Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orkidean hoito?

Vierailija
12.05.2010 |

Mieleni tekisi hankkia orkidea, mutta onnistunko kuihduttamaan sen heti, onko hoitaminen vaikeaa? Millaisella paikalla viihtyy?

Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista joita näkee joka kaupassa, se on todella helppohoitoinen. Valoa tarvitsee, mutta ei paahdetta, vettä annat kerran kaksi viikossa, läpinäkyvästä ruukusta on helppo katsoa ettei näy kosteutta purkissa ja seuraavana päivän kastat.

Kannattaa laittaa kunnon alusta, vaikka korkea suojaruukku johon kaadat vettä neljännes orkidearuukun korkeudesta ja sitten annat tosiaan kuivahtaa, helppoa kuin heinänteko.

Nuo perhoskämmekät ovat tosi helppo hoitoisia vaikka jotkut muuta väittävät, ovat kyllä aika rumia kun eivät kuki mutta sitten kun kukkivat kukkivat puolivuotta, älä muuten katko niitä kukkineita kukkavarsia ennen kuin ovat kuivuneet, usein niihin tulee uusia kukkia.

Vierailija
2/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää erityisemmin orkideoista, joita olen saanut lahjoiksi. En vain saa niitä millään kuolemaan, vaikken hoida mitenkään. Kastelen vähän kerran viikossa, siinä kaikki. Aina kun luulen onnistuneeni tappamistoimissa, huomaankin kasvin lykänneen jälleen uuden kukkavanan. Kukat kestävät kyllästyttävän kauan! Luulen että heitän ne ihan elävinä vaan roskikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää erityisemmin orkideoista, joita olen saanut lahjoiksi. En vain saa niitä millään kuolemaan, vaikken hoida mitenkään. Kastelen vähän kerran viikossa, siinä kaikki. Aina kun luulen onnistuneeni tappamistoimissa, huomaankin kasvin lykänneen jälleen uuden kukkavanan. Kukat kestävät kyllästyttävän kauan! Luulen että heitän ne ihan elävinä vaan roskikseen.

ja sitten niitä ilmajuuria ei saa katkoa, ne on aika rajun näköisiä. orgideoillekkin on jotain omaa lannoitetta.

Vierailija
4/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kukkinut useaan kertaan joka vuosi. Kannattaa istuttaa läpinäkyvään ruukkuun, jossa myös aluslautanen koska orkidean juuret pitävät valosta.

Olen hoitanu kukkaa siten että kerran 1-2 viikon aikana vien sen lavuaariin ja kaadan litran vettä multaan. Eli multa käy uimassa vedessä. Sitten annan olla tunnin pari ja kaadan ylimääräisen veden lautaselta pois.

Mitään muuta hoitoa tai kastelua en anna.

En ole kertaakaan vaihtanu multaa ruukkuun enkä enää uskallakkaan kun niin hyvin kukka voi ja kukkii.

Sain kukan ensimmäisenä äitienpäivänä ja nyt kun synnytin toisen lapsen niin orkidea puhkes kukkaan juuri synnytyspäivänä. Kait se on jonkinlainen äidin kukka :)

Saa nähä kuin vanhaksi kukka elää :)

Vierailija
5/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon hoitanu sitä kanssa tuolla lailla veteen upottamalla. Joskus on jopa unohtunut yöksi (vettä puoleen väliin ruukkua). Nyt se lykkää kolmatta kukkavanaa ja tohon toiseenkin näyttäisi tulevan uusia kukkia.

Annan aina välillä veteen Neko-lannoitetta.

Ja toi kukka on muuten Ikeasta, halvin mahdollinen, joka on kukoistanut tosi hienosti alusta asti... En uskonut sen potentiaaliin! :D