Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäriin vai tavislääkäriin?

Vierailija
11.05.2010 |

Syksyllä olen viimeksi käynyt hammaslääkärissä, otettiin kuvat, eikä mitään isoja reikiä pitäs olla. Pari semmosta, jotka ehkä vois paikata (kunhan saisi jotain aikoja hammaslääkärille... ku ei oo kiireellistä)

Nyt mulla on kuitenkin monta päivää jo särkenyt enemmän tai vähemmän toista puolta purukalustosta. Ihan niinku olis leuat kipeet. Ei siis mitään yksittäistä kipukohtaa, vaan särkee sekä yläleukaa, että alaleukaa toiselta puolelta ja tuntuu koko poski semmoselta hölmöltä. (Asian vierestä: Ei muuten yhtään auta hiton kipee näppylä suupielessä...) Tuntuu, ettei tohon auta mikään. Saattaa mennä välillä vähän ohikin, mutta viimeistään aamulla taas jomottaa ihan sikana!

Mä en nyt oikein tiedä pitäskö tässä koittaa saada jotain särkypäivystysaikaa hammaslääkäriin vai mennä ihan tavislääkärin pakeille. Jotain flunssaa täs on podettu, mutta se alkaa olla ohi... Tää kipu vaan on ihan järkkyä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko yöllä purrut hampaita yhteen? Tuntuuko että ohimolta ja kaulastakin on lihakset jumissa?

Vierailija
2/2 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reikiä hampaissa, niin ne kannattaisi paikata saman tien. Miten niin ne eivät ole kiireellisiä? Siellähän se hammasmätä tekee koko ajan tuhojaan ja suurentaa reikää ja jossain vaiheessa sinulla mätänee ien ja leuka ja tarvitaan jo antibioottikuuria ja juurihoitoa.

Julkisella hoitoon pääsee aivan liian hitaasti. Jos haluaa pitää hampaistaan huolta, täytyy mennä yksityiselle. Julkisella puolella hammaskalusto ikävä kyllä monessa paikkaa Suomessa tärveltyy juuri sen vuoksi, että hoitoon ei pääse ajoissa.

Sinuna menisin hammaslääkärille, sillä vika on todennäköisesti lähtöisin hampaistasi tai purennasta. HAmmaslääkärissä voidaan ottaa myös kuvat leukanivelistä, joiden kuluma voi aiheuttaa kipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi