Lpseni on 1v3kk ja vapaapäivillä/viikonloppuisin
hän nukkuu kahdet päiväunet. Päivähoidossa nukkuu 15min. koko päivänä. Herää siis 15min. jälkeen eikä enää nukahda.
Luulen tuon johtuvan siitä, että on tottunut nukkumaan aamupäivällä ja iltapäivällä. Hoidossa pääsee nukkumaan vasta puolenpäivän aikoihin.
Hoitopäivän jälkeen on kiukkuinen kuin ampiainen ja nukkuu alkuillasta joka sitten siirtää yöunta.
Vinkkejä kaipaan kun eivät meinaa hoidossa suostua noihin kaksiin päiväuniin!!
Kommentit (9)
Ruokailujen ja hoitohenkilökunnan vähyyden vuoksi.
Ja tuon ikäinen pärjää yksillä päiväunilla. Onko siis juuri aloittanut hoidossa? Kaipaa vanhempiaaan.
nukuttaa jokaista lasta yksilöllisen rytmin mukaan! Miten se muka voisi olla päiväkodin arjessa ja rutiineissa mitenkään mahdollista; mieti nyt itsekin!
Etköhän sinä nyt sitten vapaapäivinä ja viikonloppuisin yritä pikemminkin sopeuttaa lasta siihen arjen rytmiin...
Tämä ei auta ap:ta saamaan vastausta kysymykseen, mutta totean, ettäolen samanikäisen pojan kanssa kotona ja hän nukkuu aamu- ja iltapäivällä 1,5 h ja ei tule toimeen yksillä unilla... Minäkin mietin hoitoon viemistä jakyseistä ongelmaa...
jaksamista!
ja sitä kautta iltanukkumisetkin jäisivät pois ennen yöunia
veikkaisin että totutteluun menisi n. 1vko
lasta pitäisi siis valvottaa että jaksaa n. puoleen päivään leikkiä jne ja sitten vasta antaa mennä unille.
mä tein aikoinani kaksosten kanssa niin et lähdin kaupungille niitä viihdyttään kun piti alkaa ekat unet. katselivat siellä rattaissa kaikkea mielenkiintoista mitä kaupoissa näkyi.. sit mentiin äkkiä kotiin ja lämmitin mikrossa ruuan, syötin heidät rattaissa ja takas rattaisiin unille.. (oli kesä niin ei ollut vaatteiden vaihtorumbaa) ... tätä n.5 pv ja tottuivat valvomaan
Meillä on onneksi ihana päiväkoti jossa lapset saavat nukkua oman rytminsä mukaan ja kahdet päivät jos tarpeen.
Mä en tunne ketään 1v3kk ikäistä, joka nukkuisi kahdet unet vieläkin, eli mun mielestä kannattaa kokeilla siirtyä yksiin uniin kotonakin. Se on tietysti yksilöllistä, mutta kannattaa kyllä kokeilla kaikki vaihtoehdot, koska ei noin pieni mitenkään pärjää niillä 15 minuutin unilla!
Mun ihan samanikäinen tyttö nukkuu kotona 2 tunnin päikkärit lounaan jälkeen, perhepäivähoitajalla nukkuu jopa 3 tuntia.
täällä kans samanikäinen poika kotihoidossa ja nukkuu kahdet päikkärit á 1,5h. Että ei nyt ihan maailmanihme ole.. Pystyn tarvittaessa venyttämään niin, että nukkuu vaan yhdet unet, mutta huudoksi menee loppupäivä. En ole nähnyt tarpeelliseksi kiusata pientä kun näin on tyytyväisin. Sori ap, ei tainnut auttaa sua -- halusin vaan kertoa ihmettelijöille, että ei ole tavatonta.
Mä en tunne ketään 1v3kk ikäistä, joka nukkuisi kahdet unet vieläkin, eli mun mielestä kannattaa kokeilla siirtyä yksiin uniin kotonakin. Se on tietysti yksilöllistä, mutta kannattaa kyllä kokeilla kaikki vaihtoehdot, koska ei noin pieni mitenkään pärjää niillä 15 minuutin unilla!
Mun ihan samanikäinen tyttö nukkuu kotona 2 tunnin päikkärit lounaan jälkeen, perhepäivähoitajalla nukkuu jopa 3 tuntia.
1,5-vuotias tyttäreni siirtyi pari viikkoa sitten vasta yksiin päikkäreihin. Eli nukkui tosi pitkään kahdet unet. Nytkin haukottelee jo 10.30 tienoilla. On klo 12 ihan tasaraha. Nukkuu sitten 2-3 h putkeen.
Aplle sanoisin, että malta hetki - aika parantaa tuonkin vaivan. Mutta yritä totuttaa kotona päiväkodin rytmiin. Pääsette itse helpoimmalla.
Olisiko helpompaa sopeuttaa kotona rytmi samaksi kuin päiväkodissa?