Matkahuolto kun ostaja maksaa lähetyskulut?
Auttakaa tumpeloa!
Olenko ymmärtänyt oikein? Matkahuollolla lähetettäessä on kaksi järkevää tapaa toimia kun ostaja maksaa lähetyskulut:
a) ostaja maksaa pakettia lunastaessaan sekä tavaran hinnan että lähetyskulut Matkahuollolle, ja matkahuolto sitten tilittää tavaran hinnan myyjälle. Tämä palvelu maksaa hinnaston bussiennakkomaksun verran ylimääräistä?
b) ostaja maksaa tavaran hinnan myyjän pankkitilille ja pakettia lunastaessaan Matkahuollolle pelkät lähetyskulut. Tällöin ei tule ylimääräisiä bussiennakkomaksuja ja ostaja pääsee halvemmalla?
Kommentit (4)
jos lähetän tuotteen, jota ostaja ei ole maksanut minulle, se palautuu minulle, toimituskuluineen.
JOS siis ostaja ei lunastakaan tuotetta matkahuollosta. Sori, ajatus meni liian nopeaa... :)
Vaihtoehto b vaikuttaa siis fiksummalta kun ei tarvitse maksaa matkahuollolle ylimääräistä.
Itse teen niin (esim. huutonetissä), että ostaja maksaa mulle huutamansa tuotteen, sen jälkeen toimitan tavaran matkahuoltoon, josta ostaja lunastaa tuotteen maksamalla toimituskulut. Tämä vaihtoehto siksi, että jos lähetän tuotteen, jota ostaja ei ole maksanut minulle, se palautuu minulle, toimituskuluineen.