Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolituttu perhe ökyilee - mitä ajatella?

Vierailija
07.05.2010 |

Perheen molemmat vanhemmat ajavat huippumuotoiltuja urheiluautoja, äiti hiipparoi arkena turkissa ja timanttikoruissa jne.

Tuntuu että oikeat suhtautumistavat tällaiseen touhuun olisivat joko kadehtiminen tai välinpitämättömyys ("miksi heihin pitäisi suhtautua mitenkään?"). Jostain syystä minua kuitenkin HUVITTAA heidän elämäntapansa. Jotenkin tuollainen Beverly Hills -meininki ei vain oikein istu keskisuureen suomalaiskaupunkiin, vaikka sinänsä kannatankin jokaisen oikeutta elää niin kuin haluaa. :)

Mitä sinä ajattelisit?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että turkki näin melkeinkesällä on kyllä vähän outoa.

Vierailija
2/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistähän rahat: perintöä, lottovoitto, hulluna lainaa vai minkähänlaiset palkat pitää olla. Tuntisin kateutta, kun en ole itse osannut tehdä sellaisia valintoja,että koskaan pääsisin samaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheiluautolla.

Vierailija
4/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti hakivat huomiota autoillaan yms roinalla, mutta eipä annettu häiritä. Eikä häiritse edelleenkään.

Vierailija
5/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän semmoinen ylenpalttinen ökyisy joskus tuppaa hiukan huvittamaan...

Vierailija
6/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ökyilee kans muttei ihan noin pahasti. Ihan mukavia ja tavallisia ovat silti. En ole antanut heidän tapansa käyttää rahaa häiritä minua.

Vierailija
7/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ollut pelkästään rahaa, vaan myös erittäin arvostetut asemat ja valtaa.

Vasta myöhemmin kun molemmat olivat jo kuolleet, sain tietää että kulissien takana voitiin todella huonosti. Oli alkoholismia ja mielenterveysongelmia.

Vierailija
8/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen molemmat vanhemmat ajavat huippumuotoiltuja urheiluautoja, äiti hiipparoi arkena turkissa ja timanttikoruissa jne.

Tuntuu että oikeat suhtautumistavat tällaiseen touhuun olisivat joko kadehtiminen tai välinpitämättömyys ("miksi heihin pitäisi suhtautua mitenkään?"). Jostain syystä minua kuitenkin HUVITTAA heidän elämäntapansa. Jotenkin tuollainen Beverly Hills -meininki ei vain oikein istu keskisuureen suomalaiskaupunkiin, vaikka sinänsä kannatankin jokaisen oikeutta elää niin kuin haluaa. :)

Mitä sinä ajattelisit?

Mitä mahtavat olla nämä "huippumuotoillut urheiluautot"?

On ihan pikkuinen ero onko kyseessä joku Mazda XR-8 -tyyppinen sihteerisportti vai joku Ferrari F430...

Vierailija
9/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nää oli jotain puolituttuja, niin miksi pitää uhrata edes yhtään ajatusta heille?

Vierailija
10/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan pikkuinen ero onko kyseessä joku Mazda XR-8 -tyyppinen sihteerisportti vai joku Ferrari F430...

mutta kyllä ne enemmän tuohon jälkimmäiseen kategoriaan menevät.

ap

Vierailija
11/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuskin mitään sen enempää.

Vierailija
12/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieriskeltiin tälläisen naurettavan ongelman kanssa:

Ollaan keskituoinen? perhe ja vihdosta viimein ostettiin asunto ja siinä samalla sit uus auto. Heti perään hajos tietokone. Emme kuitenkaan "kehdanneet" ostaa uusinta 28" mac:ia koska ajattelimme että ystävämme ajattelevat meidän pröystäilevän:D

Meidän ystäväpiiri siis pääosin pienituloisia.

Vierailija
13/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi työkaveri, jotka ei varmaan mitenkään tarkoituksella pröystäile, mutta en lakkaa ihmettelemästä elämäntapaansa.

Olemme suht' hyvätuloisessa ammatissa ja lisäksi puolisonsa tienaa erittäin hyvin niin, että meidän työporukassa varmasti keskimäärin asettuvat sinne parhaiten tienaavien perheiden kastiin. Kuitenkin tuntuu, että henkilö valittaa työpaikalla jatkuvasti rahapulasta ja tekee hirvittävästi ylitöitä. Esim. kun työnantaja heikensi ylityön ehtoja yksipuolisella päätöksellä ja muut yhtenä rintamana totesivat, että sitten lopetetaan ylitöiden teko jos ehdot muuttuvat, niin tämä yksi totesi, ettei hänellä ole varaa lopettaa vaikka ehtoja huononnetaankin...

Mutta siis niistä elämäntavoista. Ajavat tosiaankin ihan ökyautoilla ja hankkivat aikamoisella velalla todella kalliin ja hienon asunnon parhaalta alueelta. "Harrastavat" viinejä ja hienoja ravintoloita, niihin menee epäilemättä aikamoiset summat rahaa. Rouva kulkee viimeisimmän muodin mukaisissa luomuksissa, kengät ja laukut ovat todella pröystäileviä. Lapsilla on hienot harrastukset ja vaatteet ostetaan designliikkeistä. Olen itse kuullut rouvan todenneen, että heidän lapsensa eivät mene päiväkotiin silittämättömissä vaatteissa tai missään ruotsalaisketjujen vermeissä. Julkisilla kulkuvälineillä ei voi kulkea koskaan, vaan vaikka koko muu työporukka menisi yhdessä jonnekin bussilla, niin nämä ottavat taksin.

Itseäni ihmetyttää lähinnä se, että kun rahaa ilmiselvästi ei tule itsestään, vaan se täytyy ihan omalla vaivannäöllä hankkia ylitöillä, niin onko kaikki pröystäily oikeasti kaiken sen vaivannäön arvoista? Itse kuljen mieluummin bussilla ja halvemmalla autolla sekä laitan lapsille päiväkotiin halvemmat vaatteet, jotta voin nauttia myös vapaa-ajasta perheen kanssa. Toki jokainen saa tehdä kuin parhaaksi näkee, mutta ihmettelen vain, enkä ymmärrä.

Vierailija
14/14 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helmee materiaalia pyöritellä silmiään sitten muiden kavereiden kanssa ja päivitellä niiden tekemisiä. Saatte nauraa vielä monet naurut niiden kustannuksella!! Tollasia ihmisiä tarvitaan just että muut saa naureskella. olis sairaan tylsää, jos kaikki olis ihan normaalisti ja "järkeviä" :)