tekisitkö lastensuojeluun ilmoituksen tälläisesta naapurista
tai huolestuisitko? ottaisitko puheeksi naapurin kanssa? 5-,2- ja 1/2- vuotiaiden lasten yksinhuoltaja. On kotona lasten kanssa. Sieltä kuuluu juoksua, töminää ja itkua melkein joka päivä. äiti korottaa ääntä ja huutaakin lapsille usein. yleensä "lopeta ville!" "nyt loppuu kiusanteko" "hei! nyt kunnolla kun äiti on vessassa/suihkussa" "äiti tulee kohta". Olen nähnyt tätä pihalla ja sisälläkin olen käynyt eli tiedän että koti siisti,ruokaa on jne. lapsilla puhtaat vaatteet ja äiti vie heitä puistoon, kerhoihin jne. mutta sisällä kun ovat niin usein aika villi meno kuuluu tänne alakertaan. lasten ja äidin huutoja.
Kommentit (55)
jompi kumpi teistä oppii sitten jotain.
Jos joku tarvitsee jotain apua tai hoitoa niin se taidat kyllä olla sinä!
Sen sijaan koittaisin jutella ko. äidille ja kysellä jaksamisesta ja saamastaan avusta. Naapurina voisin mielelläni avittaa ja ottaa lapsia meille käymään ja välillä yöhoitoonkin, jos ei mammalla ole mitään tukiverkostoa. Jos äiti vaikuttaa väsyneeltä, voisi jutteluyhteyden auettua koittaa kehottaa häntä hakemaan tukea neuvolasta, kotipalvelusta tms.
pariksi päiväksi, niin huomaat että tuollaista lapsilaumaa ei saa ojennukseen ilman äänen korottamista.
On sulla pieni elämä jos tuossa asiassa tuhlaat lastensuojelun rajallisia resursseja.
saa sitä nyt joskus korottaa ääntä. Ei se tee äidistä pahaa/huonoa äitiä. On varmasti raskasta olla yksinhuoltaja (joo ei mikään puolustus...).
Tsemppiä vaan sille äidille.
ei mielestäni mitään syytä.Lapsista lähtee ääntä ja välillä vanhemmat joutuu korottaan omaa ääntään, ihan normaalia.
sulla taitaa tosiaan olla se 1 pieni lapsi? Alle vuoden ikäinen?
Tee ilmoitus ja saatat todellakin oppia jotain ;) Tai hanki itsellesi lapsiperheystäviä ja kyläile heidän luonaan!
Istu siis paskalla ja samaan aikan näät kun Ville tönii pientä siskoaan leikin tiimellyksessä.
Ei siinä auta kuin hiukan nostaa volyymia ja saada homma rauhoittumaan.
eri ASIA ON SE JOS ÄIDIN HUUTO ON JÄRJETÖNTÄ JA JATKUVAA!
Eli koko päivä vittu saatana huoran penikat tasoa tms.
Istu siis paskalla ja samaan aikan näät kun Ville tönii pientä siskoaan leikin tiimellyksessä.
Ei siinä auta kuin hiukan nostaa volyymia ja saada homma rauhoittumaan.
eri ASIA ON SE JOS ÄIDIN HUUTO ON JÄRJETÖNTÄ JA JATKUVAA!
Eli koko päivä vittu saatana huoran penikat tasoa tms.
kun olisit ap mun naapuri... Lapsia ei oo ku kaks, yh olen joo ja se meteli...no, se on ajoittain korviahuumaava (kolmevee täydessä uhmatäpinässä ja nelikuinen nyt karjuu kun on asiaa...). Minä muuten huudan myös, yleensä vain saadakseni ääneni kuuluviin niissä tilanteissa kun se ei muuten onnistu. "HILJAA!!!!" ...ja sitten ehkä rauhallisempaan sävyyn se loppu.
On mun naapurilla kyllä varmaan kestämistä, vaikka ei ole valitellutkaan. Kas kyllä maailmaan ääntä mahtuu, meillä se nyt vaan on niin, että huutaa saa jos huudattaa, mutta toisia ei vahingoiteta (eli äitikin karjuu välillä kuin leijona, ihan vaan suuttumustaan... johon kolmevee välillä sitten asiantuntevasti kommentoikin "sä voisit mennä omaan huoneesees rauhoittumaan...").
Ennen minulla oli rauha ja hiljaisuus, järki ja kaikki... nykyään minulla on perhe.
olen kotona 10kk kanssa ja hän nukkuu vielä kahdet pitkät päikkärit. silloin meillä hiirenhiljaista. kuuntelen sitten yläkerran menoa ja olen miettinyt onko se normaalia että pitää aina karjua. välillä olen kuullut kun tämä äiti kiroaa. esim yksi ilta kuulin kun sanoi: siis voi vittu sentää! taas pissasit vessan lattialle!
no mutta kaipa muakin ottais päähän jos 5v pissais usein pötön ohi..
toki saattaisin tarjota lastenhoitoapua, jos äidillä ei sitä muuten ole, että pääsisi välillä yksinkin johonkin. Mutta todellakaan tuo ei lastensuojelun asia ole.
Kolme alle neljävuotiasta paimennettavana ja ääntäni joudun päivittäin korottamaan. Noilla kriteereillä jonkun pitäisi tehdä varmaan minustakin ilmoitus.
En ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka eivät saa lapsiaan kuriin nätisti juttelemalla. Ihan selvä, että siellä on nyt joku pahemman sorttinen ongelma. Hyvä, että on tuollaisia ihmisiä kuin ap, jotka vilpittömästi huolehtivat lähimmäisistään.
menee nykyään liiallisuuksiin. eikö ihmiset osaa enää erottaa normaali lapsiperhe-elämää epänormaalista ja oikeista ongelmista?
ei tosta mitään ilmoitusta pidä tehdä