esikoisen saaneiden kiireisyys
Sain esikoisen tässä jokin aika sitten ja nyt en ehdi tavata muita ihmisiä, kavereita, ystäviä esikoisen vuoksi. Hyvä kun edes ehdin käydä arkena ruokaostoksilla, melkeinpä joka kerta kun tarvitsisimme jotakin suunnittelen jo laittavani tekstiviestin että käy kaupassa kotiin tullessaan. Mies, lapsen isä vihjasi tässä että kun olen kotona päivät pitkät lapsen kanssa niin voisin pölyjä pyyhkiä, imuroida jne jne enemmän mitä molempien aikuisten työssäkäydessä ehtisi, mutta eipä tuo ukko saakeli tunnu tajuaan että lapsi vie kaiken ajan!!!!!
Kommentit (10)
että ei meillä vaan. Vauva (4kk) nukkuu päivisin yhteensä 5 tuntia päiväunia ja lopun ajan viihtyy hyvin leikkimatolla/sitterissä. Ihan pitää ottaa ohjelmaksi "harrastaa" jotain muksun kanssa, kun tuntuu että se pärjää vähän liiankin hyvin itsekseen.
Ps. Pienempänä sen sai parhaiten nukkumaan,kun imuroi, joten pölytöntä oli! ;)
mulla on lasta ja todellakaan meillä ei ole pölyä.
ei siinä lapsessa tarvitse kokoajan roikkua kiinni.
päikkäreiden aikaan pystyy hyvin pyyhkiä pölyt ja imuroida.
lattiat pystyy pyyhkimään kun vauva on sitterissä.
ja muut muksut meillä leikkii sillä välin omassa huoneessaan.
saamaton olet jos et muuhun pysty ja kerron sulle et miehesi häippäsee ennenkuin lapsi on edes vuoden jos et pysty edes pölyjä pyyhkimään.
olet todellakin uusavuton.
Sain esikoisen tässä jokin aika sitten ja nyt en ehdi tavata muita ihmisiä, kavereita, ystäviä esikoisen vuoksi. Hyvä kun edes ehdin käydä arkena ruokaostoksilla, melkeinpä joka kerta kun tarvitsisimme jotakin suunnittelen jo laittavani tekstiviestin että käy kaupassa kotiin tullessaan. Mies, lapsen isä vihjasi tässä että kun olen kotona päivät pitkät lapsen kanssa niin voisin pölyjä pyyhkiä, imuroida jne jne enemmän mitä molempien aikuisten työssäkäydessä ehtisi, mutta eipä tuo ukko saakeli tunnu tajuaan että lapsi vie kaiken ajan!!!!!
kun olen pystynyt jatkamaan melko normaalia arkirutiinia vauvoista huolimatta. Olen päässyt suihkuun, olen saanut syödäkseni yms.
Joskus tuntuu, että äidit tietämättään tekevät asioista vaikeita.
etkä sinä pärjää edes yhden kanssa.
mulla on lasta ja todellakaan meillä ei ole pölyä.
ei siinä lapsessa tarvitse kokoajan roikkua kiinni.
päikkäreiden aikaan pystyy hyvin pyyhkiä pölyt ja imuroida.
lattiat pystyy pyyhkimään kun vauva on sitterissä.
ja muut muksut meillä leikkii sillä välin omassa huoneessaan.
saamaton olet jos et muuhun pysty ja kerron sulle et miehesi häippäsee ennenkuin lapsi on edes vuoden jos et pysty edes pölyjä pyyhkimään.
olet todellakin uusavuton.Sain esikoisen tässä jokin aika sitten ja nyt en ehdi tavata muita ihmisiä, kavereita, ystäviä esikoisen vuoksi. Hyvä kun edes ehdin käydä arkena ruokaostoksilla, melkeinpä joka kerta kun tarvitsisimme jotakin suunnittelen jo laittavani tekstiviestin että käy kaupassa kotiin tullessaan. Mies, lapsen isä vihjasi tässä että kun olen kotona päivät pitkät lapsen kanssa niin voisin pölyjä pyyhkiä, imuroida jne jne enemmän mitä molempien aikuisten työssäkäydessä ehtisi, mutta eipä tuo ukko saakeli tunnu tajuaan että lapsi vie kaiken ajan!!!!!
Meidän lapsi nukkuu parhaiten ulkona, joten ehdin kyllä tavata kavereita ja käydä kaupassa, mutta siivoamine on sitten vähän hankalampaa. Etenki kun lapsi pelkää nykyään hysteerisesti imuria ja pitää aina olla vanhemman sylissä hyvän matkan pässä, mutta niin että näkee, kun imuroidaan.
ekan kans en ehtinyt syödä tai pestä hampaita, saati, että olis päässy suihkuun päiväsaikaan. 4kk meni käytännössä ihan järkyttävästi...
Jotkut vauvat vaan itkee koko ajan, ne ei nuku kuin pystyasennossa sylissä, tai sitten ne on tissillä. Toivottavasti tämä toinen on vähän helpompi ja tyytyväisempi tapaus.
millanen se sun lapsi on? Kuinka nukkuu yöt? Kuinka monet päiväunet? Ja kuinka pitkiä ne on? Nukkuuko aina suunnilleen saman verran vai herääkö joskus vartin päästä ja joskus nukkuu neljä tuntia? Eli onko kuinka ennustettava tapaus? Miten syö? Miten viihtyy itsekseen? Minkä verran itkee vuorokaudessa?
Nää kaikki vaikuttaa siihen miten paljon vauvan kanssa pystyy tekemään muuta. Jos noiden kaikkien asioiden kanssa käy huono tuuri, niin ei siinä paljon pölyjen pyyhkimiset käy edes mielessä, kun kaikki aika menee päivistä selviytymiseen. Jos taas kaikessa käy hyvä tuuri, niin sitten pitää ihan keksiä itselle ajankulua, kuten joku edellä jo vihjaisi.
Jätäpä vauva isälleen koko viikonlopuksi, niin sitten isä näkee kuinka virkeä hän on maanantaiaamuna ja onko koti putsputs. Jos isä selviytyy hyvin eikä valita väsymystä, niin sit sun kannattaa miettiä omia toimintatapojasi tai onko sun vireystila kunnossa.
Mutta älä automaattisesti syyllistä itseäsi, sillä miehelläkin saattaa olla liian ruusuiset kuvitelmat arjesta.
Kun lapsi huusi koko ajan. Ekojen 6 viikon aikana en juuri kerennyt mitään, mutta ei meillä silti kaaos ollut. 3 kk jälkeen aikaa riitti kaikkeen, ajan kuluttaminen alkoi olla ongelma.
En tiennyt, että lukeako lehtiä vai roikkuako netissä vai tavata muita mammoja. Ja koti oli usein sotkuinen, koska ei huvittanut siivota. Onneksi osasin silloin iloita helposta vauvasta. Toinen lapsemme on ollut alusta asti kaikkea muuta kuin helppo tapaus.
17 vuoden takaa. ja tosiaan sen, miten silloin ei saanut imuroituakaan, kun piti olla lapsen kanssa koko ajan :D
Esikoinen tosin oli meillä vaativa vauva, mm koliikin takia, ja nukkui vain pieniä pätkiä. Mutta silti ihmettelin tuota kiireyttä itsekin sen jälkeen kun toinen lapsi syntyi. Silloin kun onnistui mon iasia (kahden lapsen kanssa) mikä ei sen yhden lapsen kanssa onnistunut.
Äitiys on haastavaa :)