Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen: anoppi sukuineen veti herneen nenään

Vierailija
06.05.2010 |

Taas anoppijuttuja! Meillä oli tuossa viikonloppuna esikoisen ristiäiset, joihin kutsuttiin minun ja miehen vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset ja minun kummitätini (joka on myös ainut tätini), joka on ollut minulle, sekä myöhemmin miehelleni, tosi läheinen. Anoppi sisaruksineen veti hirveät kilarit siitä, että hänen sisaruksiaan ei ole kutsuttu, vaikka minun äitini sisko oli. Anopin sisarukset eivät ole miehelle mitenkään läheisiä ikinä olleet. Huoh.

Teimmekö muka väärin, onko joku etiketti, että pitää kutsua "saman ihmiset" molempien suvuista...?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet nyt HIEMAN liioittelisi...

Vierailija
2/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummankin suvusta kutsutaan samat, siinä mielessä ymmärrän anoppiasi. Ja onhan se kieltämättä hiukan moukkamaista kutsua vain toisen puolen tätejä ja jättää toisen puolen tädit kutsumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan anoppisi on oikeassa, mutta ei tuo mikään erityisen vahva normi ole.

Vierailija
4/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etiketin mukaan siis ristiäisiin kutsutaan vauvan vanhempien perheet (eli (iso)vanhemmat ja sisarukset) sekä äidin ja isän omat kummit.

Vierailija
5/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miehen puolelta muita ollenkaan kuin anoppi?

Vierailija
6/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua saman tason ihmiset molemmista suvuista. Meillä kiva tilanne, kun anopilla seitsemän sisarusta ja apella viisi. Minun isälläni ei yhtään ja äidilläni yksi veli.

Appivanhempien sisaruksista oikeasti yksi täti on miehelleni jollain tapaa läheinen...

Vierailija
7/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen etiketti? :) Me ollaan aina kutsuttu ne jotka olemme ristiäisiin haluttu. Eikä mitään etikettejä olla noudatettu.

Vierailija
8/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyi totta kai sisaruksiltaan, että saivatko kutsun.

Kummitätini on ollut minulle melkein kuin "toinen äiti", tosi paljon elämässäni mukana. Anopin kaikkia sisaruksia en ole edes tavannut. Olisitteko te sitten kutsuneet anopin sisarukset (3 kpl) myös minun tilanteessani?

ap

Vierailija
9/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlien pitäjä haluaa. Ei niin että juhlaväki alkaa vaatimaan omia sukulaisiaan paikalle, ihan moukkamaista hommaa.

Vierailija
10/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä isällä ja isän tuntemisilla ole mitään merkitystä??

Vierailija
11/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko noiden etikettihöpötyksiä! Tollaset säännöt saattaa olla käytössä jossain kuninkaallisissa juhlissa, mutta ei todellakaan ole mikään virhe kutsua oman lapsen ristiäisiin OIKEASTI läheisiä ihmisiä.

Jos olisit kutsunut kaikki, olisi kuitenkin alkanut supatus sinun ahneudestasi, kun kutsuit kuitenkni porukkaa vain lahjojen toiveessa.

Hieman on simppeli anoppi sulla, jos ei tollasta tajua! Pistä miehes sanomaan sille, jos ei tajua, sua se ei kuitenkaan pidä ku pahanilmanlintuna.. :(

Vierailija
12/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miehen puolelta muita ollenkaan kuin anoppi?

äiti, isä, sisko, kaksi mummoa ja täti eli 6 henkeä. Mieheni puolelta oli äiti, isä, kolme veljeä ja kaikki isovanhemmat eli 9 henkeä. Ja silti anoppi suuttui...

ap

Vierailija
13/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä isällä ja isän tuntemisilla ole mitään merkitystä??

koska ei tunne niitä kunnolla.

ap

Vierailija
14/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekeskeinen ja "intiimi" juhla, että niihin kutsutaan vain perheelle oikeasti läheiset ihmiset, välittämättä jostain aataminaikaisesta "etiketistä". Jos jollekin on hyvin läheinen serkun kummin kaima, niin hänet kutsutaan ja jotain tätiä ei, jos hän ei ole perheen elämässä muutenkaan läsnä.

Vierailija
15/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit. semmoisia puolituntemattomia ei tarvitse ristiäisiin kutsua.

Vierailija
16/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, no sellanen sulle outo jutska kun niinku hyvät tavat

sellaiset ihmiset ristiäisiin joita en edes kunnolla tunne!? Hyviä tapoja on erilaisia :) Ja tuo "etikettisääntö" ei kyllä ole tapana täälläpäin :)

Vierailija
17/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sivistyneissä normaaleissa ympäristöissä kyllä on...

Vierailija
18/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sivistyneissä normaaleissa ympäristöissä kyllä on...

kissanristiäiset on asia erikseen.

Vierailija
19/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes etiketin mukaan kutsua anopin sisaruksia.

Meillä esikoisen ristiäiset olivat appivanhemmilla ja anoppi kutsui apen veljen vaimoineen oikeastaan meiltä kysymättä. Ei siinä mitään, ihan ok ihmisiä.

Vierailija
20/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummankin sisarukset. Ei me mitään tätejä kutsuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme