Miksi jotkut vanhemmat tuovat lapsen päiväkotiin yövaipassa??
Lapsilla on aivan selvästi yövaippa päällä usein kun tulevat hoitoon. Klo 8 lapsi saapuu ja klo 9 vaihdamme vaippoja, siinä vaiheessa vaippa roikkuu jo alhaalla ja on niin täynnä pissaa ja haisee..
yök! ei voi olla niin kiire ettei aamulla kerkeä yhtä vaippaa vaihtamaan!
Kommentit (50)
ajoissa voi olla että on jouduttu äkkiä lähtemään yövaipassa..
minulle päiväkodissa tuttua asiaa, sillä näin voi käydä.
Eräs äoiti pyytämällä pyysi ettei kaksi lastaan nukkuisi pitkäksi venähtäneitä päiväunia päiväkodissa.
Äiti ei saanut lapsia nukahtamaan tai pysymään sängyssä iltaisin, lapsia ei väsyttänyt ennen klo.23.30 jolloin kun aamulla piti nousta ylös, vaippa vaihtaa jne. ei heräämisestä tullutkaan mitään.
Äiti kantoi uniset lapsensa autosta, istahti väsyneenä itsekin (perheessä oli yhteensä kuusi lasta, neljä alakouluaisia)sylissään kaksi lasta pyjamissa, ulkohaalari matkan ajan.
Äiti oli tosi väsynyt, lapset eivät vieläkään avanneet silmiään ja päätin että omalla vuorollani valvoessa päikkyjä, en anna näiden nukkua kuin kohtuullisen ajan jotta saavat päiväjärjestyksen kuntoon...Äiti kiitteli myöhemmin kun hänen asiansa oli ymmärretty.
Tai miksei sitä vaippaa voi vaihtaa viimeistään siellä päikyssä ennen lähtöä töihin.
Tosin meillä on yleensä ajoissa herätty/herätetty lapset.
Kyllä meillekin tuodaan lapsia yövaipassa. Eli ei tämä todellakaan ole provo.
myös meillä.. ihan kamalaa se haju ja toistuu samoilla lapsilla aina. Vaihdamme vaipat ainakin n. 2 tunnin välein ja uusi lapsi oli äitinsä kanssa tutustumassa 2 v pojan kanssa eikä koko päivänä vaihtanut vaippaa :o piti hänelle sanoa että nyt vaihdetaan vaippa! että ehkä jotkut odottaa/säästää että vaippa on aivan täynnä!
Kuka vaan saa hankkia lapsen, ei sillä väliä jaksaako tai viitsiikö niin edes perusasioista huolehtia :(
Ja kun lapsi ei enää käytä päivisin vaippaa, niin hoitaja ei edes muista tarkistaa asiaa. Vasta kun ollaan ulos menossa, niin hameen alta paljastuu toosi painava pissavaippa:/
yövaipassa tullut lapsi haisee tottakai jo pahalle, niin kai hoitaja käy pesemässä lapsen alapään..
On kurjaa seuraava vaipanvaihto, jos yön ja aamupäivän pisut haisee vaipan avauksessa.
Pesettekö hoitajat?
ja se "yöpissa" tulee vasta matkan aikana?
Meillä nimittäin kävi joskus niin, että yövaippa oli kuiva mutta kun tultiin päiväkodille vaippa oli aivan täynnä. se "yöpissa" haiseekin pahemmalle kun on varsin konsentroitunutta.
kevyt, mutta 1-2 tuntia heräämisestä tönkkö.
Mutta ap on oikeassa siinä, että noita vanhempia riittää. Itse hoidin takavuosina lasta, jonka vanhemmat toi lapsen mulle seitsemältä vuoroaamuina suunnilleen yöpaidassa ja palasi nukkumaan. Vauvalla oli aina vielä yövaippa. Heräsi raasu kai aikaisin ja vanhemmilla oli kiire sitten heittää hoitoon, jotta pääsevät jatkamaan unia. Olivat molemmat kotona. Toisaalta asiahan on niin, että tälläisissä tapauksissa parempikin tuoda lapsi hoitoon.
noin kun 19sta kirjoitti... silloinhan kannattaa vauva pissattaa aamulla :)
Sitten vaihdat sen päiväkodissa ennenkuin annat lapsen hoitajalle. Tai ainakin minä teen niin. Vaihdoin juuri kakkavaipankin kun lapsi kakkasi matkalla. Jotenkin mieluummin niin. Haluan että lapsestani pidetään päiväkodissa. Se on fakta että putaissa vaaatteissa olevaa puhtaalle tuksuvaa pidetään enemmän sylissä kuin "haisuleita". Puhtaat vaatteet joka päivä vaikka ei ole näkyvää likaa jne.
yhdestä perheestä lähtevät vielä aamulenkille ennen töitä lapsen päiväkotiin tuotuaan, että luulis olevan myös aikaa vaihtaa se vaippa. Ja tästä asiasta on keskusteltu heidän kanssaan aika monta kertaa.
-lh
inhottaa kun jotkut lapset ovat likaisissa vaatteissa, itse vaihdan ne heti ja laitan pyykkiä kotiin.. eikä ne ikinä opi, lapsella huono iho ja haisee pahalle. Valitettavasti ei saa niin paljoa syliä ym.
inhottaa kun jotkut lapset ovat likaisissa vaatteissa, itse vaihdan ne heti ja laitan pyykkiä kotiin.. eikä ne ikinä opi, lapsella huono iho ja haisee pahalle. Valitettavasti ei saa niin paljoa syliä ym.
tapahtuu myös meillä :( t.lto