Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

outo tunne jalassa, mikä voi olla kyseessä..?

Vierailija
21.10.2008 |

oikean jalan jalkaterän ja nilkan valtaa ajoittain sellainen kuumottava (tulikuuma) tunne, joka tulee ja menee aaltoillen. Ensimmäisen kerran pari päivää sitten kun tuo tunne tuli, oli ihan pakko katsahtaa jalkaan että onko mulla lahje tulessa tms. Voiko olla jotain verenkiertoperäistä tms.? Pelottavaa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt viitsikö olla taas tyhmiä. Tuo on ihan selvää ääreishermoperäistä oireilua. Voi johtua lihaskireydestä jossain ylempänä sääressä, reidessä, pakarassa, alaselässä tai jopa lievästä iskiaksesta. Joskus tuommoinen tulee myös jos kolauttaa jalkansa juuri pinnallisen hermon kohdalta. Missään nimessä sinun ei nyt juhannuksena kannata tuon vuoksi lääkäriin lähteä. Jos vaiva pahenee tai ei viikossa- parissa ala olla ohi, mene sitten vasta.

Vierailija
22/59 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa aikaisemminkin näistä minun jaloissa tuntuvista lämpöaalloista. Vieläkö teillä muilla jatkuu, vai onko menneet ohi tai ootteko ssaneet diagnoosia/syytä oireisiin? Mulla nyt vuosi mennyt ja lämpimiä holahduksia edelleen siellätäällä jaloissa...hirveen pelottavaa! Kestää muutaman sekunnin ja lähtee pois ja sitten tuntuu taas jossain toisessa kohtaa. Ja lihasnykinöitä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 v. ja kans muutamia päiviä ollut näitä kuumia "holahduksia" vasemman jalkaterän sisäsyrjässä. hämäävää tosiaan, kun tuntuu kuin kuumaa vettä valuis jalalle :Z.

luulisin, että tuo hermopinne-epäily osuu aikalailla oikeaan suuntaan. mulla on ollut polvivaivaa jo useamman viikon...oliskohan siellä joku hermo ahtaalla...

Vierailija
24/59 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla joku hermo puristuksissa ja aiheuttaa tuommoisia oireita, tai sitten saattaa olla joku muu syy.

Kannattaa käydä lääkärissä jos oireilu vaan jatkuu ja jatkuu, tai jos se laajenee isommalle alueelle.

Vierailija
25/59 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumottaa ja välillä nykii.

mitä ihmettä tämä voi olla?

Vierailija
26/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kuumuu ajoittain (ehkä max. 10 kertaa päivässä) oikean säären etupuolelta tietty paikka. Tuntuu siltä, niinku esim. hiustenkuivaajalla puhallettais kuumaa ilmaa ihoon. Kuuma tunne iholla kestää noin viitisen sekuntia ja häviää sitte taas.

Mulla on ollu kyllä lihaskireyksiä ja selkäkipuja vaihtelevasti, ei kyllä mitenkään erityisesti viime aikoina. Tätä on jatkunu muutaman päivän nyt.

Pitänee venytellä kroppaa ja liikutella selkää, katotaan, jos tunne häviää. Pitää käydä sitte lääkärissä, jos ei auta...

Kiitos näistä kommenteista, selkeytti ainaki vähän omaa tilannetta.

Vierailija
27/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jalassa neuropatia?

Vierailija
28/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikean jalan jalkaterän ja nilkan valtaa ajoittain sellainen kuumottava (tulikuuma) tunne, joka tulee ja menee aaltoillen. Ensimmäisen kerran pari päivää sitten kun tuo tunne tuli, oli ihan pakko katsahtaa jalkaan että onko mulla lahje tulessa tms. Voiko olla jotain verenkiertoperäistä tms.? Pelottavaa.

Minulla on juuri nämä samat oireet, nyt käyty lekurissa josta sain antibioottikuurin?? Luulisin että liittyy jotenkin hermostoon/selkä välillä kipeä ja jumissa.. Tällä hetkellä ei kuitenkaan ole mutta silti noita kuumia aaltoja tulee tuohon toiseen jalkaan. Samoin itse jouduin ensimmäisellä kerralla oikeasti tarkistamaan että kaatuiko lämmintä vettä jalalle, sattui vielä olemaan kahvikuppi tms. kädessä. Todella hämäävää!

Vierailija
29/59 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko itselläni olevan kyseessä piriformissyndrooma, koska jalka ei ole kipeä ja kuumat holahdukset vaivaavat pohjetta. En myöskään usko burning feet -syndroomaan, ymmärsin sen iskevän lähinnä öisin ja on myös kipeä ja herkkä ym.

Ovatko muut, esim. ketjun alkupään kirjoittajat käyneet lääkärissä ja saaneet diagnoosia?

Vierailija
30/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkaneet, kun en jaksa venytellä. En ole kolmeen vuoteen venytellyt, vaikka syytä olisi. Jalat ovat kuin rautakankea, joten luulenpa, että nämä holahdukset johtuvat ihan vaan lihasjäykkyydestä.

Vierailija
31/59 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holahduksia täälläkin, oikeassa pohkeessa ja useamman kerran päivässä. Tuntuu melkein tahti vain kiihtyvän. Ihan puskista tuli, ei ole vastaavaa ollut aiemmin. Nyt kun tarkemmin ajattelin on jalat puutuneet aika herkästi viime viikkoina. Ehkä oireet liittyvät toisiinsa.

Todella pelottavaa, en vain viitsisi heti lääkäriin hakeutua tämän vaivan kanssa.

Vierailija
32/59 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko selvennyt kenellekään syytä? Tai parantunut/pahentunut?

Vierailija
33/59 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samoja oireita. Alkoi pakarasta nilkkaa kohden reilu 2v sitten. Nyt n. 5kk aikana ilmennyt vasempaan käteen. Tuntemattomasta syystä lihaksien toiminta heikentynyt. Mimiikka ei pelitä kaulan ja kasvojen alueella. Surkastumaa yläraajoissa. Syytä ei löydetä. Magneetissa ravattu, borrelioosi epäilyä ollut, ei todettu. Oireet pahenee hitaasti, mutta tasaisesti. Silmäoireet myös pahentuneet. Tuskastuttaa kun syytä ei löydy.

Vierailija
34/59 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo samat oireet, keskittyy pelkästään vasempaan sääreen. Polttelee välillä ihan pirusti, ja tosiaan vain hetken. Jalka on ollut myös puutuneen tuntuinen, välillä sitä pisteleekin.

Kävin lääkärissä asian takia, ja lääkäri sanoi uskovansa sen johtuvan selän jumituksesta. Tiedä häntä, mutta ainakin sain pelkäämäni veritulpan suljettua pois.

Vierailija
35/59 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean käden ulkokämmensyrjässä pienellä alueella muutaman sekunnin kestäviä kuumia puuskia. Muutamia kertoja päivässä. Joudun tarkistamaan, nojaanko tulikuuman levyyn. Kestänyt muutamia päiviä.

Vierailija
36/59 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hierontapalloa jalkapohjan alla. Voi pyöritellä samalla kun istuu.

Ei ole haittaakaan. (omat ostin Tokmannilta, paketissa 2, pinkki ja vihreä pallo. Sopivan tuntuisia.

Ainoa että laittaa sivuun kun ei käytä, ettei esim yöllä liukastu.

Ei paranna sairauksia, mutta lievittää oireita.

Muihinkin jalkaongelmiin kannattaa kiinnittää huomiota. Alkava vaivaisenluu, holvikaari ym ongelmat voi särkeä, mutta tukipohjallisesta voi olla hyötyä.

Vierailija
37/59 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ollut nyt varmaan pari kuukautta vasemman polven sisempi puoli joka saa noita ihme holahduksia, niinkuin joku kaatais kuumaa vettä siihen kohtaan... pitänee yrittää venytellä näin alkuun ja lääkäriin jos ei sillä helpota.

Vierailija
38/59 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkavaivat on yksilöllisiä ei verrata muiden vaivoihin, mene lääkäriin ne on sitä varten. Joskus pitkittämällä vaan menee huonommaksi.

Ps jotain tollaista oli mulla niin oli veritulppa joka todettiin verikokeella kun lääkäri väitti että ei sulla mitään ole, niin vaadin kuitenkin sen todentamisen ja hyvä niin selvis

Vierailija
39/59 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyseessä lihaskireys, joka aiheuttaa sen, että hermo on pinteessä ja hermo lähettää lämpösignaalin. Lihaskireys pohkeessa, pakarassa tai alaselässä todennäköisimmin. Vaaratonta mutta pitää hoitaa kuntoon. Jos hermo jää pinteeseen viikoksi-kuukausiksi, se alkaa lähettää kipusignaalia ja hoitamattomana hermosärky kroonistuu eli kipu jää vaikka asian hoitaisi. Kannattaa varata aika OMT-fysioterapeutille. Hän hoitaa lihaskireyden kuntoon.

Vierailija
40/59 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun googlaamalla, itselläni ollut nyt pari viikkoa noita kuumia "holahduksia" oikeassa pohkeessa ja ajoittain molemmissa reisissä. Ilmeisesti kenellekään ei näihin muutaman sekunnin-alle minuutin tuntemuksiin ole löytynyt mitään muuta kuin noita jumeja syyksi. Itselläni on välilevyongelmia ja muuta häikkää selässä, että sinänsä menee samaan laariin kuin muillakin tässä ketjussa. Mulla on ollut myös stressioireina ties mitä pistelyitä aiemmin, ei mitään tällaista kyllä. Tosi outo oire kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi