Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä lasten kanssa PITÄISI nousta aikaisin

Vierailija
13.05.2010 |

viikonloppuisinkin? Suljen nyt pois ihan pienet lapset, enkä myöskään tarkoita äitejä jotka itsekin tykkäävät nousta aikaisin vaan niitä jotka valittavat ettei saa ikinä nukkua pitkään ja lapset jo isompia. Joku ihme pakko tuntuu olevan että siellä puistossa on oltava joka päivä prikulleen kello 9.30. No kukin tavallaan. Meillä lapset nukkuvat lomalla 8-9 ja me vanhemmat saamme olla sängyssä vaikka kymmeneen. Lapset 8v, 7v ja 3v katsovat lastenohjelmia tyytyväisenä kun ei ole kiire mihinkään.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantait on koulussa yhtä helvettiä, kun lapsilla on sekä nälkä että univajetta. Yksi osa huonoa nykyvanhemmuutta on se, että ei osata ottaa huomioon kokonaisuutta. On vain minä-minä-minä.

Vierailija
42/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos välittää lapsistaan?

Ole sinä sitten ihan mitä tahansa, vaikka mielenterveyspotilas, mutta miksi hankkia lapsia, jos ei halua niille hyvää elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v, 7v ja 3v katsomassa keskenään tuntitolkulla lastenohjelmia - oletko koskaan vilkuillut, millaisia ne ovat? Tai lukenut siitä, että lasten ei ole hyvä katsoa televisiota ilman aikuisen seuraa?

Jokainen perhe omalla tavallaan, mutta ihmeen tiukassa on vanhempien usko siihen, että pienten lasten tulee pärjätä yksikseen monta tuntia.

Onko teillä isommat koulun jälkeen keskenään kotona vai IP-kerhossa? Tuleehan sieltä telkkarista iltapäivisinkin ohjelmaa.

Vierailija
44/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isotkin lapset Subjunioria aamuisin. Sieltä tulee ihan kivoja lastenohjelmia. Eikä meillä niitä lastenohjelmia katsota, kun viikonloppuaamuisin. Iltapäivisin mä oon ite kotona eikä meillä katsella telkkaria arkisin, kun 1 tunti päivässä.

Vastasin jo aiemmin, mutta en muista numeroani...

Vierailija
45/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos välittää lapsistaan? Ole sinä sitten ihan mitä tahansa, vaikka mielenterveyspotilas, mutta miksi hankkia lapsia, jos ei halua niille hyvää elämää?

pienestä pitäen. Niinkuin ilmeisesti kaikille teillä jotka pelkäätte, että rytmit menee sekaisin

jos viikonloppuisin nukkuu vähän pidempään.

Viikot hoitadatte lapsenne muuualla ja kun viikonloppuisin heräättä aikaisin puistoilemaan luulette olevanne hyviä äitejä. Vai vielä hyvää elämää. Tuosta touhusta sen on kaukana. Buaahha haaa

Vierailija
46/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä lähellä murrosikää olevia saa kovin aikaisin hereille viikonloppuisin... Ja jos aamusta nukut pitkään, niin illasta kyllä ei uni tule... Pienet lapset on helpompi pitää samassa rytmissä, kun isommat... Mutta tuskin siitä mitään haittaa on, jos vanhemmat nukkuu tunnin pidempään, kun pienemmät lapset. Eiköhän lapsistakin ole mukavampaa, kun vanhemmat on hyvällä tuulella??

Vierailija
47/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin että meillä lapset nukkuisi vähän pidempään, vaikka joka päivä. Mutta toinen herää joka aamu kuudelta, vaikka olisi kuin myöhään valvonut.

Vierailija
48/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräävät viikonloppuisin, vapaapäivinä ja kesälomalla aina klo 11-13 välillä.

Vierailija
49/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun alkavat kaivata seuraa tms?

Itse olen alle tarhaikäisenä herännyt viikonloppuisin useimmiten enne vanhempia, leikkinyt jonkin aikaa itsekseni ja sitten kun olen kyllästynyt tai on tullut nälkä olen mennyt herättämään vanhemmat. Samoin toimii omakin muksu, eli lapsi on vkl-aamuisin itsekseen hereillä tasan niin kauan kun haluaa ja me nousemme viimeistään sitten kun tulee meitä herättelemään (usein jo ennen sitä). Telkkaria ei ole eikä lapsi pääse käsiksi tulitikkuihin, pesuaineisiin tms.

Vierailija
50/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me olemme perhe, yhteinen yksikkö, jossa jokainen välittää toisista. Minusta on äärettömän surullista, että lapsi joutuu olemaan yksin tuntikausia aamulla vain siksi, että vanhemmat katsovat oikeudekseen olla olematta lapsen kanssa.

Aikuinen voi mennä illalla ajoissa nukkumaan, ei ole vaikeaa, ja herätä myös viikonloppuina elämään tätä elämää lasten kanssa. Ei välttämättä vierellä nyhjäten vaan olemalla käytettävissä vaikka viereisessä huoneessa.

Minä valitsin toiveen saada lapsia, minä valitsin perheen. Siksi on outoa, että tässä vaiheessa viskoisin hanskat tiskiin ja kertoisin lapsille teoillani, että paskat minä teistä välitän, jos ette penteleet aamulla nuku niin olkaa yksiksenne ja hiljaa, että MINÄ saa elää niin kuin MINÄ tahdon.

mutta kun itse olin lapsi, vanhempani nukkuivat viikonloppuisin pitkään ja mä leikin hiljaa itsekseni, niin se oli juhlaa. Olla rauhassa ilman, että joku käy vähän päästä kurkkimassa mitä teet tai käskemässä jonnekin. Mä en koskaan tuntenut itseäni hylätyksi/ei-toivotuksi/ei-rakastetuksi. Olihan äiti ja isä kumminkin lähellä ja tulivat avuksi kun pyysin.

Niinpä en pidä kovin pahana tehdä itse samoin toisinaan.

Vierailija
51/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on aamu-uninen, enkä hänen kanssaan koskaa noussut aikaisin ylös. Nautin pitkistä rauhallisista aamuista.

3 vuotta nuorempi pikkuveli taas on aamuvirkku, joten nykyään meillä herätään aikuisin viikonloppuisinkin.

Vierailija
52/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka kuinka moni kotiäiti syyttäisi minua kaavoihin kangistuneeksi siksi että mun lasteni pitää herätä seitsemältä arkisin eivätkä siksi voi nukkua puoleenpäivään viikonloppuna, se ei muuta sitä tosiasiaa että meille rytmi on vanhempien työssäkäynnin vuoksi välttämätön."

Tämä nyt ei liity mitenkään asiaan. Herään töihin välillä puoli viideltä, joten kyllä, meillä lapset välillä heräävät tosi aikaisin. Meillä osaa 8v laittaa aamupalaa samalla pienemmillekin.

Vierailija
53/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se univaje tule juuri siitä että revitään lomillakin aikaisin ylös? Meillä 8 ja 7 vuotiaat käyvät nukkumaan viimeistään yhdeksältä ja nukkuvat sitten suunnilleen kahdeksaan. Arkiaamuisin joutuvat heräämään tunnin aikaisemmin, mutta vastaavasti menevät aikaisina (8) aamuina kahdeksalta nukkumaan. Ei meillä ainakaan kukaan univajeesta kärsi vaikka aamulla ei kiirettä pidetäkään? Ap

Vierailija
54/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää iltavuoroa! Noinhan se menee?

ja välillä myös yövuoroja.

Vierailija
55/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lehdessä juttu noin 3v ikäisestä, joka sytytti aamulla keittiössä sanomalehtiä tuleen. Vanhemmat "lepäsivät" makuuhuoneessa ja lapsi puuhaili omiaan.

mökin rantaan kun vanhemmat nukkuivat pitkään, eivätkä jaksaneet nousta ylös lasten kanssa.

Vierailija
56/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lapset heräsi yöllä klo 3 ja äiti heräsi vasta aamupäivällä. Pani lapset yöunille klo 16, että sai omaa aikaa.

Vierailija
57/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin kuuntelee jos lapsi on hereillä. En minäkään missään mökillä nukkuisi. Ja kysehän oli siitä että ei ole kiire aamulla minnekään vaan voi makailla sängyssä jne. Ei vanhempien tarvitse NUKKUA puolille päiville

Vierailija
58/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku paasaa toiselle että kyllähän nyt hänen 8-vuotiaansa pärjää hyvin aamulla vaikka aikuiset nukkuisivatkin, ja toinen puhuu taaperoista yksinään polttamassa taloa vanhempien poissaollessa... Tässä käydään sujuvasti monta eri keskustelua päällekkäin.

Vierailija
59/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi lapset jättää nukkumaan illalla ja piipahtaa miehen kanssa pubissa. Kun palaamme ennen kahta, niin ei kukaan valvo ja toisaalta 7v tietää jo, että lauantaina ja sunnuntaina isi ja äiti nukkuvat pitkään, hän saa laittaa muille aamupalan.

Ei pidä roikkua lapsissaan koko ajan, kyllä ne nauttivat siitä, että saavat kotona yksikseen ja keskenään tehdä mitä haluavat ja jos tulee hätä, niin aina meidät voi herättää, vaikka makuuhuoneen ovi kiinni onkin.

Vierailija
60/66 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v, 3v ja 10kk. Isommat -tytöt- heräävät yleensä joskus 7 aikaan viikonloppuisin, joskus nukkuvat 9.30, kuten esimerkiksi tänään.

10kk poika herää yleensä 9 jälkeen.

Minä ja mies käydään töissä, meillä on arkisin hoitaja kotona. Hän tulee klo 8.

Viikonloppuisin tytöt leikkivät huoneessaan kahdestaan. Heillä on aina ovi kiinni, tähän ovat tottuneet jo lapsesta saakka. Oven saavat auki, jos hätä tulee - tietenkin -.

Mies nousee yleensä la ja su aamuisin kun poika heräilee. Kaikille aamupala yhtäaikaa ja sitten pihalle.

Itse olen aamu-uninen ja mies herää helpommin. Näin mennyt meillä kaikkien lasten kohdalla ja hyvin toimii.

Joskus käydään katsastamassa, mitä tytöt leikkivät ja jos pienempi on kovin väsynyt, niin otetaan viereen nukkumaan, koska sisko on selvästi herättänyt. Tällaisina aamuina koko konkkaronkka yleensä vetelee sikeitä vielä sitten pitkälti 9.