G: Sydämesi ikä-testi, oletteko tehneet?
Kävin juuri tekemässä ja sydämeni ikä on 25v. Olen itse 33v. Suvussa on paljon sydän- ja verisuonitauteja ja tämä oli positiivinen tulos :)
Käykääpä tekemässä:http://www.becel.fi/Consumer/Home.aspx
Kommentit (30)
tosin ei meikäläisen pumppu kunnossa ole ja syön melko epäterveellisesti. Mutta eipä tuossa kysytty niitä oleellisia asioita :P
kertoo, plus painoindeksi päälle
ja sydämen ikä 34. Syynä lievä ylipaino, joka lähtee nyt.
asti, mutta ne "kuulemma" hyvälaatuisia. Nyt raskausaikana pitää pitää propralit mukava jos alkaa tykyttelemään. Ja alitajunnassa aina ollut olo, että kaikki ei ole hyvin vaikka mitään ei ola löytynyt. Vaistomaisesti tekee tietyt liikkeet hitaasti yms...
Ja tiedän, se johtuu merkittävästä ylipainosta. Siksipä juuri olenkin aloittanut laihduttamisen! 5 kiloa jo pudonnut.
asti, mutta ne "kuulemma" hyvälaatuisia. Nyt raskausaikana pitää pitää propralit mukava jos alkaa tykyttelemään. Ja alitajunnassa aina ollut olo, että kaikki ei ole hyvin vaikka mitään ei ola löytynyt. Vaistomaisesti tekee tietyt liikkeet hitaasti yms...
siellä jotain olisi. Et ole ainoa joka ajoittaisista tykytyksistä kärsii.
tein testin ja pumppuni on minua itseäni 9 vuotta vanhempi. Bmi on 26 ja isällä ollut infarkti ja systolinen paine 130. Liikun paljon ja säännöllisesti ja kropassa ei ole pahemmin rasvaa. Uskoo noihin testeihin ken tahtoo.
Ikää 45 ja sydämen ikä 65, siis 20 v enemmän.
En tosin tiedä tämnhetkistä verenpainetta enkä kolesterolia, BMI 27 ja tupakoin.
Masentavaa. Mulla on ollu korkea verenpaine mittauksissa. Tosin edellisestä mittauksesta on aikaa muutama vuos ja sen jälkeen olen vähentänyt kahvinjuontia.
ja sydämeni 45 v. kaikkine ylipainoineni päivineen ;)
Olen alle 50v, alipainoinen, en tupakoi ym.
Mutta koska systolinen paine on 140 niin sydämeni on vanha!
Ei kannata kärvistellä hoikkana, nyt alkoi herkuttelu.
mutta ehkäpä yritän kompensoida paineet laihduttamalla...
Ja minulla on edelleen muutama "ylimääräinen" kilo raskauden jälkeen pudottamatta. BMI tällä hetkellä 22.
Ikä 51 v. ja sydämeni ikä 39.
Mahtavaa!,,, löysin vertaiseni.
Tein juuri testin, (ainoastaan kolesteroliarvojani en tiennyt), sydämeni ikä 51v., itse olen naispuolinen 63v. Jos painosta (nyt 58kg, pit.165) pari kiloa pois, sydämen ikä olisi 43v.
Vaikka testi melko "heppoinen", jotain osviittoja se kuitenkin antaa.
Kannattaa siis vaalia suht terveitä syömisiä ja elämäntapoja...
Hieno testi kun siitä näkee, missä voisi parantaa. Vaikka tulos olikin tosi hyvä, sain silti intoa vähentää eläinrasvoja, että saisin kolesterolin vielä alemmas (on tosin nyt jo hyvä).
tosin ei meikäläisen pumppu kunnossa ole ja syön melko epäterveellisesti. Mutta eipä tuossa kysytty niitä oleellisia asioita :P