Verta ulostaessa ja paljon!!
Hui kamala, pitihän tämäkin äitienpäivä saada jotenkin pilattua...:/
Vatsaan on sattunut melko paljon koko viikonlopun ja on tullut hieman verta ulostaessa. Nyt oli koko pönttö ihan veressä...:(
hitto, huomiseen asti odotettava lääkäriin soittoa ja tuskin pääsee silloinkaan...
mitäköhän tuo voisi olla? Viimeisimmästä synnytyksestä neljä kuukautta aikaa, rupee jo pukamatkin paranemaan mutta mitä nyt... :(
Kommentit (38)
Jos verta ei enää tule, niin tod. näk. se on just pukama. Mahdollisesti sisäisempi sellainen, joka on räjähtänyt. Ei meillä päivystyksessä "oteta vastaan" jos vaan kerran verta tulee, eikä muita oireita ole. Kirkas veri tulee aina peräaukon läheltä ja ei ole niin vakavaa, kuin tumma verensekainen uloste. Tietty, jos kovasti mahaan koskee, niin kyllä se pitää jo aiemmin tutkia. t päivystyksen sh, jonka toimenkuvaan kuuluu myös hoidon tarpeen arviointi.
Miksi IHMEESSÄ tuollaisen takia pitäisi päästä lääkäriin SAMANA PÄIVÄNÄ??? Mitä te kuvittelette, että siellä a) pitäisi ja b) voisi tehdä? Viikon päästä on oikein hyvä aika. Ainoastaan jos vuotaa lorisemalla koko ajan niin että anemisoituu, silloin on kyseessä päivystysasia. Mutta silloinkin vain tankataan, ja suoli tutkitaan viikon - kuukauden kuluttua.
Tuollainen on ikävää ja voi olla merkki esim. tulehduksellisesta suolistosairaudesta tai infektiosta, mutta kumpaakaan ei koskaan hoideta päivystyksellisesti. Se ei ole tarpeellista eikä edes mahdollista.
ensimmäisiä oireita verta ulosteessa.. mene lääkäriin tai pahenee!!! Pahimmassa tapauksessa suolen poisto tai avanne!
Siis hetihän se suoli sieltä poistetaanki juu...
t. Morbus Crohn
kauan menee toipumiseen peräpukamaleikkauksessa...? Siis jos tää nyt johtuukin vaan niistä sisäisistä tai ulkoisista pukamista...
ap
Ja kyseessä vielä perheen äiti? Miten on perheen talous hoidettu, jos ei satastakaan ole säästössä? En kertakaikkiaan voi ymmärtää! Sen ymmärrän, jos on nuori opiskelija ja vastaa vain itsestään, niin rahat on tiukalla, mutta perheelisen, joka on vastuussa myös lapsistaan... taitaa av:lla olla todella köyhää porukkaa pääasiassa.
luulet, että toi 80 euroa riittää tän vaivan hoitamiseen niin taidat itse olla päästäsi vähän köyhä!
Toi 80 euroa on erikoislääkärin vastaanotolla YKSI kerta 20min ja näitä käyntikertoja tulee olemaan varmasti useita. En kysellyt täällä talousneuvoja tai pyytänyt kritisoimaan rahankäyttöäni tai rahan puutetta, mutta kiva, että jaksoit vaivautua vastaamaan asian vierestä.
ap
Meillä lähimmissä yksityisissä pk-seudulla tosiaan kustantaa sen 57e (kelakorvauksen jälkeen)
tarkentaa, että siis erikoislääkärillä maksaa tuon verran
enpä mä kuvitellutkaan, että samana päivänä mihinkään suurempiin tutkimuksiin tai toimenpiteisiin olis ryhdytty, mutta tiedän vastaavanlaisesta tilanteesta, että lääkäri pystyy kurkkaamaan ainakin jonkin matkaa peräsuolta pienellä ja nopealla toimenpiteellä..olis hieman rauhoittanut mun mieltä. Nyt odottelen siihen perjantaihin..Tosin, jos sitä verta nyt enemmän rupee tulemaan ja vatsakipu pahenee niin soitan tietenkin uudestaan terkkariin..
ap
eikä olisi varaa. Toivoisin että paranee itsestään.
Oli minulla kova keuhkotautikin talvella. Vieläkin yksin verisiä ysköksiä. Ei parantunut itsestään.
En minä niin itsestä ole huolissani. Kunhan en tartuta muita. Ap.n tauti tuskin on tarttuvaa.
Minulla ei ole rahaa yksityiselle enkä jaksa jonottaa.
tää varmasti kyllä tarttuvaa ole mutta en mä nyt kauheen kauan tätä vaivaa jaksais...
ap
mainitsin, ettei yksi lääkärikäynti kuitenkaan riitä. Ap on ottanut noista hinnoista selvää ja tällä paikkakunnalla missä asun niin hinnat on nuo. Voisin tietysti lähteä muullekin paikkakunnalle pyllistelemään, mutta matkakustannuksiin autoillen uppoaa kuitenikin jonkin verran joten se on sitten aika sama..
ap
Mahdollisesti vatsahaava voi tulla esim. Stressin seurauksena soita ihmeessä lääkäriin ja kysy toimintaohjeita.
Mulla on endo levinnyt suoleen, aina ennen menkkoja ja menkkojen aikaan ulostan verta ja hyytymiä : (
Hui kamala, pitihän tämäkin äitienpäivä saada jotenkin pilattua...:/ Vatsaan on sattunut melko paljon koko viikonlopun ja on tullut hieman verta ulostaessa. Nyt oli koko pönttö ihan veressä...:( hitto, huomiseen asti odotettava lääkäriin soittoa ja tuskin pääsee silloinkaan... mitäköhän tuo voisi olla? Viimeisimmästä synnytyksestä neljä kuukautta aikaa, rupee jo pukamatkin paranemaan mutta mitä nyt... :(
Pääkaupunkiseudulla se numero on 09-10023 (Terveysneuvonta) Muualla oma aluesairaala tai keskussairaala.
Suosittelen soittamaan ammattilaisille, saat ohjeet!!! Ettet vaan kärsi isompaa vahinkoa! Ja jos paljon vuotaa, voi soittaa myös 112!!
vaikka veri olisi kirkastakin.
Päivystykseen.
sain sitten lääkärille ajan kuitenkin. Viikon päästä perjantaina pääsen vastaanotolle.
En tiedä minkälainen vaiva pitää olla, että lääkäriin pääsee julkisella puolella saman päivänä...?? Hitto, kai se on pakko sinne yksityiselle mennä, ei tässä muu auta..
ap