Esikoistaan odottavat 2010!
Itse olen 18v (pian 19v) ja raskaus aivan alussa, viikkoja 4+1. Lapsi on kuitenkin niin toivottu (yritetty muutamia kuukausia) niin olen jo todella innoissani asiasta. Ehkä pitäisi vähän hillitä tätä intoa, jos käy huonosti. Mutta ei pidä ajatella negatiivisesti! :) Elikä minkä ikäisiä odottavia nuoria mammoja täällä on? Missä päin asutte ja oliko raskaus toivottu vai totaalinen yllätys?
Kommentit (24)
joku muukin tänne löytyi :) paljon onnea odotukseen! miten on raskausaika mennyt?
Mä oon 19v ja viikkoja 16+2, odotettu on.:) Eniten tällähetkellä odotan toista ultraa joka on 9kesäkuuta, et sais tietää kumpi se on ku hirveesti tekis mieli ostella mm. vaatteita sille :)
kärsin rajusta raskauspahoinvoinnista tuonne viikolle 18 asti. päivät meni siis vessassa pää pöntössä. nyt muutama viikko on jo ihan hyvin mennyt. vatsa näkyy jo komeasti eikä varsinaisia riesoja ole. iskias välillä kiusaa mutta en anna haitata menoa. kovasti meillä mini mahassa potkii ja sätkii. vatsan päälle asti näkyy välillä kun laittaa vipinää kinttuihin.
miten muilla raskaus on mennyt?
odotellaan neuvolaa. eli eka pitäis tässä pikkuhiljaa alkaa varailla. oon miettiny tässä että onko eka ultra peräti ekalla neuvolakerralla vai pitääkö se varata erikseen? vai riippuuko paikkakunnasta tms?
vaihtelee todella paljon paikkakunnittain. jossain ultrataan joka neuvola käynnillä. useilla paikkakunnilla kuitenkin tarjotaan np-ultra 9-13 viikkojen välillä. rakenneultra tuolla puolenvälin tienoilla. ekassa neuvolassa saat tiedon pitääkö itse varata vai varaako neuvola täti sinulle. minulla neuvolatäti lähetti äitiyspolille tiedot ja sieltä tuli postissa ultra aika.
kiitos paljon tiedosta! :) mukavaa kun on tällainen paikka jossa voi kysellä ja keskustella, kun vielä olen aika yksin tässä tilanteessa, ei tee mieli kertoa kellekään ennenkun tämä on varmemmalla pohjalla :)
Olen 18.v asun oulussa ja odotan esikoistani. Lapsi oli todellakin toivottu yritimme puolivuotta raskautta kyllä siinä välillä meinasi epätoivoisuus iskeä kun tuntu ettei millään onnistu :D.
LA 10.11.2010
RV 14+2
mekin jouduttiin muutamia kuukausia yrittämään ja teki jo mieli luovuttaa. loppuajasta ei edes yrittämälläö yritetty vaan ajateltiin että tulkoon jos on tullakseen ja niinhän siinä sitten kävi! =)
meillä tosiaan antoi mini odotuttaa itseään sen 8 kk ennen kun tarttui mukaan. niin lyhyt mutta pitkä aika sekin oli. onneksi nyt tuolla mahassa kovasti kasvaa ka potkii joka päivä muistutukseks että täällä minä olen :D
Täällä esikkoa odotellaan laskeutuvaksi 11.10. ja Uudellamaalla asustellaan. Tällä neidillä on ikää 20 ja miehellä 21 vuotta.
Raskaus oli toivottu, ekasta kierrosta tärppäsi joten ei kauheasti tarvinnut odotella. Nyt viikkoja kasassa 18+6 ja odotellaan viikon päästä olevaa rakenneultraa. :)
päätinpä nyt itsekkin liittyä, kun ihan kivan kuuloinen keskustelu teillä käynnissä !:)
elikkä ikää minulla 20 ja avomiehellä 21 vuotta, yhressä oltu päälle neljä vuotta. lapsi enemmän kuin toivottu ja eipä tarvinnut yrittää kun jo tärppäsikin ;) poitsun laskettu 21pvä elokuuta, raskausviikolla 26+2 mennään:) niin ja Lappeenrannas asustellaan:) jos ketään tält suunnalt, niin seura ois enemmi ko kiva hih ;D
Mukavaa, että löytyy muitakin nuoria äidiksi tulevia =) Miten teillä on mennyt? Minua meinaa väsyttää koko ajan, päivät menis helposti nukkuessa!
väsymys paino ihan tuhottomasti ja vielä kun ekat 18 viikkoa melkein tuli maattua pöntön vieressä niin energiaa ei ollut yhtään. päivät meni nukkuessa ja oksentaessa melkein kokonaan. nyt vasta viikon 18 jälkee on voinut alkaa aika normaalisti liikkumaan. nyt sitten vähän paremmin energiaa on. vatsa ei varsinaisesti vielä ole tiellä. saa nähdä mihin asti jaksan normaalisti liikkua ja olla.
mulla viikkoja vasta vaatimattomat 5+2, mutta ei kyllä jää ei silti epäselväks että raskaana ollaan :D (väsymys!!) ! pelottaa vaan muutto, joka on vähän reilun kuukauden päästä, sillon ollaankin jo paljon pidemmällä... toivotaan vaan ettei tuu mitään hirveitä pahoinvointeja yms!
eilen oli myönnetty äitiysraha ja avustus mulle. pian äitiyspakkaus rantautuu meillekkin. en jaksaisi odottaa että pääsee hypistelemään niitä ihanan pieniä vaatteita ja elokuussa sitten pukemaan minin niihin kaikkiin pikkuihmisen vaatteisiin. niin onnellinen olen nyt
Aattelin littyä.... mie oon viikonpäästä 20v ja avomiehellä on huomenna 20v synttärit. :) yhdessä ollaa oltu 6,5 v :) assustellaan Imatralla ja esikoista ootellaan laskettu aika ois 6.9 ja rv 29. Olis kiva tutustua muihin tuleviin äiteihin. jos imatralta ni olis kiva jutella ja vaikka nähdä? :D
mä olen kaikessa tässä ihan uusi vielä.. Täytin tässä vähän aikaa sitten 20 ja oon ollut vauvakuumeinen ties kuinka kauan.
Kävin tänään tekemässä pissatestin sukupuolitaudin pelon takia ja hoitajakin epäili sitten raskautta.
Soitin sinne äsken vain kysyäkseni millon tulokset on valmiina niin vastauksena tuli että raskaustesti näytti positiivista! :)
No se selittääkin järjettömän väsymyksen ja huonon olon, minkä olin kuvitellut tän kamalan helteen syyksi. Sekä rintojen turvotuksen, ja viime kuisten menkkojen "outouden" raskaus nyt sitten selittääkin :D
Ensi viikon perjantaina on sitten ensimmäinen neuvolakäynti, mihin se nainen mut kiireellä pisti, kun epäili että ollaan viikolla 13. Tää vain tuntuu niin uskomattomalta että olisin raskaana..ja mulla on iso pelko ettei kaikki mene meillä hyvin.
mie asun miehen kaa siis Lpr:ssa, mutt Imatral tulee pyörittyy kans! :) meil on näköjää lasketutkii aika lähekkäin! saanko vaikk siu s.postin, nii vois jutustella paremmi ?:)
Minäkin siis meille odotan esikoista, LA on marraskuun 10.pvä. :) Viikkoja kasassa 29+5, eli aika käy vähiin ennen kuin loppuu kokonaan. Ikää mulla on 22, avokki täyttää lokakuussa 25 ja Satakunnasta mein orastavan perheen löytää :)
itse odotan esikkoa elokuun lopussa syntyväksi. ikää minulla on 20. pieni ihme on kovasti toivottu vauva. 8 kk antoi odotuttaa ennen kun tarttui mukaa. satakunnassa asustellaan avopuolison kanssa.