Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja käy joka viikko - kateuttako ystäviltä...?

Vierailija
12.05.2010 |

Olemme tehneet sen valinnan että ulkoistamme viikkosiivouksen perheessämme. Pari tuttavaani kritisoivat päätöstämme, että miten lapset sitten ikinä oppivat siivoamaan ja että teemme karhunpalveluksen. Minusta ihan ihmeellinen ajattelutapa. Eihän siivoojat esim. kaappejamme ja varastojamme siivoa ja aina koti pitää nolla järjestyksessä siivouspäivänä JOTTA he voivat tehdä lattianpesut ym. imuroinnit. Ihan tarpeeksi joutuu itsekin silti vielä panostamaan siisteyteen.

Kyllä minusta on ainakin mukavampaa nykyisin kun ei tarvitse kiukkuisena ja väsyneenä töistä tultuaan alkaa siivoamaan ja pakottaa muitakin. Oikeasti, on ihan siivoamiseta maksetun rahan arvoista, kun perjantaina töistä tultua koti on siisti ja puhdas ja voi hyvillä mielin alkaa perheen kanssa yhdessä ruuanlaittoon ja viikonlopun viettoon.

Onko muita jotka ovat tehneet saman ratkaisun?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole kateellinen.

Mutta pidän melkoisena luuserina ihmistä, joka palkkaa vakituisen siivoojan kotiinsa. Paino sanalla vakituinen eli viikottainen siivooja.

Onneksi kukaan tutuistani ei ole tuommonen vaan tekevät kotona myös niitä ikävimpiä töitä itse. Mun mielestä todellisuudentaju hämärtyy sekä aikuisilla, että etenkin lapsilla jos käyttää vakituiseen siivousapua kotonaan.

Miettikää nyt lapsianne. Millainen itku ja parku siitä tuleekaan kun lapsuudenkodissaan tottuvat, että joku muu tulee aina siivoamaan heidän (ja vanhempiensa myös )sotkunsa jos sitten kun he itse ovat aikuisia heidän varat eivät riitäkään oman siivoojan palkkaamiseen.

Tämä on ihan puhdasta curling-vanhemmuutta ja sellainen kasvatusmalli millä opetetaan lapsille, että joku muu hoitaa aina. Ettei itse tarvitse tehdä ikinä ikäviä töitä jos on rahaa.

Mä en missään tapauksessa halua opettaa lapsilleni tuollaista. Ikäviä asioita tulee elämässä vastaan toki muutakin kuin siivous enkä halua opettaa lapsilleni, että ikävyyksistä selviää rahalla.

Vierailija
22/25 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun se ei tuntunut samalta, kun omatehty siivous, sitä ei osannut arvostaa samalla tavalla.

Joten se jäi kun muutimme, mutta olen kyllä harkinnut uudelleen palkkausta. Tosin vasta kun palaan taas ä-lomalta töihin.

Tuun meinaan niin saakelin kiukkuiseksi siivoamisesta, että säästän kaikkien hermot kun joku muu sen hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tehneet sen valinnan että ulkoistamme viikkosiivouksen perheessämme. Pari tuttavaani kritisoivat päätöstämme, että miten lapset sitten ikinä oppivat siivoamaan ja että teemme karhunpalveluksen. Minusta ihan ihmeellinen ajattelutapa. Eihän siivoojat esim. kaappejamme ja varastojamme siivoa ja aina koti pitää nolla järjestyksessä siivouspäivänä JOTTA he voivat tehdä lattianpesut ym. imuroinnit. Ihan tarpeeksi joutuu itsekin silti vielä panostamaan siisteyteen.

Kyllä minusta on ainakin mukavampaa nykyisin kun ei tarvitse kiukkuisena ja väsyneenä töistä tultuaan alkaa siivoamaan ja pakottaa muitakin. Oikeasti, on ihan siivoamiseta maksetun rahan arvoista, kun perjantaina töistä tultua koti on siisti ja puhdas ja voi hyvillä mielin alkaa perheen kanssa yhdessä ruuanlaittoon ja viikonlopun viettoon.

Onko muita jotka ovat tehneet saman ratkaisun?

Siivousbisnes on bisnes siinä missä mikä tahansa muukin toimiala. Alalla pätee kysynnän ja tarjonnan lait. En usko, että yksikään oman arvonsa (= ammattitaitonsa) tunteva siivousalan ammattilainen tuntee oloaan loukatuksi, jos saa tehdä työtä, joka hänet elättää. Päinvastoin: sehän on kunnia, että työtaitoon luotetaan.

Minusta kaverisi näkeävät asian vääristyneesti. Kuinka lapsille voi tehdä karhunpalveluksen siivouksessa, jos he viikoittain saavat esimerkin siitä, että säännöllisellä siivouksella koti saadaan siistin näköiseksi? Ja totta tosiaan: siivoattehan te itsekin kaapit, laatikot ynnä muut!

Minusta asia olisi eri, jos eläisitte niin sanotussa sikolätissä kuin ellun kanat: SILLOIN voisi puhua karhunpalveluksesta, koska jälkikasvu ei koskaan saisi kotoa esimerkkiä siitä, että siisteys (= hygieenisyys, järjestelmällisyys, käytännöllisyys) on osa normaalia elämää.

Itse olen tehnyt siivoustyötä nyt neljättä vuotta ja voin sanoa, että se on hauskinta työtä, jota olen koskaan tehnyt. Parasta on, kun voi huoletta ottaa työn mukanaan kotiin, eikä siitä tule työpäivän jälkeen stressiä. :)

Vierailija
24/25 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*orgastinen hymy naamallaan huokailee*

Vierailija
25/25 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole kateellinen. Mutta pidän melkoisena luuserina ihmistä, joka palkkaa vakituisen siivoojan kotiinsa. Paino sanalla vakituinen eli viikottainen siivooja. Onneksi kukaan tutuistani ei ole tuommonen vaan tekevät kotona myös niitä ikävimpiä töitä itse. Mun mielestä todellisuudentaju hämärtyy sekä aikuisilla, että etenkin lapsilla jos käyttää vakituiseen siivousapua kotonaan.

Eli kirkkaimman kruunun saat kun kärsit :-)

Tämä luuseri tienaa n.70 000 vuodessa, ja tällä luuserilla on myös ihanat rakkaat lapset jotka menevät kaiken muun edelle. Tällä luuserilla on kaunis rakas koti ja ihana mies. Tällä luuserilla on myös viikkosiivooja. Että sellaista tältä luuserilta :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme