Jos lapsi menee oppimisvaikeuksien takia eritysluokalle
niin miten eroaa tavallisesta luokasta kun siinä ollut jo ertyisopetuspäätöksellä?
Saattaa olla, että lapsemme siirtyy ensi syksynä erityisluokkaan.
luokkakoko tietenkin pienempi mutta onko "helpompaa" opiskelua?
Tämä varmaan paras ratkaisu, koska lapsen itsetunto aika nollassa tavallisessa luokassa kun kaikki muut osaa paremmin ja arvostelevat.
Onko teillä kokemuksia näistä erityisluokista oppimisvaikeuksien vuoksi?
Lapsemme menee viidennelle.
Kommentit (23)
Erityisluokka missä on oppimisvaikeuksien takia lapset eivät ole samoja lapsia, jotka ovat erityisluokalla käyttäytymisen ja rauhattomuuden takia. Juuri tuon takia monella on ennakkoluuloja erityisluokkaan.
Ainakin täällä on emut ja esyt ihan suloisessa (so not) selkamelskassa.
Minäkin ensin viattomana uskoin noita kauniita puheita ja papereita. Mutt empiria todisti sitten ihan muuta.
Ja tämä on sääli. Muutama luokka on todella rauhattomia ja sitten siellä on muutama oppilas, joilla ei käytöshäiriöitä vaan oppimisvaikeuksia ja itse näkisin,että heidän olisi paljon parempi normiluokassa. Meillä nim. normiluokatkin on tosi pieniä. Itselläni 3lk ja 18 oppilasta ja vielä avustaja. Ja luokka on tosi rauhallinen.
Kovasti siis riippuu koulusta ja luokasta ja tietysti vielä opettajasta, miten pystyy saamaan luokan toimivaksi ja huomioimaan erilaista tukea tarvitsevat.
siellä kyllä kaikki 8 on lievästi kehitysvammaisia, ei mitään sekaluokkia.
Kuopuksella povattu lukihäiriötä ja menee pienluokkaan tai pienryhmään ja se ei sulje mitään pojan elämästä pois.
Tämän olen tarkastanut. Kuulemma lukiokin on mahdollinen.
Ihan normaali peruskoulun opetus on pienluokilla ja pienryhmässä.
Tämä tieto on minulle juuri annettu.
muuten on ihan tavallinen lopintosuunnitelma, mutta matematiikka, äidinkieli ja historia on yksilöllisiä oppimääriä. Kulkee itse bussilla ja on luokassa pidetty, iloinen ja saa kaikki mukaan pihaleikkeihin.