Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikien äidit

Vierailija
30.04.2010 |

KYsymys koskee pippelin pesua. Milloin voi esinahan alta pestä? Reippaasti ollaan aina suihkuteltu, mutta en ole esinahkaan sen enempää koskenut. Sattuuko kun sen vetää taakse? Neuvolassa ei ole mitään puhuttu tai neuvottu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus veti itse esinahan taaksepäin jo 4v. vanhana ja esikoinen paljon myöhemmmin.

Johtuu paljon siitä miten esinahka irtoaa.

Pippeli tulehduksia tulee helposti, kun pojat lähenee eskari ikää, joten silloin on hyvä pestä esinahan alta.

Sen vain näkee milloin sen pystyy tekemään.

Vierailija
2/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole koskaan pippelit ukoilla tulehtunu!

Vanhin kolmesta menee esikouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesevät itse sieltä mistä tarvitsee kun ovat tarpeeksi vanhoja pesemään itse intiimiosastonsa.

Vierailija
4/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kyllä se on ihan käsiteltävä vehje" kun kysyin asiaa, pojalla 1v 2kk oli jo eka tulehdus. Tarkoitti siis että pestä pitää esinahan altakin, jos vaan liikkuu.

Vierailija
5/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kun sain esikoisen -08. Ja siinä, muistaakseni MLL:n opuksessa, luki että 2 vuotiaana vedetään esinahkakin taakse ja pestään altakin.

Mieheltäni ei paljon peseskelty lapsena esinahan alusia, ja pienenä sairastetut esinahan tulehdukset kostautuivat murrosiässä niin, että tulehdukset olivat aiheuttaneet sen verran arpikudosta, ettei esinahka joustanut ja molo mahtunut kasvamaan kunnolla. Seurauksena sairaalareissu ja esinahka pois n. 11 vuotiaana...

Vierailija
6/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole noin pessyt.

Vierailija
7/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vain kipeäksi

Vierailija
8/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi itse miten esinahkaa voi vetää taakse, tosin isin opastuksella. Silloin tällöin suihkussa käydessään suihkuttaa itse tuon vaikean paikan puhtaaksi. Pojalla ikää 6 vuotta.

Vierailija
9/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOKEILLA, milloin alkaa hyvin liukua taaksepäin, silloin tietty pestään altakin kun menee taaksepäin. Meidän pojalla joskus 3-4-vuotiaana muistaakseni.

t lasten sh

Vierailija
10/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt 4v, ja kyllähän tuo pili kiinnostaa häntä. En kyllä ole nähnyt, että hän nahkaa olisi mitenkään venytellyt. Mutta varovasti sitten pestään sieltä kun sen aika tulee.

Vierailija
11/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessyt nahan alta. Sitten kun lapsi osaa itse venyttää nahkaa voi suihkussa sanoa, että vetää hieman taakse ja huuhtaisee.

Vierailija
12/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä vauvalla esinahka on vielä kiinni mutta pikku hiljaa alkaa esinahka irrota kun sitä liikuttelee. Kyllä se täytyy pestä muuten tulehtuu helposti.

Kahden pojan äiti olen. Toisella ollut paljon tulehduksia, toisen esinahka leikattu ettei tarttisi tulehduksia enää hoidella