Jos tekee tarkoituksella lapset pienellä ikäerolla niin ei saisi valittaa!
Että ottaa päähän puistoporukassa muutamat äidit, joilla on useampi lapsi pienellä ikäerolla.
Sitten ollaan niin kauhean väsyneitä kun vauva valvottaa ja edellinen ja edellinenkin vielä. Ja vaippaikäisiä 2 tai 3, niin on rankkaa.
Kuulostaa kuin koko elämä olisi yhtä tuskaa. Lapset jotain elämän pilaajia.
Jos se edellinen vielä valvottaa öisin, on kovin sairas tai allerginen tai mitä vaan rankkaa, niin eikö voi hieman odottaa sen raskaaksi hankkiutumisen kanssa?
Ja jos päättää silti saada uuden lapsen, niin voisiko olla valittamatta siihen sävyyn, että koko elämä on pilalla ja olen niiiin väsynyt?
Oma valinta!
Kommentit (61)
Meillä on neljä alle kouluikästä lasta. Ja se tarkottaa että tarttis olla väsynyt?
No en sen enempää kuin ennen lapsia, opiskellessa, ollut töissä.
Minusta on ihan käsittämätöntä skeidaa ettei saisi sanoa jos väsyttää jos kerran väsyttää. Mitä ihmeen väärää siinä on?
Säästäkö pitäisi puhua?
Meillä on neljä hyvin nukkuvaa, ei allergisia lapsia.
Nytkin kaikki puskee jo hyvää kyytiä unta palloon. Kohta menen petiin lukemaan kirjaa.
Huhhuh kun on raskasta.. :)
Tiedän muutaman mamman jotka väsynyt jo yhteen lapseen. MITÄ SITTEN? Kyllä saa väsyä. Semmonenkin jolla ei ole lapsia.
11
Onhan se raskasta monen pienen kanssa, miksi sitä kieltämään, mutta roti valittamisessakin, lapsien syyllistäminen omaan väsymykseen on ala-arvoista.
T. Neljä lasta 1-2 vuoden ikäerolla
Varsinainen ruudinkeksijä itse.
Ollaan käytetty vuosia ehkäsyä, meillä kun on pitkä toimiva liitto. :D
Mites, onko itselläsi ollut kauan seksielämää kun noin sitä mainostat?
Meillä on lapset kerralla pieniä, on sitten aikaa muuhunkin! Jos lapsia hankkisi 3 vuoden välein -ei tarttisi töihin mennä 13 vuoteen ja jatkuvasti alkaisi uusi vauva-aika kun viimesimmän hoitovapaa loppuu..
En sanoisi että toi on järkevää, sanoisin että työelämän pakoilua! :D
11
Minusta valittaminen on elämän perusoikeus silloin kun on rankka hetki. Valitan minä töistänikin ja avioliitostani ja ystävistäni ja ihan vaikka mistä mitä olen itse valinnut!
t. kymppi
Varsinainen ruudinkeksijä itse.
Ollaan käytetty vuosia ehkäsyä, meillä kun on pitkä toimiva liitto. :DMites, onko itselläsi ollut kauan seksielämää kun noin sitä mainostat?
Meillä on lapset kerralla pieniä, on sitten aikaa muuhunkin! Jos lapsia hankkisi 3 vuoden välein -ei tarttisi töihin mennä 13 vuoteen ja jatkuvasti alkaisi uusi vauva-aika kun viimesimmän hoitovapaa loppuu..
En sanoisi että toi on järkevää, sanoisin että työelämän pakoilua! :D11
kun kaikki eivät tehtaile niitä lapsia suuria määriä. Vähempikin riittää. Ja osa nimenomaan haluaa olla työelämässä lapsien välillä, ettei putoa täysin kehityksen kelkasta. Eri asia tietysti Siwan kassat yms., joiden työssä ei tapahdu merkittäviä muutoksia. En mielestäni maininnut omasta enkä muidenkaan seksielämästä yhtään mitään, joten etsipä kansalaisopistosta sisälukutaidon kurssi. Näytät olevan sen ja ehkäisyvalistuksen tarpeessa.
Vaikka minulla on 4 pientä lasta, oletat etten ole käynyt töissä?
Eli kun sinä et halua kuin yhden lapsen. Pitää kaikkien haluta se sama? Se yksi saa riittää?
Kyllä tuola ketjussa jo mainostettiin että voisi ehkäistä. MIKSI? Jos lapset on toivottuja?
Kyllä minä olen ehtinyt tässä liitossa ehkäisemäänkin.
Ymmärrän kyllä että on paljon ihmisiä jotka ei tajua että on ihmisiä jotka on eri elämäntilanteessa ja elää erilailla.
Jos itse on rajoittunut niin ettei pysty kertomaan elämästään ja väsymyksestään niin eiköhän tämä ole ihan sinun ongelma, ei muiden jotka pystyy kertomaan elämästään!
11
Vaikka minulla on 4 pientä lasta, oletat etten ole käynyt töissä?
Eli kun sinä et halua kuin yhden lapsen. Pitää kaikkien haluta se sama? Se yksi saa riittää?
Kyllä tuola ketjussa jo mainostettiin että voisi ehkäistä. MIKSI? Jos lapset on toivottuja?
Kyllä minä olen ehtinyt tässä liitossa ehkäisemäänkin.
Ymmärrän kyllä että on paljon ihmisiä jotka ei tajua että on ihmisiä jotka on eri elämäntilanteessa ja elää erilailla.Jos itse on rajoittunut niin ettei pysty kertomaan elämästään ja väsymyksestään niin eiköhän tämä ole ihan sinun ongelma, ei muiden jotka pystyy kertomaan elämästään!
11
kun sisälukutaito on nollassa, ja oletat mitä sattuu. Minun lapsilukuni ei kuulu ollenkaan tähän. Sen verran kuitenkin voin mainita, että meillä on osattu miettiä lapsiluku ja lasten ikäero niin, että kukaan perheenjäsen ei siitä joudu kärsimään tai väsymään. Eikä kukaan muukaan. Valittajat ovat yleensä kroonisia valittajia, jotka valittavat ihan kaikesta.
kun uusi on jo aluillaan.. esimerkiksi.. Anna toisten purkaa hieman oloansa, miten se on sinulta pois :)
Samaa mieltä olen ja olen myös sitä mieltä että yhden lapsen vanhempien ei pitäisi valittaa. Kaikille ei osu helppoa vauvaa esikoiseksi, vaan jollekin tulee se huutava, itkevä, hyvin hoidettava rääkyjä joka nukkuu vartin pätkissä ekan vuoden läpeensä. Mutta ei kyllä saisi äiti valittaa, kyllähän sitä on tiennyt että vauvat voivat olla tällaisiakin!
Turhaa kaikki rätinä ja valitus, ihan on vaan omista valinnoista kiinni. joten suut suppuun naiset!!!
Minun mielestä saa valittaa, mutta jos koko ajan valittaa niin se on väärin. Meille tulee toka lapsi 1v2kk ikäerolla, ekaa tehtiin vuosia mutta toka tuli "yllättäen". Uskon, että alku on raskas, mutta varmaan sitten myöhemmin helpottaa. Ja lasten vika ei tietty ole, että me annettiin toisen tulla jo nyt.
Aion tiukkana hetkenä valittaakin vähän, mutta olet ap oikeassa: koko ajan valittaminen on tosi rasittavaa. Toivon, että mulle huomautetaan jos muutun semmoiseksi sitruunanaamaksi.
Viestissä 17 kyllä mainostetaan että ehkäsy on olemassa!!! Vastasin siihen! Paskaakos minä tiedän kenelle kirjoitan jos ihminen ei osaa kirjoittaa numeroaan siihen. Jos olet kirjoittanut viestin 17 niin kyllä siinä oli että ehkäisy on olemassa.
Ja minä vaan ihmettelen että miksi mitään pitää ehkäistä kun lapset on haluttuja? Ei ne ole mitään vahinkolaukauksia tai ettei osata ehkäistä.
Kyllä minä tässä puolustan ihan omaa nahkaa.
Tollanen mollaaja alkaa nyt harmittamaan. Menen lukemaan kirjaa, vähän laadukkaampaa tekstiä kuin sinun kirjoittamasi. Kiitos että pilasit illan.
Ei meilläkään kukaan kärsi että meitä on 6!
Kyllä tässä lapset olisivat tyytymättömiä jos tämä paskaa olisi.
Olet kyllä inhottava.
11
Asia on niin että ne jotka tekevät lapset lyhyillä ikäeroilla ovat kaukaa viisaita. Pikkulapsivaihe on silloin rankka, mutta se on todella pieni aika lapsuudesta! kun sen on kestänyt valitellen ja huokaillen, niin koittaa huomattavasti mukavammat ajat kuin niille joilla on pidemmät ikäerot. Lapsista on nääs seuraa toisilleen eivätkä ne koko ajan roiku vanhemmissa kärttämässä tekemistä. Ja tämä on taivahan tosi!!! Kokemusta on kummastakin: ensin kolme ihan putkeen, sitten seuraavat 6v ja 5v ikäeroilla edelliseen. Jos olisin suunnitellut enkä saanut vimppoja vahinkoina, niin olisin tehnyt heidätkin ihan vuoden välein.
lasten ikäero on 4,5vuotta (pakosta tuli) ja esikoinen oli hankalatapaus vauvana joten suutelmissa olikin pitää vähän ikäeroa mutta ei ihan noin paljoa.. mutta minkäs elämälle mahtaa.. ja hyvin on menny tai sitten olen vain opettanut esikoisen omatoimiseksi leikkii itsekseen ja osaa käyttää teeveetä, nauhoittavaa dixiboxia ja pelikoneita, eikä roiku lahkeessa =)
Tai jos tarkoituksella ottaa koiran niin sen tempauksista ei saa valittaa!
Jos tarkoituksella käy töissä niin työn vaativuudesta ei saa valittaa!
Jos tarkoituksella ottaa auton ei saa valittaa jos se menee rikki!
ja tehdään vielä kolmaskin jos sille päälle satutaan! Eikä se takuulla aina helppoa olekaan, mutta miehen kanssa jaetaan hommat ja mummo tarjoaa meille lepohetkiä sitten tarvittaessa.
Halutaan lapsille sisaruksia, joista on seuraa ja iloa toisilleen! Itsestäni seuraava sisko on 4 v. ikäerolla, ja se on ehdottomasti liikaa.
Täällähän säkin ap valitat ihan mitättömistä asioista, vaikka itselläs on kaikki hyvin.
Viestissä 17 kyllä mainostetaan että ehkäsy on olemassa!!! Vastasin siihen! Paskaakos minä tiedän kenelle kirjoitan jos ihminen ei osaa kirjoittaa numeroaan siihen. Jos olet kirjoittanut viestin 17 niin kyllä siinä oli että ehkäisy on olemassa.
Ja minä vaan ihmettelen että miksi mitään pitää ehkäistä kun lapset on haluttuja? Ei ne ole mitään vahinkolaukauksia tai ettei osata ehkäistä.
Kyllä minä tässä puolustan ihan omaa nahkaa.Tollanen mollaaja alkaa nyt harmittamaan. Menen lukemaan kirjaa, vähän laadukkaampaa tekstiä kuin sinun kirjoittamasi. Kiitos että pilasit illan.
Ei meilläkään kukaan kärsi että meitä on 6!
Kyllä tässä lapset olisivat tyytymättömiä jos tämä paskaa olisi.
Olet kyllä inhottava.11
Jos valittaa lastensa pienestä ikäerosta, niin ehkä kannattaa tosiaan muistuttaa ehkäisyn tärkeydestä, ettei seuraavakin tule liian pienellä ikäerolla.
Päin vastoin. Ajattelenpa, että olenpa itse päässyt vähällä kun lapsilla on ikäeroa peräti kolme vuotta. Sitä taustaa vasten on sitten hyvä koettaa rauhoitella noita muita mammoja.
ja tehdään vielä kolmaskin jos sille päälle satutaan! Eikä se takuulla aina helppoa olekaan, mutta miehen kanssa jaetaan hommat ja mummo tarjoaa meille lepohetkiä sitten tarvittaessa.
Halutaan lapsille sisaruksia, joista on seuraa ja iloa toisilleen! Itsestäni seuraava sisko on 4 v. ikäerolla, ja se on ehdottomasti liikaa.
Anteeksi vain, mutta vika on jossain muualla kuin teidän ikäerossanne. Minulla on neljä vuotta ikäeroa sisareeni, ja 34- ja 38-vuotiaalla on kyllä todella paljon yhteistä.
Anteeksi vain, mutta vika on jossain muualla kuin teidän ikäerossanne. Minulla on neljä vuotta ikäeroa sisareeni, ja 34- ja 38-vuotiaalla on kyllä todella paljon yhteistä.
Minulla ja siskolla on 4,5v ikäeroa ja ollaan aina oltu tosi läheisiä. Lapsena leikin tosi paljon siskon kanssa. Siihen kyllä vaikutti varmasti se, että asuttiin maalla niin ei hirveästi ollut muita. Oli miten oli, ollaan tosi läheisiä vieläkin.
Ainakin omassa tuttavapiirissä nämä pienen ikäeron äipät ovat pahimpia valittajia ja yleensä ikävä kyllä myös niitä penaalin tylsimpiä kyniä. Ehkäisy on keksitty. Fiksuimmilla on se 3-4 vuotta ikäeroa.