Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle faktoja isästä?

Vierailija
07.05.2010 |

9-v. lapsi raivoaa mulle kun en osta uusia vaatteita, tavaroita, lisää puheaikaa puhelimeen, jousta kotiintuloajoissa yms. Aina lopussa tulee: "muutan isille, se ei nalkuta!" yms. Ja aina lapsi kertoo, että isillä ei ollut rahaa ni ei me tehty just mitää ym. Koskahan voisin lopettaa nämä uhkailut kertomalla totuuden isistä, se ei todellakaan pystyisi elämään arkea lapsen kanssa, lapsi kuvittelee, että meillä raha kasvaa puussa, päinvastoin isänsä elättelee vain itseään pienessä asunnossa! Olen tähän asti osannut olla fiksu enkä ole sanonut isästä yhtään pahaa asiaa. Eikä mielessä ole vieläkään käynyt, että haukkuisin isää, haluisin vain saada loppumaan tämän mun ja isän vertailun kuinka minä olen tyhmä ja isi superkiva.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapsi huomaa asian isompana.

Tuo on tyypillistä eroperheen lapsen uhoamista, jossa sen lähivanhemman täytyy pysyä aikuisena. Itse totean aina tyynesti, että sitten sinun täytyy muuttaa isille. Harvemmin ottaa asiaa edes enää puheeksi, eikä sitä käytetä aseena. Meillä isä ei kykenisi huolehtimaan lapsen arjesta, en silti sitä lapselle kerro.

Vierailija
2/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heille jo kyllä kertonut että eipä sillä isälläkään ole heille vara ostaa "kaikkea" mitä pyytävät, eikä isä joustaisi.Olen siis kertonut näitä asioita kun lapset ovat rauhottuneet ja selittänyt ettei sitä rahaa minullakaan ole.

Kyllä he sen itsekkin tietävät miten asiat on, mutta äidille on vaan niin helppo kiukutella.Isälleen eivät kiukuttele oikeastaan ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä ja minä ostetaan kaikki ja äitinä ei osta/laita mitään. Harmi vaan että pojan mielestä se on nomaalia, ettei äidin tarvitse mitään laittaakaan. Eli tuossa 10v tienoilla voi asiaa alkaa valaisemaan.

Vierailija
4/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isälle kiukutella, ja ymmärrän sen täysin, eihän sitä nää niin usein ja mulle kiuktellaan koska olen se oikeasti läheisin-ja se on mulle tärkeetä, mut hitto ku ei aina jaksais olla niin fiksu! Mä olen kans sanonu että no kysyppä isiltä voitko muuttaa, mutta eihän lapsi oikeesti sinne raaskis kotoota lähteä.

Vierailija
5/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja lapset tietävät sen, vaikka mulle sanovatkin "muutan isille".He myös tietävät ettei arjesta siellä tule yhtään mitään.

Tiedän kuinka raskasta on aina olla se fiksu.Mun mielestä ei ole väärin kertoa lapselle esim.totuutta siitä pystyykö isä/äiti ostamaan jotain..Kunhan ei hauku toista vanhempaa.

#Se jolla on ne 8&9vuotiaat

Vierailija
6/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen siis lapselle myös sanonut, että jos eläisi isänsä luona arkea niin samanlaiset säännöt olisi sielläkin ja vastaavasti minun luonani olisi rennonpaa jos emme eläisi arkea yhdessä.

Mitään isän rahatilanne selvityksiä tai kykyä suoriutua arjesta en lapselle lähtisi selittämään

Vierailija
7/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 8-vuotiaani uhkaa vaihtavansa parempaan äitiin.

Ei siis liity siihen isään varsinaisesti mitenkään.

Vierailija
8/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..puhunut, vaan lapset ovat huomanneet sen itse.Ja kommentoineet, enkä ole sitä kieltänyt, että ei välttämättä arki sujuisi.Olen myös sanonut että isä tekisi asiat omalla tavallaan.

Ja jos lapset huutavat ja karjuvat suoraan mulle että "kyllä isä ostaa" ja tietävät kuitenkin totuuden, miksen voisi myös sanoa että "Onkohan se asia ihan noin?"Ettei isälläkään sitä rahaa ole..Niinkun ovat itsekkin sanoneet.

Vierailija
9/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myisi minut ja ottaisi tilalle äidin, joka ei vaatisi läksyjen tekoa jne

Vierailija
10/10 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin 8-vuotiaani kehittelee. Vie vanhan siivouksesta jankkaavan äidin kirpparille jne.

9