Monilapsiset perheet, ottakaa siivosapua!
Meillä on 2,4 ja 5v lapset ja olen itse osa-aikatöissä. Meillä käy 1-4kertaa kk siivooja yleensä 4h kerrallaan. Otimme hänet vasta muutama kuukausi sitten, ja en voi kuin ihmetellä miten olen pärjännyt ilman. Kun vanhin lapsi syntyi meillä oli n. 6kk siivooja 2xkuussa, mutta sitten tuntui että minun piti selvitä kaikesta. Valtio maksaa 60% siivouksesta ja äiti ja koko perhe pääsee vähemmällä. Meillä ei ole mitään muita tukiverkostoja lähellä, paitsi liikuntapaikan lapsiparkki, joten tämä on aivan mielettömän loistava apu.
t. tyytyväinen mamma
Kommentit (24)
jolla ei ole varaa palkata siivoojaa???
että, jos olis varakkaampi niin vois siivooja käydä vaikka kerran viikossa. Olen kotiäiti, lapset 5v, 4v ja alle 1v. Tuntuu että kaikki aika menee lasten passaamiseen, hoitamiseen ja jälkien siivoamiseen, joka päivä saa pestä pari koneellista pyykkiä ja tiskipöytä on aina täynnä, lattiat täynnä murusia vaikka olis vasta imuroinut... olen kyllä hellittänyt kotitöissä reilusti nuorimmaisen synnyttyä että ehtisi viettää aikaa lasten kanssa vähän enemmän, mutta aina päässä kolkuttaa kun lähdetään johonkin (kauppaan,puistoon,kävelylle yms) että kotona odottaa iso läjä tekemättömiä töitä!
koska itse on laiska ja valittaa sitten, että parisuhteellemme olisi parempi, jos kävisi siivoaja. Ei tarvitsisi siis kuunnella nalkutusta... Ja se mies on aivan helvetin laiska. No, on myös vähän realiteeteistä irrallaan tämä mies ja luulee, että siivoojan saisi sellaisella kympillä/ tunti. Kertokaapa, onko kukaan koskaan missään saanut siivoajaa kotiinsa kympillä edes pimeästi?
Oma 2 vuotta käynyt yksityinen siivooja on vaihtamassa alaa. Olisko kellään suositella jotakuta? Tarve olis 2-3 tuntia kahden viikon välein ja Helsingissä siis. Firmoista ei mielellään kun en haluais useampaa eri kävijää.