Miten päästä kateudesta eroon? Paras ystäväni on upporikas.
Paras ystäväni meni samoihin aikoihin naimisiin kuin minä. Saatiin samoihin aikoihin lapsia ja kaikki sujui samoilla urilla pitkän aikaa.
Eräänä vuonna kaverin miehen firma alkoi yhtäkkiä tuottaa ihan älyttömästi, rikastuivat kertaheitolla oikein kunnolla. Mies siinä rytäkässä vielä keksi jonkun aivan käsittämättömän teknisen apuvälineen johonkin tietokonehommaan (ei mitään hajua mikä, vaikka selitettäisiin sadattaneljättäkymmenettä kertaa uudestaan), sai sen myytyä jollekin superfirmalle ja tienasi muutama miljoona euroa sillä härpäkkeellä.
Kaveri muutti pois naapurista Helsingin keskustaan lähes 200 neliön lukaaliin, niillä on kaksi mielettömän kallista autoa, kakkosasunto Sveitsissä, rahaa tehdä mitä vain. Tekevät viikonloppulomia pitkin Eurooppaa vähintään viidesti vuodessa, pidempiä kesälomalla ja hiihto- ja joululomat ovat Sveitsissä laskettelemassa.
Minä olen sairaalloisen mustasukkainen. Oma mieheni on poliisi, minä sairaanhoitaja. Pienituloisia siis ollaan, eikä todellakaan matkustella kuin kovalla säästämisellä kerran kahdessa vuodessa jonnekin lähelle.
Raha ei ole noussut ystäväni päähän, on ihan jalat maassa edelleen. Minulla vain tämä ongelma.
MIKSEN SAANUT TAASKAAN LOTTOVOITTOA VIIME LAUANTAINA, MIKSI MIKSI MIKSI?
Kommentit (47)
että siellä se mies sitä naista pettää ja muiden pesiä haistelee.
Onneksi mun kaverit tavallisia duunareita, jotka tuskin rikastuu, jos ei nyt lotossa voita.
jostain keksinnöstä muutama miljoona + yritykset tuottamat voitot?
Lukaali Helsingin kantakaupungissa ja asunto Sveitsissä - noihin ei pari milliä riitä. Jos lisäksi on kalliit autot ja rahaa tehdä ihan mitä vain niin siihen tarvitaan jo hieman enemmän rahaa, ap:n kertomat eivät vielä riitä.
Ei pari milliä riitä tuollaisen elintason ylläpitämiseen. Sillä voi hankkia asunnon Helsingin keskustasta, mutta ei enää toista Sveitsistä. Toiseksi, yrityksen täytyisi tuottaa jatkuvasti huomattavia pääomatuloja, jotta niillä elättäisi koko perheen (nainen kotiäitinä).
jos ap vähän muunteli totuutta jottei ko. ihmisiä tunnistettaisi. Silloin ei kaikki summat ja faktat välttämättä täsmää. Mutta ajatus kyllä tulee ilmi.
Mulla on hyvin samanlainen tilanne, tosin ystäväni ei ole ihan noin rikas. Meillä on pieni asunto ja he juuri ostivat ison ihanan asunnon. On varaa matkustella ja ostaa lapsille kaikki uutena, tietenkin pelkkiä merkkivaatteita. On varaan käydä kampaajalla 2 viikon välein ja hoidattaa muutaman viikon välein rakennekynsiä ja on varaa ostella itselleen merkkivaatteita. Ja kaikenlisäksi ystävälläni on hyvä ura.
Itse ole kotiäiti, ammatti tosin minullakin mutta äärettömän huonopalkkainen. Mieheni tienaa noin puolet siitä mitä ystäväni mies.
Minäkin mietin että millä tästä kateudesta pääsisi eroon?! Olen jo alkanut ottaa etäisyyttä ystävääni, sattuu niin paljon nähdä toisella kaikki se josta itse haaveilee turhaan.
jos ap vähän muunteli totuutta jottei ko. ihmisiä tunnistettaisi. Silloin ei kaikki summat ja faktat välttämättä täsmää. Mutta ajatus kyllä tulee ilmi. Mulla on hyvin samanlainen tilanne, tosin ystäväni ei ole ihan noin rikas. Meillä on pieni asunto ja he juuri ostivat ison ihanan asunnon. On varaa matkustella ja ostaa lapsille kaikki uutena, tietenkin pelkkiä merkkivaatteita. On varaan käydä kampaajalla 2 viikon välein ja hoidattaa muutaman viikon välein rakennekynsiä ja on varaa ostella itselleen merkkivaatteita. Ja kaikenlisäksi ystävälläni on hyvä ura. Itse ole kotiäiti, ammatti tosin minullakin mutta äärettömän huonopalkkainen. Mieheni tienaa noin puolet siitä mitä ystäväni mies. Minäkin mietin että millä tästä kateudesta pääsisi eroon?! Olen jo alkanut ottaa etäisyyttä ystävääni, sattuu niin paljon nähdä toisella kaikki se josta itse haaveilee turhaan.
on todella kallista aluetta, pienikin kämppä maksaa todella paljon. Ja Helsingin kantakaupungin hinnat nyt ovat myös korkeita.
Ap:n ystävän miehen täytyisi tienata tuhottomia summia + olla todella hurjat pääomatulot, jotta tuo elämäntyyli (kotiäitinä, voi ostaa ihan mitä vain, lukuisat ulkomaanmatkat, kiinteistöjen ylläpito jne) olisi mahdollista.
Paras ystäväni meni samoihin aikoihin naimisiin kuin minä. Saatiin samoihin aikoihin lapsia ja kaikki sujui samoilla urilla pitkän aikaa.
Eräänä vuonna kaverin miehen firma alkoi yhtäkkiä tuottaa ihan älyttömästi, rikastuivat kertaheitolla oikein kunnolla. Mies siinä rytäkässä vielä keksi jonkun aivan käsittämättömän teknisen apuvälineen johonkin tietokonehommaan (ei mitään hajua mikä, vaikka selitettäisiin sadattaneljättäkymmenettä kertaa uudestaan), sai sen myytyä jollekin superfirmalle ja tienasi muutama miljoona euroa sillä härpäkkeellä.
Kaveri muutti pois naapurista Helsingin keskustaan lähes 200 neliön lukaaliin, niillä on kaksi mielettömän kallista autoa, kakkosasunto Sveitsissä, rahaa tehdä mitä vain. Tekevät viikonloppulomia pitkin Eurooppaa vähintään viidesti vuodessa, pidempiä kesälomalla ja hiihto- ja joululomat ovat Sveitsissä laskettelemassa.
Minä olen sairaalloisen mustasukkainen. Oma mieheni on poliisi, minä sairaanhoitaja. Pienituloisia siis ollaan, eikä todellakaan matkustella kuin kovalla säästämisellä kerran kahdessa vuodessa jonnekin lähelle.
Raha ei ole noussut ystäväni päähän, on ihan jalat maassa edelleen. Minulla vain tämä ongelma.
MIKSEN SAANUT TAASKAAN LOTTOVOITTOA VIIME LAUANTAINA, MIKSI MIKSI MIKSI?
koko asiaa prkl. en voinut lukea koko viestiä loppuun. No nään tässä tuon lopun: Hienoa kun ei ole nuossut! (niin no joo sehän tekee asiasta vielä täydellisemmän)
jos omaisuutemme takia joku ihminen sietäisi seuraani vain sen takia, että toivoo mieheni pettävän minua.
Meidän elämämme ei tosin ole ihan noissa mitoissa kuin ap:n kaverin, mutta silti. :O
että siellä se mies sitä naista pettää ja muiden pesiä haistelee.
Onneksi mun kaverit tavallisia duunareita, jotka tuskin rikastuu, jos ei nyt lotossa voita.
jos omaisuutemme takia joku ihminen sietäisi seuraani vain sen takia, että toivoo mieheni pettävän minua. Meidän elämämme ei tosin ole ihan noissa mitoissa kuin ap:n kaverin, mutta silti. :O
että siellä se mies sitä naista pettää ja muiden pesiä haistelee. Onneksi mun kaverit tavallisia duunareita, jotka tuskin rikastuu, jos ei nyt lotossa voita.
Mutten ikinä ajattelisi noin alhaisesti. En usko että hänkään toivoisi mitään ikävää minulle. Luulenpa, että jotkut tässä ketjussa haluavat vain provosoida noilla pettämisjutuilla. Koska tilanne on oikeasti aika kipeä, eikä siihen ole helppo ottaa kantaa asiallisesti.
jos omaisuutemme takia joku ihminen sietäisi seuraani vain sen takia, että toivoo mieheni pettävän minua. Meidän elämämme ei tosin ole ihan noissa mitoissa kuin ap:n kaverin, mutta silti. :O
että siellä se mies sitä naista pettää ja muiden pesiä haistelee. Onneksi mun kaverit tavallisia duunareita, jotka tuskin rikastuu, jos ei nyt lotossa voita.
meillä ei ole omaisuutta niin ei kaverit ole kateellisia ja mieskään ei petä tai muiden pesiä haistele.
Ei olla upporikkaita muttei rutiköyhiäkään... niin mitenkäs se minun ukkoni sitten - haisteleeko vain osa-aikaisesti niitä pesiä?
Ei olla upporikkaita muttei rutiköyhiäkään... niin mitenkäs se minun ukkoni sitten - haisteleeko vain osa-aikaisesti niitä pesiä?
jos ei ole rikas...
kestä tuollaista elämäntyyliä, ei kerta kaikkiaan kestä!
tuskin kukaan on miehestäsi kiinnostunut jos ei ole rikas...
Ei tää maapallo kestä tuollaista elämäntyyliä, ei kerta kaikkiaan kestä!
Taas ekohihhuli löysi olennaisen....not.
etkä mieti muiden.
aika yksinkertaista! (mutta silti niin vaikeaa av- mammoilta)
Minulla on kaunis ja rikas ystävä. Kyllä minua kadehdituttaa, että hän saa olla lasten kanssa kotona vuosikaudet ja käy koko ajan ravintolassa syömässä, kosmetologilla, hieronnoissa jne.
Itse kituutan ja silti näyttää siltä, että töihin on palattava syksyllä kun kuopus on 2,5 vuotta.
Ystäväni on silti paras ystäväni, ei materialisti ja voin jakaa hänen kanssaan ilot ja surut. Olen onnellinen että hänellä menee hyvin ja hyväksyn nämä kateuden tunteet, ei niitä voi pyyhkiä pois. Itse juuri unelmoin että saisi kasvattaa lapset kotona ja useammin tehdä kivoja juttuja jotka vaatii rahaa.