Onko kukaan vanhemmalla iällä oppinut soittamaan jotain soitinta?
Kiinnostaisi keskustella mutta aihe poistetaan jatkuen.
Mikä soitin olisi helppo opetella?
Kommentit (15)
Varmasti on. En minä, mutta joku muu.
Piano. Selkeät koskettimet eikä monta kieltä niin kuin jousisoittimissa tai kitarassa.
Minä olen nyt viimeiset 8-9 vuotta opetellut kitaraa ja ihan hyvin menee.
M52
Piano on helppo. Ainakin musiikin teoria on helppo sisäistää. Tottakai vaatii paljon harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Piano. Selkeät koskettimet eikä monta kieltä niin kuin jousisoittimissa tai kitarassa.
Pianossahan niitä kieliä vasta onkin, 88 metallikieltä!
Mikä vaan mihin riittää mielenkiinto. Ei sen tartte olla "helppo" soitin vaan sellainen mikä itseä kiinnostaa.
Minä. En tosin kovin hyvin, mutta kuitenkin.
Ostin kitaran 54-V iässä ja aloitin nollasta. Ekat puoli vuotta on työteliäät ja kivuliaat. Monta kertaa meinasin lopettaa.
Yksi neuvo, jos aloitat kitaransoiton: älä osta halpaa, uutta parinsadan pashakitaraa.
Osta mieluummin samalla rahalla Tori.fi merkkikitara, Yamaha, Ibanez, Fender tms. Niin minä tein puolen vuoden jälkeen.
Sähkökitaraa jokunen vuosi harjoiteltu omatoimisesti, alku hankalaa, mutta intohimoisesti toistoja, niin alkaa sujumaan.
Tj50
Kyllä mä kitaralla kolme sointua ja totuuden rämpytän, mutta tuskin tässä enää mitkään progetilutukset lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Taas? Ap ei ole terve.
Etkö ymmärtänyt aloitusta? Toistan sen sinulle: Aikaisemmat ketjut poistettiin alkuunsa. Ilmeisesti vaarallinen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt viimeiset 8-9 vuotta opetellut kitaraa ja ihan hyvin menee.
M52
Kitara on vaikea ja todella hidas soitin opetella soittamaan, hyvää jatkoa harrastuksellesi. T. Ex.kitaristi
Huuliharppu.