Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä ongelma miehen kanssa!

Vierailija
05.05.2010 |

Mieheni tulee humalaan jo kahdesta oluesta saati kolmesta. Hänen puheensa muuttuu epäselväksi ja keskustelu on vaikeaa, sisällöltäänkin. Minua se ärsyttää suunnattomasti, sillä yhdessäolosta ei silloin tule mitään. Asia toistuu kaksi kertaa viikossa, saunapäivisin. Näen ja kuulen heti, jos hän on juonut yli yhden oluen, sillä se tekee hänestä myös kömpelömmän. Äsken oli viimeisin tilanne, ja se meni riidaksi. Väitin, että olut on hänen suurin rakkautensa. Esim. seksistä on turha haaveilla, jos olen ärsyyntynyt miehen käytöksestä. Tunnelmaa ei oikein löydy. Mies taas pitää minua hirveänä sättijänä, joka ei arvosta sitä, että hän tekee paljon kotitöitä.

Tiedän, että kaksi tai kolme olutta ei ole paljon, mutta hänelle se on. Joku tulee humalaan kymmenestä oluesta, mieheni tulee kahdesta.

Toinen syy, miksi olen pyytänyt häntä juomaan vain yhden oluen on se, että meillä on teinipoika kasvamassa ja mallia ottamassa.

Pitäisikö minun pitää suuni kiinni vai pitääkö mieheni tyytyä yhteen olueen kerralla?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti sanailumme jälkeen pienelle kävelylle ja ilmoitti palattuaan, että ei juo enää kotona lainkaan olutta, koska siitä on ollut niin paljon ongelmaa välillämme. Kysyin, eikö hän voi pitäytyä yhdessä saunaoluessa, mutta en tietenkään alkanut siitä enempää vänkäämään, koska hän oli ehdoton. Tunnen itseni kiristäjäksi, vaikka ratkaisu oli miehen. Mutta katsellaan.

(Minä muuten reagoin ihan samalla tavalla alkoholiin. Kahdesta annoksesta olen jo humalassa.) -ap

Vierailija
2/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäköhän kunnossa maksa on? Onko miehesi ylipainoinen? Ettei vaan maksa olisi nyt huonossa kunnossa? Siis alkoholia kuluu kuntoon nähden todella vähän, mutta maksan voi vaurioittaa esim ylipaino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän missään rai-rai-humalassa ole tai örvellä kontillaan, mutta minä havaitsen muutoksen hänessä enkä pidä siitä. Puhe tosiaan muuttuu epäselvemmin artikuloiduksi ja lauseet lyhenevät. Moni muu ei välittäisi, mutta minä haluan yhteisen aikamme olevan laatuaikaa. Mies ei muuten ole ylipainoinen. -ap

Vierailija
4/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,täällä kohtalotoveri paitsi että mun mies vetää 3-4pv viikossa itsensä humalaan,määrät vaihtelee 3-10 pulloon.Samoista asioista tapellaan.Mies tuli ennen kahdeksaa kotio ja ovelta jo huomasin että humalassa ollaan,suhisi ja heilui oudosti.Mies oli tunnin kotona ja sitten lähti naapurissa käymään (juomat loppu joten meni ryyppään).Tietää että mä vihaan tuollaista mutta ei siihen auta mikään,olen pyytänyt lopettamaan ja jopa uhkaillut lähtemiselläkin...ryhdistätyy silloin viikoksi-kahdeksi kunnes taas tarvitsee sen yksi-kaksi saunaolutta ja pyörä lähtee uudestaan pyöriin.Seksielämää ei oikeastaan enää ole,ei todellakaan kiinnosta puuhailla tunnottoman humalaisen kanssa joka haisee ja käyttäytyy hölmösti.Tiedän että mies huomennakin ryyppää kun pihalla on pihatalkoot,suunnittelin lähteväni lasten kanssa muualle yöksi koska en enää jaksa...hajoan ihan juuri tähän paikkaan :(

Vierailija
5/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi tätä ketjua lukiessa olin sinun puolella - ei perheenisän kuulu olla kännissä pari kertaa viikossa.

Mutta siis kyse onkin vain siitäm, että pari olutta nautittuaan miehesi RENTOUTUU sen verran että lakkaa nipottamasta sinun tyyliisi ja murehtimasta sanojen täydellistä artikulaatiota - kenties ainoat hetket viikossa kun saa olla oma itsensä?

Vierailija
6/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin mies nimenomaan ei ole oma (ihana) itsensä. -ap

Vierailija
7/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäköhän kunnossa maksa on? Onko miehesi ylipainoinen? Ettei vaan maksa olisi nyt huonossa kunnossa? Siis alkoholia kuluu kuntoon nähden todella vähän, mutta maksan voi vaurioittaa esim ylipaino.

Esim. Aasiassa on paljon ihmisiä, jotka humaltuvat ihan pienestä määrästä alkoholia. Ei johdu mistään sairaudesta, vaan on kiinni ihan perimästä.

Vierailija
8/46 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en salli, että mieheni juo sitä ensimmäistäkään olutta, koska minä huomaan heti muutoksen käytöksessä. Minusta lievästikin pikkuhiprakassa tai sen rajalla oleva ihminen on aivoton ja rasittava ja en suostu edes keskustelemaan alkoholin vaikutuksen alaisena olevan ihmisen kanssa. Minulle on turha myös sanoa että ei jaksa tehdä jotain kun edellinen yö kavereiden kanssa meni vähän myöhäiseksi. Minä en kuuntele kitinää jos pää on kipeä krapulasta. Minusta perheenisän ei kuulu ottaa sitä ensimmäistäkään. Jos mies ei pysty olemaan kokonaan ilman alkoholia, hänellä ei ole mitään oikeutta olettaa että lapsesta pitäisi kasvaa mitään muuta kuin alkoholisti.

Vierailija
9/46 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä ensin 0v alkkiksen kanssa ja kiukuttele sitten muutamasta oluesta. Mun exä veti 6pvänä viikossa about 6-12 olutta ja minttuviinaa päälle...

Vierailija
10/46 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä ensin 0v alkkiksen kanssa ja kiukuttele sitten muutamasta oluesta. Mun exä veti 6pvänä viikossa about 6-12 olutta ja minttuviinaa päälle...

Vierailija
11/46 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...enkä rakkaudestani vaimooni olekaan yhdessäoloaikanamme kertaakaan ollut kotona humalassa. Myöskään lapsemme eivät ole minua koskaan nähneet humalassa, hyvä näin.

Nykyisin minulla ei ole mitään henkilökohtaista tarvetta myöskään hankkia humalaa, saatan juoda jossain esim. työporukan jatkoilla ruoan yhteydessä lasin tai kaksi punaviiniä. Jos humala on elämän sisältö, niin on tilannearvion paikka.

Vierailija
12/46 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säälin sinua, että olet noin heikko, noin kauan katsellut juoppoa miestä.

Vierailija
13/46 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies vetää 10 keskaria joka ikinen ilta, oli siten arki tai pyhä...

Vierailija
14/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lähes, eli siinä että voin juoda maksimissaan kolme. Neljästä tulee jo paha olo ja mahdollisesti krapula. Ystäväni eivät ymmärrä tätä kun heidän mielestään se että juo kaksi ei ole mitään mutta minulla alkaa olla siitä jo humalainen olo. Yhden voin hyvillä mielillä juoda ja mielelläni juonkin lasin viiniä.

Ongelmaasi, jokaisen pitäisi itse tietää oma kohtuutensa. Ehkä miehesi voisi juoda ne kaksi kun lapset ovat nukkumassa ja sen jälkeen istua koneella tms eikä edes yrittää jutella kun siitä ei kerta mitään tule? Ehkä jos mies ei suostu muuttumaan niin sinä voisit joustaa. Kunhan lapset eivät joudu näkemään häntä juoneena.

Vierailija
15/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehottaisin sinua välttämään minkäänlaista keskustelua tai ainakaan riitelyä silloin, kun miehesi juo. Kerro huolenaiheesi hänelle silloin, kun hän on selvinpäin. Jos hän ei usko olevansa humalassa parista oluesta, pyydä että nauhoitatte hänen käytöstään. Katso sitten, mitä mieltä hän on.

Vierailija
16/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen ukko sai tossua justiinsa samasta syystä. ei se tilanne muutu. joko sä opit kestämään sen tai sitten et, minä en...

Vierailija
17/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on aina itsekäs ja valitsee joka tilanteessa alkoholin ohi perheen, poikkeuksetta. Että missään nimessä ole hänen arvoasteikossanne ennen alkoholia. Tämän kun sisäistätte ja oivallatte, uskotte ja hyväksytte, olette jo puolivälissä omaan tervehtymiseenne.

Suurin syy alkoholistin käytöksen jatkumiselle on muun perheen tekemä työ sen mahdollistamiseksi: peitteyt, valehtelut, korvaaminen jne. Tehdään alkoholistin tekemättä jättäneet työt, valehdellaan sukulaisille, että Pertillä oli kova migreeni eikä päässyt kummipojan synttäreille, siivotaan reppanan oksennukset ja kaatuneet lasit..

Sen kun lakkaatte, olette jo melkein perillä.

Alhoholisti ei koskaan lopeta juomistaan siksi, että perhe niin haluaa tai että se olisi perheelle hyväksi. Sinä et voi alkoholistia muuttaa miksikään, aloita siis itsesi muuttaminen ja tee nuo alussa mainitsemani asiat.

Sen jälkeen tee ratkaisu: jatka tuota kaikkea kuten tähänkin asti tai lähde.

Lähteminen monta kertaa riittää, alholisti hakeutuu hoitoon ja saattaa olla, että yhteinen uusi elämänne voi alkaa. Ennen sitä tosin usein alkoholisti käy vielä pohjalla, mutta se on tarpeellinen käynti toipumista ajatellen.

Vierailija
18/46 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana saunapäivänä mies joi kuitenkin yhden oluen (ja ruoan kanssa kaksi lasia viiniä)ja seuraavalla kerralla eli eilen kaksi olutta. Samaa sössötystä oli ilta. Yön hän kuorsasi ja minä taas heräilin ja valvoin. Pahinta on kuitenkin se, että miehen sana ei ollut minkään arvoinen, enkä minä ole hänelle edes kahden oluen uhrauksen arvoinen. Siltä nyt tuntuu. Hän perusteli oikeuttaan kaljan juomiseen sillä, että hän tekee valtavasti kotitöitä. Miten minä perustelisin oikeuteni selvään mieheen? Minusta hän käyttäytyy kuin selkärangaton valehtelija. Ja noin pienen asian vuoksi. On aika arvoton olo. -ap

Vierailija
19/46 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla juomatta. ala hoitaa asioita niin että saat huoltajuuen eron tullessa. todisteita hanki alkoholismista. kuvia tai jotain.

Vierailija
20/46 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seitsemänä. Ja viikonloppuisin reilusti, siis reilusti. No arvattavasti en tykkää. Rahasta tiukkaa ja se olut maksaa. Joten lohduttaa en osaa. Yritän vain peitellä perheemme tilannetta, isä on alkoholisti.

ärsyttävää että lapset kärsii kun äiti on löytänyt huonon isän, mutta isolla mulkulla!!!! idiootti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän