Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monenko mies piti varpajaiset lapsen syntymää seuraavana iltana?

Vierailija
13.05.2010 |

Miten se käytännössä onnistui? Ilmeisesti siivous ja ostokset pitää hoitaa etukäteen. Miltä tuntui olla heti ilta yksin kun isä juhlii?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varpajaiset ole niinkuin yhteinen juhla eikä vaan miehen?

Vierailija
22/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehka tuo ravintolaillan tarjoaminen olisi hyvä idea, varsinkin jos juhlia ei jaksa heti vauvan syntymän jälkeen. Ei tullut edes mieleeni, kiitos vinkistä! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen asian mieltänyt, mutta silti tuoreet isöt tuntuu pitävän sitä hyvänä syynä ryypätä ja juhlia. Mua ei vaan innosta kauheesti, että ite makaan sairaalassa vauvan kanssa ja mies vaan juhlii kavereiden kanssa. Laskettuun aikaan on reilu kolme viikkoa, joten saas kattoa, miten käy.

Vierailija
24/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan meinattu että jos kaikki menee hyvin ja olen ok ja vauva, niin mies saa pitää juhlansa vaikka meillä ja minä menen vauvan kanssa parhaankeverini eli veljeni vaimon kanssa viettämään naisten iltaa. mies ei yleensä ole lähtnyt baariin kun ne saunoo ja grillaa yms.

ja väsäämääni isyyspakkaukseen laitoin vielä sikarit mukaan =)

Vierailija
25/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei pitänyt mitään varpajaisia. Hänellä oli tärkeämpää mietittävää ja tekemistä tuolloin kuin kavereiden kanssa ryyppääminen.Mielestäni idioottimainen tapa, tuleeko amerikasta vai mistä?

Vierailija
26/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen ystävänsä tulivat pari päivää kotiutumisemme jälkeen käymään illallisella, ihan ilman alkoholia. Mies siivosi ja teki ruoat illallista varten.

Eihän tuo olisi sairaalasta kesken pois lähtenytkään kun ihan valittiin perhehuone sen takia että haluttiin olla kaikki yhdessä siinä alkutaipaleella.

Vierailija
27/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varpajaiset ovat käsittääkseni ihan suomalainen perinne. Tai nimestä en tiedä, mutta ainakin meidän suvussa uutta vauvaa on juhlittu. Ja nimenomaan tämä on se miesten tapa juhlia syntymää, koska hehän eivät ennen sairaalaan päässeet. Onko illan tärkein sisältö sitten ryyppääminen, sen voi valita jokainen itse.

Vierailija
28/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä varpajaiset että rotinat. Niinhin vieraat toi ruokaa, leivonnaisia ja jopa vaatteita auttaakseen uuden lapsen syntymän yhteydessä. Naapurit ja sukulaiset tuli auttamaan ja kun lapsi oli saatu turrvallisesti maailmaan, niin sitä juhlittiin sitten. Ja lisää porukkaa tuli tuomaan lahjoja ja juhlimaan uutta lasta. Kyllä siinä ryypyn sai kylän vaimoväkikin.

Vierailija
29/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen kanssa ei, kun päästiin seuraavana päivänä kotiin. Toiset varpajaiset piti parin viikon päästä. Olin lasten kanssa vanhempieni luona tällöin.

Minusta tuollaiset juhlat ovat hauska idea. (Miehellä, kun ei ole ongelmia alkoholinkäytön kanssa. Eli ei makaa krapulassa juhlia seuraavaa päivää.)

Vierailija
30/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli aika poikki seuraavana päivänä, töitten jälkeen halusi vain nukkumaan, siis käytyään luonamme sairaalassa. Yhtenä iltana tapasi sitten parhaita ystäviään kapakassa, kavereiden painostuksesta. Olis itse haunut nauttia häiriintymättömistä yöunista niin kauan kuin olimme sairaalasssa, eli viikon. Mies aloitti isyyslomansa kun pääsimme sairaalasta.

Vierailija
31/32 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isi ehti pitää varpajaiset:)

Tähän kymmenen vuotta jatkuneeseen lapsiperheen arkeen ehti hyvin päivän myöhässäkin.

Koti oli ihan siisti, enkä kysellyt, miten hoiti tarjoilut ja siivoilut. Älkää naiset olko nipoja!!

Vierailija
32/32 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät sitten mitä tahansa tai eivät.

Mutta jos he sattuvat juhlimaan oman Lapsensa syntymää (ja ovat jossain määrin tolkun ukkoja) niin Perkele, mikä olisi sen parempi syy Juhlaan??

Kuka on se taho, joka voi tätä kritisoida?

Hä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi