Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari kysymystä teille jotka olette palkanneet lapselle/lapsille hoitajan kotiin:

Vierailija
06.05.2010 |

- Montako lasta hoidossa ja minkä ikäisiä?

- Millaista palkkaa maksatte?

- Tekeekö hoitaja ruokaa vai hoidatteko te itse ruuat valmiiksi?

- Tekeekö hoitaja muita kotitöitä? Jos tekee, niin mitä?

Ollaan harkitsemassa kotihoitajaa kun menen vuodenvaihteessa töihin. Tosin pakko löytää joku toinen perhe mukaan hoitosysteemiin, muuten taitaa tulla liian kalliiksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kodissa on aina vähän erilaista olla kuin omassa ja siksi olen aina ollut tosi tyytyväinen, jos minun töihini on kuulunut vain lasten hoito (ja toki olen esim. keittiön imuroinut ruokailun jälkeen tms. pientä omista toimista sotkeentunutta). Kivahan se on, jos maksetaan muutama kymppi tuntipalkkaa ja sillä saa kodinhoidon ja lastenhoidon ja puutarhanhoidon jne. Mutta väkisin siinä käy niin, että jos minä vaikka imuroin, lapset hoitaa sillä välin itse itsensä ja mitä enemmän niitä tehtäviä kotitöitä on, sitä vähemmän aikaa jää lapsille.

Voit muuten kysäistä alueesi perhepäivähoidon ohjaajalta, olisiko mahdollista saada kolmiperhehoitajaa. Maksaisi vain normaalin päivähoitomaksun + ruoat koko poppoolle noin joka kolmas viikko.

Vierailija
2/3 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 ihan liian pieni palkka jos on 1,5-vuotiaan kaksoset ja sitten joku hiukan isompi lapsi niiden lisäksi hoidettavana?

Onkohan se toimiva systeemi että vanhemmat tekevä ruokaa pakkaseen/valmiiksi?

Kotitöitä ajattelin että jos vaikka lapset nukkuu samaan aikaan tms., lähinnä vaan kyllä lasten jälkien korjaamista ja pyykin kuivumaan ripustamista.

Kolmiperhepäivähoidosta en ole kuullutkaan, täytyy varmaan kysyä kunnalta. Meillä tosiaan kaksoset, en tiedä miten monta lasta yhdellä sitten voi olla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Montako lasta hoidossa ja minkä ikäisiä? - käytännössä ollut yksi kerrallaan, tosin toisen kohdalla oli silloin tällöin esikoinen kipeänä kotona

- Millaista palkkaa maksatte? Pk-seudulla viime vuonna 1300 e/kk

- Tekeekö hoitaja ruokaa vai hoidatteko te itse ruuat valmiiksi? Me laitoimme ruoan, joskus keitti vaikka riisiä lisäksi.

- Tekeekö hoitaja muita kotitöitä? Jos tekee, niin mitä? Perussiistimisen lapsen jäljiltä, päiväunien ajaksi oli jotain tehtäviä.

Suosittelen ratkaisua, mutta sopikaa etukäteen työnantajien kanssa, että voitte jäädä pois töistä, jos HOITAJA on sairaana. Työnantaja varmasti ymmärtää, että hoitaja yleensä sairastaa vähemmän kuin lapset... Mutta pitää silti sopia etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi