Tapahtui Sellon Prismassa
Oltiin eilen poikani kanssa Prismassa, poika siis 15 kk ja siellä oli tarjouksessa osta näitä tuubi-sipsejä, Prin...3 kpl ja saat jalkapallopelin kaupan päälle. Mä olen just sellaista ajatellut ostaa pojalleni kesäksi.
Meille ei saa ostaa yhtään sipsejä, kumpikin vanhemmista ollaan ylipainoisia, olen päässyt sipsi-mieliteoista aika hyvin eroon, joten ei kiitos niitä takaisin ja pienelle pojallekaan en ole niitä ajatellut ostaa.
No, siinä ihmettelin mitä niille vois tehdä, kun viereen tuli tälläinen kiva teinipoika, katsoi mua ja kysyi haluanko pelin. Sanoin joo, kun meillä ei sipsejä syödä, mutta kun pojasta tulee jalkapalloilija, olis tämä kiva. Poika sitten tokas mä ajattelin ostaa 2, mutta voin ostaa kolmekin. Meneekö sulla kauan, nähdään kassojen toisella puolen ? Hain vain maidon ja lähdin jonottamaan ja siellä poika jo odotti ja antoi pelin ja sanoi lähtiessään jalkapallo on hyvä harrastus.
Siinä on äiti tai isä kasvattanut kivan pojan. Itselle oli turhaa, mutta meille ei. Peli heti eilen koottiin ja poika vain n 50 krt heitti palloa tosin tosi läheltä maaliin, meni hakemaan ja uudestaan jne.
Tulipahan hyvää mieltä meidän perheelle ja paljon.
Kommentit (16)
tuovat todella piristystä arkeen : )
Tuollaisen jälkeen tulee hyvä mieli koko viikoksi!
Uskon, että sai teidätkin!
Siinä on hyvin kasvatettu poika.
Ihanaa että tuollaistakin vielä tapahtuu!
Jos toinen ystävällisesti ostaa ylimääräiset sipsituubin ja antaa kaupanpäällisen pois niin eiköhän se "lahjan" saaja voisi ojentaa muutaman euron kiitokseksi? Tulisi kaikille hyvä mieli.
Olipas mukava poika! Siinä saa vanhemmat olla ylpeitä lapsestaan ja itsestään, että ovat onnistuneet kasvattamaan mukavan pojan...
Jos toinen ystävällisesti ostaa ylimääräiset sipsituubin ja antaa kaupanpäällisen pois niin eiköhän se "lahjan" saaja voisi ojentaa muutaman euron kiitokseksi? Tulisi kaikille hyvä mieli.
Kun itse pyrin pääsemään eroon ylimääräisestä romusta niin en mielelläni ota hiluja vastaan. Ne hilut voi antaa romanikerjäläiselle. Yleensä jos saan kahvirahaa tai hakupalkkaa niin heitän ne suoraan hattuun tai punaiselle ristille.
Rahakin on roskaa ja painaa pussissa vastenmielisesti.
mukavalta ihmiseltä.
Laitetaan hyvä kiertämään!
toivottavasti tämä saa meidät kaikki huomioimaan toisiamme enemmän!
Poika itse tarjoutui tekemään palveluksen, eikä kaikki odota palkkaa hyvistä teoistaan. Luultavasti poika sai hyvän mielen jo siitä, että tuotti toiselle hyvää mieltä.
Toinen suloinen nuorison edustaja toi meille pari päivää sitten luokkaretkikeräyksen tms. vessapaperit, mies oli ne tilannut. Ihana kohtelias ja hymyilevä poika!
Sitä kutsutaan toisen arvostamiseksi: sinä teit vapaaehtoisesti noin, minä olen ystävällinen ja palkitsen siitä. Jää molemmille hyvä mieli ja nuoriso arvostaisi enemmän meitä aikuisia.
Itselle tuli hyvä mieli eilen, kun en meinannut löytää hammashoitolaan ja kysyin kahdelta teinipojalta tietä. Toinen lähti vartavasten saattamaan mua oikeaan osoitteeseen.
Ja viime viikolla nuorukainen antoi (pyytämättä)mulle ja lapselleni paikan täydessä bussissa.
Näistä pienistä teoista tulee tosi hyvä mieli!
Se oli muuten hyvä leffa (Anna hyvän kiertää), tai se idea oli loistava. Yritän aina idealismipuuskassa tehdä niin, että päivän-parin sisällä teen vähintään kolmelle tuntemattomalle jotain mukavaa tai yritän piristää heidän päiväänsä. Ja sitten toivon että hän on taas mukava jollekkin toiselle. Helppo tapa parantaa maailmaa edes hiukan :)
Kun poika kohta herää päikkäreiltä, meidän harrastus on mennään auttamaan turisteja. Kun nähdään ihmisiä kartta kädessä mennään kysymään voidaanko auttaa.
Ihmisissä on eroja, jos suomalaisella on kartta, tämä yleensä rypistää kartan, murahtaa ja lähtee kävelemään toiseen suuntaan.
Amerikkalaiset ovat kaikkein ihanimpia. Saan kauniina päivänä kuulla monen monta kertaa kun poikani on aivan ihana. Ja toinen palkitsee kehut ihanalla hymyllään.
Lisäksi viedään iso kasa lasipurkkeja kierrätyspaikkaan, lähin kierrätyspaikka kotona on kaukana, joten pidän tätä kyllä hyvänä tekoja ja vaunuissa on kaikenlaista keittiöjuttua ystäväni pojalle, joka nyt muuttaa pois kotoa. Eli uskoisin että sen 3 tekoa tulee taatusti tänään tehtyä, turistien määrästä riippuen voi mennä yli kymmenenkin.
Joku yläpuolella kommentoi olisi pitänyt antaa pojalle rahaa. Pojalla oli joku merkkipaita päällä, en nyt yhtään muista mikä. Uskoisin että hänelle oli enemmän laitettu rahaa vaatetukseen kun meillä kahdella yhteensä sis vaunut. Eli jos olisin jotain euroa tyrkyttänyt, en tiedä mikä olis ollut reaktio. Hänellä oli aikomus tehdä hyvä teko ja siinä kyllä tosi hyvin onnistuikin.