolme vuotta. Minulla on siihen onneksi mahdollisuus. Välillä vaan ihmisten kommentit on saanut miettimään omia valintoja. Tuntemaan huonommuutta. Sydän ei anna kuitenkaan periksi. Kittuutan minimiäitiysrahalla ja mieheni ansiosta kotona ja teen kaikkeni, että perheelläni on hyvä olla. Rakastan rutiineja ja omien lasten hoivaamista. Tämä sopii minulle ja perheellemme. Muista viis siis.

Olen ollut siis usean vuoden kotiäitinä ja tuntuu hyvältä, kun joku kannustaa ja puolustaa ääneen meitäkin! Kiitos siitä - Nina Mikkonen!

Vierailija
11/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella päättömällä meuhkaamisella.

Olen itsekin sitä mieltä, että pienelle lapselle YLEENSÄ parasta on kotihoito (ja nyt puhun vähänkin järjellisesti käyttäytyvistä vanhemmista ilman pahoja sosiaalisia tai mielenterveydellisiä ongelmia). Koen myös, että kotiäitiyttä sinänsä ei suorituskeskeisessä yhteiskunnassa arvosteta tarpeeksi.

Jos muutosta asenteisiin halutaan, täytyy keskustelu aloittaa jollain muulla keinoin kuin kailottamalla raivoisasti mustavalkoisia mielipiteitään ja polarisoimalla ura- ja kotiäitiyttä. Nyt ainakin minulla ja ilmeisesti muillakin päällimmäiseksi herännyt tunne oli ärtymys (tai ehkä sääli, koska N.M. selvästikään itse ei viihdy nahoissaan).

Terveisin kolmen lapsen työssäkäyvä äiti (eli siis uraämmä, kuten Mikkosen puoliso meitä sattuvasti nimitteli)

Kerrankin kotiäitejä joku puolustaa ihan ääneen! Tässä rahan ja vallan arvostamassa yhteiskunnassa on todella vaikea olla kotiäitinä. Yleinen mielipide tuntuu olevan, että jahans, tuo on vaan kotiäiti.

Koulut olen käynyt niin kuin pitääkin. Töitäkin olen vähän tehnyt. Nyt on lasten aika ja olen aina halunut kasvattaa lapset itse vähintäänkin siihen, että nuorin täyttää kolme vuotta. Minulla on siihen onneksi mahdollisuus. Välillä vaan ihmisten kommentit on saanut miettimään omia valintoja. Tuntemaan huonommuutta. Sydän ei anna kuitenkaan periksi. Kittuutan minimiäitiysrahalla ja mieheni ansiosta kotona ja teen kaikkeni, että perheelläni on hyvä olla. Rakastan rutiineja ja omien lasten hoivaamista. Tämä sopii minulle ja perheellemme. Muista viis siis.

Olen ollut siis usean vuoden kotiäitinä ja tuntuu hyvältä, kun joku kannustaa ja puolustaa ääneen meitäkin! Kiitos siitä - Nina Mikkonen!

Vierailija
12/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkosten mukaan päiväkoti on Saatanasta seuraava natsisaksan hirviö. Mikkosten mukaan sun pitää olla kotiäiti siihen asti kunnes nuorimmainen muuttaa pois kotoa.

Ja sitten miehesi voi hannkia uuden puolet nuoremman puolison ja aloittaa alusta.

Vierailija
13/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei se riitä että olet kotona siihen asti kun nuorin täyttää 3v. Päivähoitoon et saa laittaa lasta ollenkaan. Ei edes sitten kun hän täyttää 3v. Ja kun lapset menevät kouluun, niin ehei et sinä mene töihin sittenkään. Sun pitää olla lasta vastassa kun hän tulee koulusta.

Tämä on siis Mikkos-filosofian ydin.

Vierailija
14/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkein olisi vaieta se sakki kuoliaaksi ja viitata kintaalla heidän mielipiteilleen.

Vierailija
15/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-huono nainen seurustelee naimisissa olevan miehen kanssa

-huono äiti valitsee lapsilleen isän joka tilastollisen todennäköisyyden valossa kuolee ennen kuin lapsi on edes parissakymmenissä, hyvässä perheessä lapsista huolehditaan pidempään vihittyjen aviopuolisoiden toimesta

-huono äiti hankkii jälkikasvua vasta 40-vuotispäivän tietämissä, mummoäiti ei jaksa

-huono äiti on se, joka ei hanki itselleen riittävästi koulutusta kasvattaakseen lapsistaan monipuolisesti sivistyneitä siellä kotona

:DD Tätä soopaa voisi jatkaa loputtomiin...

Vierailija
16/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Mikkonen ei puolusta kotiäitejä. Hänen mielestään kaikkien naisten tulee luopua työstään lasten syntyessä ja jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Miehet eivät siihen käy, vaan naisten tehtävä on palvella kotona eikä pyrkiä "mieheksi miehen paikalle". Näin hän on itse Helsingin Sanomissa todennut.

Se tekee siitä niin pelottavaa.

Mielestäni jutussa olisi ollut jotain pointtia jos sen otsikko olisi ollut "Huonossa perheessä molemmat vanhemmat käyvät töissä kodin ulkopuolella" tms. eivätkä heidän teesinsä olisi ihan niin Talebanmaisia siinä suhteessa että mies tekee asioia ja nainen palvelee kotona lapsia ja miestä ;)

Vierailija
17/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut jo kauan sitä mieltä.

Helppohan tuollaisen ihme hörhö äärikoikestolaisen on olla tuota mieltä, mutta todellisuus on eri asia. Minusta koitäitys on ok niin kauan kun lapset ovat alle 3v. muuten ei. Kaikilla ei ole siihen varaa ja mistä saatasi verorahoja jos kaikki työikäiset naiset lähetulkoon olisiva kotona. Siinä menisi koulutus ja tietotaiot hukkaan. Nina Mikkonen on pelkkä kampaaja eikä koulutettu nainen, häntä ei kukaan työelämään kaipaakkaan.

Vierailija
18/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen edelleen sitä mieltä, että hän jos kuka puolustaa kotiäitejä. Minuakin, vaikken ihan täysin kaikkea hänen puheistaan alleviivaa.

Meistä jokainen voi loppujen lopuksi tehdä sen minkä kokee perheellensä parhaaksi. Meille se on se, että nuorin täyttää 3. Jollekin muulle se on jotain muuta.

Pidän silti erittäin hyvänä juttuna sitä, että joku uskaltaa nostaa pöydälle tämän kiistellyn aiheen. Ja näin hurjin ajatuksin! Se mikä herättää tunteita ja puhetta näin paljon, ei voi olla huono juttu kotiäitien kannalta! Näin mä luulen!

Vierailija
19/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-huono nainen seurustelee naimisissa olevan miehen kanssa

-huono äiti valitsee lapsilleen isän joka tilastollisen todennäköisyyden valossa kuolee ennen kuin lapsi on edes parissakymmenissä, hyvässä perheessä lapsista huolehditaan pidempään vihittyjen aviopuolisoiden toimesta

-huono äiti hankkii jälkikasvua vasta 40-vuotispäivän tietämissä, mummoäiti ei jaksa

-huono äiti on se, joka ei hanki itselleen riittävästi koulutusta kasvattaakseen lapsistaan monipuolisesti sivistyneitä siellä kotona

:DD Tätä soopaa voisi jatkaa loputtomiin...

Osuitpa asian ytimeen!=)

Lyhyestä virsi kaunis!

Vierailija
20/91 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokainen voi loppujen lopuksi tehdä sen minkä kokee perheellensä parhaaksi. Meille se on se, että nuorin täyttää 3. Jollekin muulle se on jotain muuta.

Mikkosen fantasiassa sinulla ja perheelläsi ei ole valinnan vapautta. He ovat kykeneviä päättämään puolestasi.

Mikkosen Taleban-fantasiassa synnyttäneillä naisilla ei ole oikeutta käydä töissä kodin ulkopuolella. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme