MIKSI jotkut aikuiset naiset käyttävät päivisin SIDETTÄ?
En voisi ikimaailmassa kuvitellakaan käyttääni kuukautisten aikaan terveyssiteitä päivisin. Se on niin inhottavaa ja sotkuista, haiseekin aina väkisin (vaikkei sitä tietenkään kukaan itse huomaa). Eikö tunnu ällöttävältä olla koko haaroväli veressä?
Miksi sinä ET käytä tamponia, jolloin olo on puhdas, raikas ja varma? Ei hajuhaittoja, ei verituhrua jalkovälissä.
Synnytyksen jälkivuoto on ollut pakko kestää, kun ei tamponia silloin saa käyttää. Samoin yöksi laitan pikkareihin yösiteen, johon ei oikeastaan koskaan ehdi mitään tulla, kun heti aamulla suihkutan ja laitan tamponin.
Tamponi + string-pikkuhousunsuoja - niiden nimeen vannon!
Kommentit (122)
vaihtakaa kuukuppiin! voittaa tamppoonitkin.
itse en ikinä ole sidettä käyttänyt, joskus öisin.. yök.
Kuukuppi ja varmistukseksi kestoside. Synnytyksen jälkeen joka menkkojen aikaan sain hiivan, jota kestoihin siirtymisen jälkeen ei ole ollut.
Ja joku valitteli, että valkovuoto on niin runsasta että pakko käyttää pikkuhousunsuojia. Oletko kokeillut kestosuojia? Kertakäyttöiset voivat itseasiassa lisätä vuotoa, kun saattavat kuivattaa limakalvoja.
En ikinä ole tykännyt tamponeista enkä tunkisi niitä sisääni vaikka maksettaisiin. Nyky siteet eivät haittaa yhtään ja hajuja ei ole.
Se nyt vaan on makuasia.
Tamppoonit on ällöjä.
Tamponi menee yölläkin oikein hyvin.
eka päivinä kun muu ei riitä? Normaalia?
että miten ihmeessä joku voi olla lesbo! Naisen kanssa eläminenhän on aika öklöä. Pitää olla mies, että pystyy semmoseen.
Eipä ole haaroväli veressä jos on oikea side ja suorittaa alapesut,siellähän se veri on sisällä ei se valu yltympäriinsä tietty jos on oikein MEGA vuodot niin sitten voikin jo lääkäriaikaa kysellä
Paitsi jos olet työntänyt sen siteen emättimen aukosta sisään. Vinkki: tamponi tai kuukuppi sopii tähän tarkoitukseen paremmin.
Eipä ole haaroväli veressä jos on oikea side ja suorittaa alapesut,siellähän se veri on sisällä ei se valu yltympäriinsä tietty jos on oikein MEGA vuodot niin sitten voikin jo lääkäriaikaa kysellä
imetysaikana olin niin kuiva, että tamponin laitto sattui.
En tykkää siteistä vaan aina, yölläkin, käytän mielummin tamponia, mutta nyt on pakko pari ekaa päivää käyttää sekä super-tamponia että yösidettä. Välillä voi mennä 3-4 tuntia samalla tamponilla, mutta taas välillä hulahtaa tunnissa yli ihan solkenaan. Varoiksi on pakko pitää tuota sidettä siinä rinnalla tai muuten sotken housut, tuolit jne.
että miten ihmeessä joku voi olla lesbo! Naisen kanssa eläminenhän on aika öklöä. Pitää olla mies, että pystyy semmoseen.
Pitää tosiaan ollamies, että kestää olla naisen kanssa. Mä en pystyisi.
EN tykkää tampooneista!
Eiköhän se ole jokaisen naisen oma päätös mitä sinne alapäähänsä laittaa menkkojen aikana.
Kestositeet bambuimulla eivät haise toisin kuin kemikaaleilla kyllästetyt muovihärpäke-siteet. Käytän kestoja, eikä ole hajuhaittoja, eron huomaa selvästi. Voisin ihan hyvin käyttää tamponeja muulloinkin kuin juhlissa / urheillessa mutta itselleni ne eivät sovi, vaan aiheuttavat limakalvo-ärsytystä ja jopa joskus hiivaa. Kaikki tamponimerkit testattu, kädet desinfioitu ja sipaisen tamponin kärkeen Bebsnthenia tai hiivstulehdus-voidetta, jotta saan sen sisään helposti. Kireät paikat nimittäin, vaikka olen synnyttänyt. Ennen synnytystä paikat olivat niin tiukat että mini-tamponikin tuntui koko ajan sillai jännältä - tunsin siis sen paikallaan olon, vaikkei se sattunutkaan. Gyne sanoi, että joillain on niin herkät limakalvot ettei tamponi käy. Limakalvot ei siis ole kuivat vaan herkät, tutkittu on ja kyllä sen itsekin huomaa. Vaivan kestositeen 3krt päivässä eikä haise tai tunnu märältä. Pikkuhousunsuojista: Gyne nimenomaan varoitti niiden säännöllisestä käytöstä, niissä on paljon enemmän kemikaaleja ja jopa hajusteita siteisiin verrattuna ja ne eivät ole hyväksi alapäälle. Kestositeitä on olemassa myös Pikkuhousunsuoja-tyyppisenä joten niitä käytän lievään vuotoon. Kestot ovat myös edullinen ratkaisu: niitä tarvitsee
Max 20 kpl yhteensä. Käytön jälkeen pesu 60 asteessa ja taas toimivat. Ja ovathan ne ekologinen vaihtoehto myös.
En voisi ikimaailmassa kuvitellakaan käyttääni kuukautisten aikaan terveyssiteitä päivisin. Se on niin inhottavaa ja sotkuista, haiseekin aina väkisin (vaikkei sitä tietenkään kukaan itse huomaa). Eikö tunnu ällöttävältä olla koko haaroväli veressä?
Miksi sinä ET käytä tamponia, jolloin olo on puhdas, raikas ja varma? Ei hajuhaittoja, ei verituhrua jalkovälissä.
Synnytyksen jälkivuoto on ollut pakko kestää, kun ei tamponia silloin saa käyttää. Samoin yöksi laitan pikkareihin yösiteen, johon ei oikeastaan koskaan ehdi mitään tulla, kun heti aamulla suihkutan ja laitan tamponin.
Tamponi + string-pikkuhousunsuoja - niiden nimeen vannon!
Aivan käsittämätön aloitus, olettaen lisäksi, että kyseessä ihan aikuinen nainen. Kasva ap lisää, ehkä vuosi on tehnyt ihmeitä....
minä EN voi käyttää tamponia kierukan takia.
Enkä ole huomannut, että side haisee, kun sen vaihtaa tarpeeksi usein (vinkvink).
miten kukaan voi yöllä sitä käyttää? Tai toki voi, mutta miksi hitossa kukaan viitsii yöllä heräillä vaihtamaan sitä....
on niin niukka vuoto kuukautisten aikaan että ei olisi järkeä käyttää tamponia. Yleensä mulla ei tule öisin vuotoa ollenkaan ja päivisin hyvin vähän. Siksi siis en käytä tamponeja.
Synnytyksen jälkivuoto on ollut pakko kestää, kun ei tamponia silloin saa käyttää. Samoin yöksi laitan pikkareihin yösiteen, johon ei oikeastaan koskaan ehdi mitään tulla, kun heti aamulla suihkutan ja laitan tamponin.Tamponi + string-pikkuhousunsuoja - niiden nimeen vannon!
varmaan, koska lapsilla ja miehillä ei ole kuukautisia.......