Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus, mihin? Nyt se sit tuli omalle kohalle.

Vierailija
10.05.2010 |

Mutta en vaan tiedä yhtään mihin pitää soittaa. Sosiaalitoimistoonko vaan, kuunteleeko sieltä sit kuka vaan mun asian? Vai neuvolaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin en oo varma, mulla ei oo kokemusta näistä..

Vierailija
2/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olis varmasti pitäny soittaa sillon poliisit, mutta kun tiesin mistä lapsi oli, niin eka ajatus oli viedä se kotiin tietysti..mä nään silloin tällön vanhempia puistossa/ulkona joten ehkä pitäs mennä puhuttamaan vanhempia. Tai jos rohkenis mennä ihan niiden luo...hmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka vanhemmille puhumaan. :O



Eihän nämä vanhemmat ole väärin tehneet vaan hoitaja. VAnhemmilla ei ehkä ole minkää maailman käsitystä miten hoitaja lasta hoitaa.

Vierailija
4/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tässä vaiheessa (enää) lastensuojelun heiniä.

Vierailija
5/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin usein, mutta kertokaa mulle onks tääkin lastensuojelujuttu provo? Mä en voi käsittää ap:n aloitusta muuten. Tuntee lapsen ja tietää vanhemmat, mutta miettii pitäisköhän sanoa niille jotain. Sitten tulee tänne kysymään, mihin pitäis soittaa. Kaiken kukkuraksi odottaa lähes useita päiviä, muttei silti uskalla soittaa ovikelloa. Lastensuojeluun uskaltaa ennemmin soittaa. Mitähän itse toivoisit vastaavassa tilanteessa? Että sinulle kerrottaisiin, jos naapurit epäilisivät lastenvahtisi laiminlyövän lapsiasi? Että kaikki olisivat ihan hiljaa? Vai että sosiaaliviranomaiset ilmestyisivät ovelle?

Vierailija
6/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti hyvä ihminen asia omalle kohdallesi! Olisit palkannut lapsille hoitajan ja naapuri löytäisi lapsesi tieltä eikä kertoisi sinulle vaan tekisi lastensuojeluilmoituksen!?? Järkeä saa käyttää ap! Ei tämä ole lastensuojelun asia, vaan vanhemmille ilmoitus, eiväthän he välttämättä tiedä millainen se "hoitaja" todellisuudessa on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kun kaupan pihassa juoksi joku koira vapaana.

Ja niin pitää tehdä!



Tosiaan olisin soittanu poliisille noin epäilyttävässä tilanteessa.



Vähintä mitä tekisin on että kertoisin vanhemmille.

Eihän he nyt tiedä mitä on tapahtunut, en voisi luottaa itse tuollaiseen hoitajaan enkä uudestaan pyytäisi.

Vierailija
8/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastensuojeluilmoitus on jokapäiväistä arkea mammojen elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää soittaa?



Ja a, jos ei ap ole kertonut, mistä lapsen löysi, ei se hoitaja varmaan ole tiennyt, että on mennyt tielle asti.



Ja b, jos ei niille vanhemmille kerro, mitä hoitajan aikana on tapahtunut, nehän voi vaikka palkata saman huolimattoman hoitajan uudelleen.



En kyllä tajua pätkääkään ap:n järjenjuoksua... Tämän on pakko olla provo.

Vierailija
10/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti hyvä ihminen asia omalle kohdallesi! Olisit palkannut lapsille hoitajan ja naapuri löytäisi lapsesi tieltä eikä kertoisi sinulle vaan tekisi lastensuojeluilmoituksen!?? Järkeä saa käyttää ap! Ei tämä ole lastensuojelun asia, vaan vanhemmille ilmoitus, eiväthän he välttämättä tiedä millainen se "hoitaja" todellisuudessa on!

Ihmettelen myös ap:n logiikkaa tässä, että vanhemmille ei uskalla sanoa, mutta lastensuojeluun "uskaltaa". Vai onko ap:n mielestä yksinkertaisesti väärin että lasta ei hoida ÄITI kotona (se tulee mieleen kun ap kirjoittaa "jossa minua ei odottanut huolestunut _äiti_..." - eikös olisi riittänyt että olisi odottanut huolestunut _hoitaja_? Ongelmahan oli siinä että ko. hlö vähät välitti mitä lapselle kuului, vai mitä, eikä siinä ettei kyseessä ollut lapsen äiti) ja se jo sinällään on riittävän hyvä syy lastensuojeluilmoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vanhempien juttusille..ap

Vierailija
12/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä?



Kutsua ne sen lapsen vanhemmat joskus puolen vuoden, vuoden päästä sinne sosiaalitoimistoon tilille siitä, että palkkasivat vappuaattona hoitajan lapselleen?



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan, sitä mietinkin, mitä se ls voi tehdä. ap. Mutta eiköhän tää ollu tässä, kiitos kaikille (asiallisesti) vastanneille!

Vierailija
14/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä lastensuojelua ylimalkaan tässä pitää miettiä.



Vähän kuin soittaisi katsastuskonttoriin, kun näkee moottoritiellä auton, jossa on rengasrikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään lastensuojelun asia ole. Sitten on, jos vanhemmat sanovat: Ei kiinnosta tms.

Vierailija
16/30 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin soittaa. Ja poliisille tietysti heti, jos akuutista tilanteesta kyse..

Vierailija
17/30 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan akuutti, perjantain takia. Mutta ei kait se liian myöhäistä oo huomanna soittaa. Kun arvoin soitanko vai en.

Vierailija
18/30 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne (vanhemmat kännissä?), mutta perhe muuten vaikuttaa normaalilta, niin ei nyt minkään rangaistuksen takia kannata tehdä ilmoitusta. Mutta jos meininki siis muutenkin epämääräistä, niin teet tietysti tai jos lapset esim. jätetty yksin, kun vanhemmat baarissa. Silloin kyllä olisi tietysti heti pitänyt kutsua poliisit.



Nojoo, huoli lapsista tietty rittää ilmoituksen tekemiseen - käyvätpähän tsekkaamassa tilanteen..

Vierailija
19/30 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutella asiasta lastenvalvojan kanssa. Sosiaalitoimistosta osaavat ohjata sinut oikealle sosiaalityöntekijälle.

Vierailija
20/30 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä perjantaina sitten tapahtui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä