Laitatteko ylös noita varmenteita
niin on nopeampi sitten niitä miinusmerkkisiäkin laittaa? Itse olen laittanut paperille ja näytön viereen tuommoset esim. kuusi miinus kahdeksan on -2 ja sitten on nopeampi siitä laittaa se numero tuohon varmenteeseen. :-)
Kommentit (23)
Et sekunnissa tai kahdessa laske tuota laskua päässä?
ja tähänkin lasken näköjään 6+3 - hurjaa!
Mulla on tossa jo pitkä liuta esimerkkilaskuaj
nää on? mitä varmenteita? (ja tajuu sit kun yrittää lähettää...) Mutta hei, oikeasti. Ette laske päässänne?
että eihän niitä tartte ees ajatella...
Nopeampaa on laskea päässe ne laskut!!!
ihan päässä, mut sit esim. kymmenylityksiin käytän laskinta. Ja jos menee miinukselle, lasken vanhasta lämpömittarista (kiitos tän vinkin antaneelle). Toki toi muistilistakin vois olla hyvä.
aijjaajoo nyt mullekin tuli tähän viestiin... ;)
nehän on tosi helppoja päässälaskuja
mun 5-vuotiaskin laskee noin kaikki päässä hetkessä.
mun 5-vuotiaskin laskee noin kaikki päässä hetkessä.
kysyn noihin lapseltani vastauksen. Nyt vaan joudun laskemaan laskimella kun lapsi nukkuu jo.
kun melkeen aina tulee eri lasku! No, pakostakin kohta rupee tulee samoja mitä mulla on jo ylhäällä.
pystyn käyttää miehenkin varpaita ja sormia laskuissa apuna jos tarvis, ku se nukahti sohvalle. vaikea omilla sormilla laskeakkin kun niillä kirjoitan ja sit ku on vielä sukat jalassa, niin varpaatki tosi hankalat laskea.
voi saateri, mitä on yheksän plus neljä...
juu no voihan niitä allekkainkin laskea jos tuntuu muuten hankalalta eikä ole vapaita sormia tai varpaita.
..mutta miksi vastaus ei toimi? Yritin ensin kirjaimin ja sitten numeroin vastauksen kirjoittaa, ei toiminut. :/ Aina tuli vastaus " Varmenne ei toimi". WTF?!
ihan päässä, mut sit esim. kymmenylityksiin käytän laskinta. Ja jos menee miinukselle, lasken vanhasta lämpömittarista (kiitos tän vinkin antaneelle). Toki toi muistilistakin vois olla hyvä.
Kaipasin vähän huvitusta iltaan ja sitä sain. Kiitos.
Ja sitten laskutoimituksiin, että saa tän lähtemään. *jännittää, meneekö oikein*
Kantsii vaan tehdä sellanen taulukko, että saa kaikki kombot siihen muistilistaan.
Sitten voi tehdä aina niinkin, että ottaa uuden vastauksen aina jos tulee sellainen varmennelasku, jota ei löydy muistilistalta. Kopypastaa vaan sen viestin, niin ei tarvi uusix kirjoittaa. Eiks je?
Laskin monta vuotta töissä päässä pikkaisen monimutkaisempia laskuja hirveessä kiireessä, joten nyt ei kauheesti ahista :) Yksi miinus kolme... ai, että...
En tietenkään, soitan esikoisen matikanopettajalle (oma on kai jo kuallu) ja kysyn siltä. Laskemisestahan se palkan saa. Ja ku on aika nuori ihminen vielä (mun ikänen about) ni se tietää kaikista parhaiten, mikä on kuuminta hottia matematiikkarintamalla tänään.
Mutta ajatelkaa. Päässälaskutaitonne kasvaa salakavalasti täällä palstailessanne.
3, mutta en enää muista minkä laskun vastaus se oli. :/