tekisitkö lastensuojeluun ilmoituksen tälläisesta naapurista
tai huolestuisitko? ottaisitko puheeksi naapurin kanssa? 5-,2- ja 1/2- vuotiaiden lasten yksinhuoltaja. On kotona lasten kanssa. Sieltä kuuluu juoksua, töminää ja itkua melkein joka päivä. äiti korottaa ääntä ja huutaakin lapsille usein. yleensä "lopeta ville!" "nyt loppuu kiusanteko" "hei! nyt kunnolla kun äiti on vessassa/suihkussa" "äiti tulee kohta". Olen nähnyt tätä pihalla ja sisälläkin olen käynyt eli tiedän että koti siisti,ruokaa on jne. lapsilla puhtaat vaatteet ja äiti vie heitä puistoon, kerhoihin jne. mutta sisällä kun ovat niin usein aika villi meno kuuluu tänne alakertaan. lasten ja äidin huutoja.
Kommentit (55)
Ei kaikesta kannata tehdä ilmoitusta. Tuon perusteella ei ole tarvetta tehdä ainakaan.
Hanki oma elämä.
Apua, että joku voi kuvitella tuollaista menoa useamman lapsen perheessä jotenkin huolestuttavaksi. odotahan ap kun joskus saat toisen lapsen, niin kyllä se silloin viimeistään sinullakin ääni välillä nousee ja saattaa se kirosanakin lipsahtaa kun kullanmurut käy hermojen päälle.
Epäilen tätä vahavasti provoksi.
lastensuojelu sanalla meinasin vaan saada hiukka enenmän lukioita. sori. mutta ihan tosissaan kyselin että onko syytä huoleen tai onko tuo normaalia. kuitenkin pihalla osaa puhua lapset taas ruotuun jos meinaavat tapella samasta lapiosta tms. vaikka välillä 2v saakin kauheat raivarit ja kiemurtelee maassa huutaen ja silloin 5v nauraa tälle. tuntuu että taitaa meillä jäädä tähän yhteen aina kun katselen heitä :)
3 pienen lapsen perheessä EI kuuluisi töminää, juoksua, itkua, tappelua ja vanhemman komentamista. Se ei olisi normaalia, tuo ap:n kuvaama meno kuulostaa juuri siltä, mitä normaali lapsiperheen arki on. Leikkiä, juoksemista, tönimistä, kinastelua, itkua jne. Tervetuloa oikeaan elämään ap.
lukioita-- vastauksia. asia ok normaalia perheen arkea. en tee mitään asialle :) olen itse ainoa lapsi joten ei omastakaan lapsuudesta kokemuksia
Sellainen johon sinun suvussasi ilmeisesti ei mennä...
lukioita-- vastauksia. asia ok normaalia perheen arkea. en tee mitään asialle :) olen itse ainoa lapsi joten ei omastakaan lapsuudesta kokemuksia
Lukio on oppilaitos
Mulla on niin sählä isompi poika joka menee pissalle ja saattaa touhuta samalla kaikkea muuta eikä keskity. Kyllä siinä huuto välillä pääsee kun vituttaa siivota pissoja lattialta :( Eri asia jos se olisi 2 vuotias potalle opetteleva.
Sellainen johon sinun suvussasi ilmeisesti ei mennä...
Onko sinulla kaikki muumit laaksossa?
Oletko itse kasvanut jossain tynnyrissä?Todennäköisesti kasvatat oman lapsen samalla tavalla.
Hanki oma elämä ja anna naapurin yh äidillä olla juuri SE PARAS ÄITI omille lapsille.Hän tekee varmaan parhaansa,3 lapsen kanssa yksin ei ole helppo.
Ja en puolustaa huutamista(itsekin huutan joskus ja tunnen valtavaa syyllisyyttä siitä)
Mutta meillä onneksi puhutaan ja puhutaan asiat läpi.
menee nykyään liiallisuuksiin. eikö ihmiset osaa enää erottaa normaali lapsiperhe-elämää epänormaalista ja oikeista ongelmista?
Minä ainakin paskalla istuessani ihan vaan kuiskaan pienellä äänellä lapsille niin hetihän he rauhoittuvat. Ja kun olen suihkussa, niin ihan pieni käsimerkki riittää saamaan tappelevat muksut irti toisistaan...
...Voiks jotkut muka olla niiiiiiin surkeita mutseja, etteivät pysty samaan??? Järkyttävää, kerta kaikkiaan!!! :D
En ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka eivät saa lapsiaan kuriin nätisti juttelemalla. Ihan selvä, että siellä on nyt joku pahemman sorttinen ongelma. Hyvä, että on tuollaisia ihmisiä kuin ap, jotka vilpittömästi huolehtivat lähimmäisistään.
että saa olla pelkäämässä lastensuojelu-ilmoa ihan normaali perhe-elämää viettämälläkin?
Pitääpä vissiin teipata lasten suut suppuun ilmastointiteipillä ja pukea heille pumpulitossut jalkaan. Eipähän ainakaan kuulu naapuriin ääniä, ja joku pääse valittamaan, että "huono äiti, kun lapset kiljuu ja juoksee" ja soittelemaan viranomaisille.
Mua ap:n aloitus suorastaan loukkasi, tän päivän typerin aloitus.
En ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka eivät saa lapsiaan kuriin nätisti juttelemalla. Ihan selvä, että siellä on nyt joku pahemman sorttinen ongelma. Hyvä, että on tuollaisia ihmisiä kuin ap, jotka vilpittömästi huolehtivat lähimmäisistään.
Kokeile saada äänesi kuuluville lasten pitämän melun yli huutamatta... Kyllähän nyt yhtä lasta kerrallaan onnistuu puhuttaa, mutta miten se onnistuu yhteenääneen huutavan lapsilauman kanssa?
Vilpitön kylläkin tarjoaisi apuaan...
Ei kyllä oo mitään tekemistä, teillä lapsei nukkuu, on hiiren hiljaista. meillä kun lapset nukku, talo jatko elämäänsä.Imurointien ym kolistelujen kanssa.Ei ollu aikaa kytätä naapureita ja keksiä mielikuvitus ilmoituksia.ONKO täällä joukossa tyhmyys tiivistettynä. NO vastauksista päätellen,joku selvä päinenkin ,ja fitsi niekkakin, tee todella ilmoitus HE EEE Taidat olla perheen ainoo lapsi itse ?
senkus teet,mut ne totee että ei oo mitään epänormaalia.tee nimelläs nii voivat syynätä sut ja sun asiat.niissä voikin olla jotai pieles. kyl ton ikäset hilluu ja pitää niit komentaa.teil on seinät paperii jos kuuluu noin hyvin tai sit sä kuuntelet seinän läpi jne... kyttääjä ap!!!
sama,kun joskus joku ihmetteli et miksi pienelle lapselle pitää tuolla ulkoilessa huutaa et pysähy ym. ku lapsi lähtee juoksemaa.lastensuojeluviranomaisille heti yhteyttä.parempihan siinä tilanteessa on tietysti kuiskailla et lapsi hyvä älä juokse auton alle varmaa muute kuulee!
Voisin ap olla juuri tuon sinun kuvaamasi yh-äiti. Minulla on kolme lasta. 6v. kaksospojat ja 3v. tyttö. Menoa ja meininkiä riittää. Lapset siinä iässä että joka asiasta tapellaan ja kovaa. Täällä HUUDETAAN kilpaa ja KOVAA JA KORKEALTA! Kiroilen kyllä(anteeksi siitä lapsi rakkaat), mutta pyrin puree huulta kun meinaa kirosana tulla. Mutta joo, välillä raikaa kyllä koko kerrostalo kun huonosti nukutun yön jälkeen kolme lasta väsyneinä riehuu ja minä yritän yksin selvitä kaikista hommista.
Ihan tavallinen perhe muuten, ei ongelmia meillä. Lapset temperamenttisia, äiti temperamenttinen ja tällä hetkellä hyyyvin väsynyt. On täällä rauhakin maassa välillä ja päiviä jolloin on hiljaista ja tyyntä, mutta on myös niitä kaaospäiviä jolloin kaikki tuntuu menevän päin ....! Se on normaalia että lapset juoksee sisällä, toki se ei ole sallittua mutta yrittäppä pitää 3vuotias aisoissa 100neliön asunnossa. Töminää kuuluu varmasti alakertaan.
Mutta ei hätää naapurit rakkaat, me pärjätään kyllä. Pyydän vain hieman ymmärrystä välillä. Ei tämä aina helppoa ole, saa tulla kokeilemaan niin voin juoda kerrankin kahvit rauhassa kun joku muu paimentaa kolmea hobittia. ;D
Sulla ei armasti ole lapsia, tai sitten olet aika onneton!