kummeista
Olemme miettineet päämme puhki kummeja tulevalle vauvalle. Ei meinaa nimittäin löytyä! Miehellä ei ole sisaruksia ja melkeimpä ainoa serkkukin asuu ulkomailla. : ( Mikähän voisi auttaa tässä tilanteessa, emme tosiaankaan tiedä mistä saamme kaksi kummia taiotuksi!
Kommentit (11)
Eikö teillä ole ystäviä?
Itse valitse ystäväpiiristä kummit, sukulaiset ovat sukulaisia aina, ystävistä tulee kummiuden kautta tavallaan myös sukulaisia :)
syksyllä riittää enää yksi kummi
Juu olen kuullut tuosta, mutten tiedä milloin tulee voimaan uudistus. LA on elokuulla.
Tietysti lapsen kannalta olisi parasta, että kummi olisi tekemisissä hänen kanssaan. Lahjat eivät ole tärkeitä, vaan yhteydenpito ja kiinnostus lapsen elämästä.
Entäs nuoret serkut? Eikö suvussa ole ketään juuri rippikoulua käynyttä, he ovat usein innokkaita kummiudesta.
Meillä taas ongelmana on se, että lähimmät ystävät ja sellaiset sukulaiset, joihin olemme paljon yhteydessä, on jo muiden lasten kummeja. Elokuun tulokkaalle saa jo tosissaan miettiä kummeja, mut ainakin miehen siskon poika pääsee juuri ripille ja voisi olla yksi kummi. Oma 16 vuotiaani odottaa kovasti, että pääsisi kummiksi.
Täytyy todeta että minulla ei ole kavereita. : ( Miehen kaverit asuvat melkein kaikki 200-300 km:n päässä.. Eikä suvussa ole sopivia muutenkaan. On se kummaa.
Ei ketään jonka haluaisi lapsen kummiksi, tai jos olisi, eivät suostuneet kerta kummilapsia oli jo niin paljon.
Me pyysimme yhden minun tuttavani, jonka jo kyllä valmiiksi tiesin että tapaamiset jäävät siihen kertaan vuodessa(synttärit), vaikka itse kuinka yrittäisi pitää yhteyttä.
Samoin miehen veljen, jonka kanssa ei missään läheisissä väleissä olla ja häntä ei voisi lapset vähempää kiinnostaa.
Neuvoni olisi että pyytäkää niitä miehen kavereita..
Meilläkään ei ole ystäviä joita olisi voinut pyytää.
Meillä on samanlainen tilanne. Odotamme toista lasta ja esikoisen syntymän jälkeen yhteydenpito kummeihin ja ystäviin on jäänyt melkein kokonaan. Minulla ei ole koskaan ollut montaa hyvää ystävää mutta heidän elämänsä on tällä hetkellä aivan erilaista kuin meidän. Ja mä olen kyllästynyt ystävieni toimintaan..soittelevat omia miesasioitaan mutta eivät sanallakaan kysy, mitä meille ja kummilapselle kuuluu. No onhan syytä tietysti minussakin...
Mutta samanlaisia ajatuksia on meilläkin...mistä lapselle hyvä kummi?
paremmin netissä ja ryhtyä toistensa lasten kummeiksi?
Kuulostaa siltä, että tarvitsisitte myös uusia ystäviä ja mielellään sellaisia, joilla on sama elämäntilanne.
Lasten kautta voi oikeasti saada hyviä ystäviä! Nyt tutustumaan ja voitte saada hyvän ystävän ja lapselle kummin!
joka myös odottaa lasta eikä tiedä mistä löytyisi kummi.
paremmin netissä ja ryhtyä toistensa lasten kummeiksi? Kuulostaa siltä, että tarvitsisitte myös uusia ystäviä ja mielellään sellaisia, joilla on sama elämäntilanne. Lasten kautta voi oikeasti saada hyviä ystäviä! Nyt tutustumaan ja voitte saada hyvän ystävän ja lapselle kummin!
Olen mä tutustustunutkin uusiin ihmisiin sairaalassa, vauvauinnissa ja muskarissa. Mutta en mä heitä niin hyvin tunne yhden vuoden perusteella, että lapsen kummeiksi pyytäisin.
Ja tuskin he edes suostuisivat.