Voiko banaania pakastaa? Menossa iso nippu vanhaksi, ei ehditä syödä
Voiko niitä pakastaa eism. viipaleina vai pitääkö niistä tehdä ensin jotain?
Kommentit (16)
banaani muffineja, kakkua. tee pirtelöä..
banaanin voi pakastaa, mutta se ei ihan toimi samoin, kuin jonkun marjan pakastaminen.
voi pakastaa viipaleina. olen sitten ottanut vähän jäisinä syötäväksi.
banaani muffineja, kakkua. tee pirtelöä..
banaanin voi pakastaa, mutta se ei ihan toimi samoin, kuin jonkun marjan pakastaminen.
Muistaakseni Hanna Partanen suositteli pakastettua banaania terveelliseksi karkiksi. Kannattaisi osa varmaan kuitenkin käyttää johonkin leipomukseen tai jälkkäriin.
Laittaa pakastimeen kun aloin näitä lukemaan! Varmaan hyvää! :)
Toki voit leipoakin jotain, mutta viipaleina tai "tikkuina" niista tulee tosi hyvaa pikkunaposteltavaa - lahin korvike jaatelolle minun mielestani :)
Jos pakastat viipaleina, niin pakasta vaikka lautasella tai leivinpaperin paalla, niin etta palat pysyvat erillisena, on helpompi ottaa. Syodaan siis puolijaisena, kuten joku tuossa sanoikin.
Ja sitten tehnyt niistä pirtelöä laittamalla niitä rasvattoman maidon sekaan ja soseuttamalla sauvasekoittimella. Edes makeutusainetta ei tarvitse vaan on jäätävän hyvää sellaisenaan :)!
Sit tuttu neuvoi että muussaa banaanin haarukalla ja laittaa sekaan kaakaojauhetta (mielellään ei sokeriversiota) ja pakastimeen niin saa kevyttä "suklaata"
ei muuta kun banskua ja jotain muuta hedelmää blenderiin, hyvää juomaa tulee
Mutta paksumpaa siitä tulee jäisenä. 1 banaani ja 2,5dl maitoa on se suhde mitä itse käytän..
Kuulostaa nuo banaani"jäätelöt" tosi hyviltä, niitä kokeilenkin nyt sitten
T:ap
mitenköhän pitkään kestää että niitä voi syödä??
niin eiköhän viipaleitakin voi jo siinä vaiheessa syömään..
laihduttajiakin laittamaan banaania pakkaseen, koska sen syömiseen kului siten enemmän aikaa.
ei banaani kestä pakastamista.