Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI jotkut aikuiset naiset käyttävät päivisin SIDETTÄ?

Vierailija
05.05.2010 |

En voisi ikimaailmassa kuvitellakaan käyttääni kuukautisten aikaan terveyssiteitä päivisin. Se on niin inhottavaa ja sotkuista, haiseekin aina väkisin (vaikkei sitä tietenkään kukaan itse huomaa). Eikö tunnu ällöttävältä olla koko haaroväli veressä?

Miksi sinä ET käytä tamponia, jolloin olo on puhdas, raikas ja varma? Ei hajuhaittoja, ei verituhrua jalkovälissä.

Synnytyksen jälkivuoto on ollut pakko kestää, kun ei tamponia silloin saa käyttää. Samoin yöksi laitan pikkareihin yösiteen, johon ei oikeastaan koskaan ehdi mitään tulla, kun heti aamulla suihkutan ja laitan tamponin.

Tamponi + string-pikkuhousunsuoja - niiden nimeen vannon!

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten housujen sisällys voi noin kiinnostaa. Hanki ap elämä

Vierailija
62/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt, kun reissu uimalaan sattui juuri kuukautisten aikaan, enkä hoksannut siirtää kuukautisia. On muuten ärsyttävä se tamponi! Hyi. Ällöttävä tunkea sisään ja ottaa pois, ja kokoajan tietää että on jotain ylimääräistä sisällä. Ei kiitos minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun olen päässyt kuukuppia kokeilemaan. Olo on niin puhdas verrattuna kumpaankaan tamponiin tai siteeseen. Kuukautiset ei näy, tunnu tai haise ollenkaan.

Jälkivuotoon ei auta kuin sitten palata siteiden pariin, mutta muuten ei tulisi enää kuuloonkaan.

Vierailija
64/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen uutta oppinut myös tästä keskustelusta. Johtuuko se että tamponi ei pysy sisällä (tamponi tuntuu liian pitkältä mutta voi olla myös ettei se vaan ole tarpeeksi syvällä) tosiaan heikoista lantionpohjanlihaksista?

Ja miksi kierukan kanssa ei saa käyttää tamponia? Minulla kuparikierukka mutta en muista lääkärin maininneen tamponista mitään.

Vierailija
65/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yö siteeseen voi joskus tulla kunnon löröt ja valuu persevakoa pitkin patjaan vaikka olis mitä pitkiksiä jalassa tms.

Laita tarpeeksi iso pumpulituppo yöksi perskannikoiden väliin. Vuoto stoppaa siihen!

Vierailija
66/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereillä loppui vuoto lähes kokonaan, pienin tamponikin on liian imukykyinen.

Vierailija
67/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin käytätsidettä? :-D

eli 10 x pikkuhousunsuoja

Siis käytän sidettä kuukautisten aikana, muuna aikana en tarvi mitään suojia. Eikö kuulosta loogiselta? Jollakinhan se verentulo on estettävä. Ja kuten sanoin, käytän myös tamponeita, mielialan ja vaatetuksen sekä verentulon määrän mukaan.

Vaan sitä en tajua, mitä järkeä on tunkea pimpsaan ekana tamponi ja kun se ei olekaan niin varma kuin ap. kehui, on vielä laitettava pikkuhousunsuoja!?

Vielä vähemmän tajuan, miksi jotkut käyttävät kuukauden joka päivänä pikkuhoususuojaa. Jos sieltä tulee vuotoa häiritsevästi, olisi ehkä syytä käydä lääkärissä. Ei minulta ainakaan tule juuri mitään, kerran päivässä housujen vaihto riittää vallan hyvin hygienian hoitoon.Jos siis paikat on kunnossa...

Vierailija
68/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muut käyttää, mutta en kyllä ikinä ole haistanut kenestäkään naisesta kuukautisverta.

Vierailija
69/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin käytätsidettä? :-D eli 10 x pikkuhousunsuoja !? i]

Oliko ihmettely 45:lle eli mulle, jolla on niukat vuodot. Käytän sidettä, koska siinä on imualue laajempi.

Vierailija
70/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähemmän tajuan, miksi jotkut käyttävät kuukauden joka päivänä pikkuhoususuojaa. Jos sieltä tulee vuotoa häiritsevästi, olisi ehkä syytä käydä lääkärissä. Ei minulta ainakaan tule juuri mitään, kerran päivässä housujen vaihto riittää vallan hyvin hygienian hoitoon.Jos siis paikat on kunnossa...

Jos sinulta ei tule, niin se ei ole mikään vallitseva standardi, että kaikilla pitäisi olla niinkuin sinulla.

Itse ottanut suuren valkovuodon määrän esille useammankin gynekologin kanssa, ja aina on vastaus ollut, että määrä vaihtelee naisten kesken, eikä suuremmassakaan määrässä ole mitään epänormaalia,varsinkin, kun mitään tulehduksia ja ongelmia ei ole ollut.

Ja on koitettu erilaisia ruoka valioitakin, ei merkitystä.

Vierailija
71/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupäivinä on turha pitää tamponia, tulee niin nopeasti läpi. Käytän päivisinkin yösidettä, jonka vaihdan 1-2 h välein. Loppupäivinä taas niin niukkaa vuotoa, että hankala kiskoa sitä kuivaa tamponia ulos, eikä koko päiväksikään viitsi jättää.

Vierailija
72/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikomuksena on kokeilla kuukuppia, se voisi sopia.

Vierailija
73/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sen takia, että samalla kun otat tamponin pois, voi kierukkakin tulla tai ainakin siirtyä väärään paikkaan. Kuukupin käyttökiellosta kierukan aikana en ollut kuullutkaan, mutta ymmärrän kyllä syyn. Kerran kierukka on tullut pois itsestään ja ei ollut todellakaan kivaa odotella kuukautisia.

Vierailija
74/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan käyttää stringejä? Se vasta epämukavaa onkin.

Vierailija
75/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä iltasuihkuttelijat haisevat "unelle"? Tiesitkö, että aistiharhat, myös hajuharhat, ovat merkki vakavista mt-häiriöistä?

Side on siksi, että tamponit on loppu, enkä viitsi olla ilmankaan.

Vierailija
76/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te kaikki siteelliset rouvat/neidit tajuaisitte olevanne vähän juntteja. Tuosta string-lauseesta sen viimeistään huomaa :D

Takuulla on tosielämässä ihan tavallisen tuhti täti joka ei ole stringejä nähnytkään, haluis vain sellaiset omistaa kun kokee niiden olevan jotenkin hottia...ei sitten kuitenkaan tehnyt aloitusta "miksi käytät mamma-alkkareita" vaan naamioi junttikriisinsä tamponihehkutukseen; pikkarijuttu tuli ikäänkuin siinä sivussa ;)

Ja tamponitkin olis varmasti ihan mielettömän fiinejä, jos vain Möttölän osuuskaupasta sellaisia sais..

Vierailija
77/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi kommentoida omista kuukautisasioistani mitään näin typerään aloitukseen.

Suosittelen ap:lle terapiaa kuten joku muukin kommentoija suositteli.

Ihan pelottaa mitä hulluja sitä vapaana liikkuukin.

Vierailija
78/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sidettä - onhan se epämukava.

Itse en muuten tajua, miten joku voi käyttää stringejä (oletan sinun käyttävän niitä, jos käytät myös string-pikkuhousunsuojaa.

Ovat

a) AIVAN JUMALATTOMAN KAMALAN NÄKÖISET - SIIS SUORASTAAN KUVOTTAVAT.

b) ovat epämukavat. Musta naru hinkkaamassa persuksissa on jotain vieläkin kauheampaa kuin se verinen side.

Vierailija
79/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä silloin tamponi oikeen käy.

Vierailija
80/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukautiset vaihtelee hirveästi: joskus vuoto on niukkaa, joskus taas runsasta joten oikean kokoisen tamponin valinta oli arpapeliä, yleensä oli liian kuivattava tai sitten tuli ohi. Hiivaakin tuppasi tulemaan, joten tyydyin käyttämään siteitä.

Lapsen syntymän jälkeen siirryin vihdoin kuukuppiin, se on ollut mulle paras vaihtoehto. Ei ohivuotoja, aina sopivan kokoinen riippumatta vuodon määrästä eikä hiiva vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän