Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI jotkut aikuiset naiset käyttävät päivisin SIDETTÄ?

Vierailija
05.05.2010 |

En voisi ikimaailmassa kuvitellakaan käyttääni kuukautisten aikaan terveyssiteitä päivisin. Se on niin inhottavaa ja sotkuista, haiseekin aina väkisin (vaikkei sitä tietenkään kukaan itse huomaa). Eikö tunnu ällöttävältä olla koko haaroväli veressä?

Miksi sinä ET käytä tamponia, jolloin olo on puhdas, raikas ja varma? Ei hajuhaittoja, ei verituhrua jalkovälissä.

Synnytyksen jälkivuoto on ollut pakko kestää, kun ei tamponia silloin saa käyttää. Samoin yöksi laitan pikkareihin yösiteen, johon ei oikeastaan koskaan ehdi mitään tulla, kun heti aamulla suihkutan ja laitan tamponin.

Tamponi + string-pikkuhousunsuoja - niiden nimeen vannon!

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voin käyttää esim. kerran per menkat mutta vuodon pitää olla tosi runsasta ja heti tamponin pois otettua ei kärsi laittaa uutta.

Vierailija
42/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla liian kuiva, eli pieni liru tulee joskus siteeseen.

mä en oo koskaan haistanut mitään kuukautisjuttuja muilla?!

ja yö siteeseen voi joskus tulla kunnon löröt ja valuu persevakoa pitkin patjaan vaikka olis mitä pitkiksiä jalassa tms.

tamponia ei suositella yöksi ja itsekkin jätin kun oli joskus hiivaa.

ja muina päivinä käytän tamponia jos runsas vuoto. nuorenpana koko vehjettä ei saanut sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampoonit eivät ole jatkuvassa käytössä. Kuukautisveri "puhdistaa" myös emätintä ja ainahan tampooni on vieras esine emättimessä.

Vierailija
44/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes niiden joiden tiedän käyttävän siteitä.

Vierailija
45/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, käytän niitä vain pakon edessä uimassa tai yleisessä saunassa. Inhottaa tunkea nitä sisään ja jos vuoto on niukkaa, on poisvetäminen ihan tuskaa.

Kuukuppia tässä harkitsen. Mutta siteet myös ok.

Vierailija
46/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää pikkuhousunsuojaa.

kun tulee pientä alkuvuotoa ja loppuvuotoa, muuten tamponeita ja pikkuhousunsuojia, tosin niitä stringversioita - ei kiitos!

Vierailija
47/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vähentää kuukautisiin liittyvän toksisen sokkioireyhtymän vaaraa käyttämällä sidettä tamponin sijasta vähintään kerran päivässä kuukautisten ajan ja käyttämällä tamponia, jonka imukyky on mitoitettu tarpeeseen mahdollisimman tarkoin. Voit vähentää kuukautisiin liittyvän toksisen sokkioireyhtymän vaaraa huomattavasti olemalla käyttämättä tamponeja.

Vierailija
48/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ongelmia joillakin voi ollakaan.

Minä käytän ekana päivänä ja aina öisin sidettä ja sitten maun mukaan. Stringien kanssa tietenkin tamponia. Mutta en todellakaan ole tuntenut oloani epäpuhtaaksi siteen kanssa. Eikä ole haaroväli veressä, kun on laadukas side eikä muutenkaan vuoda kuin seula. Sen siteen voi nääs vaihtaakin välillä.

Vastakysymys: miltä tuntuu, kun tietää että sisälle kertyy helvetillinen veripumpulikasa?

Ja pikkuhousunsuojia en ole käyttänyt koskaan enkä käytä.

Vierailija
49/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukan kanssa ei saa käyttää tamponia. Luulin, että kaikki sen tietää?????

Ja kuukuppia olen harkinnut, sinne asti vain en ole päässyt.

Vierailija
50/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siksi että gyne kielsi käyttämästä tamponia ja kuukuppia hormonikierukan takia.

Kaikenlaisiaa urpoja tälläkin palstalla pyörii.

Vierailija
51/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 10 x pikkuhousunsuoja

Ja pikkuhousunsuojia en ole käyttänyt koskaan enkä käytä.

Vierailija
52/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttösiteitä tulee öisin käytettyä ja tampoonia päivisin, mut kuka käyttää kestositeitä, hyi!!!?

Vierailija
53/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään mitä mä käytän. Se on mun yksityisasia eikä kuulu muille.

Vierailija
54/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla gynekologi kuukupin käytön? Minulle taas perhesuunnittelusta sitä suositeltiin.

t. se joka harkisti kuukuppia kierukan kanssa.

vaikka siksi että gyne kielsi käyttämästä tamponia ja kuukuppia hormonikierukan takia.

Kaikenlaisiaa urpoja tälläkin palstalla pyörii.

Vierailija
55/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että kuukuppi aiheuttaa alinpaineen (johon se tietysti perustuukin) ja voi vetää kierukan pois paikaltaan. En sitten tiedä, tuostakin on kai monia mielipiteitä mutten nyt sitten ole uskaltanut käyttää.

sulla gynekologi kuukupin käytön? Minulle taas perhesuunnittelusta sitä suositeltiin. t. se joka harkisti kuukuppia kierukan kanssa.

vaikka siksi että gyne kielsi käyttämästä tamponia ja kuukuppia hormonikierukan takia. Kaikenlaisiaa urpoja tälläkin palstalla pyörii.

Vierailija
56/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampinin tunkeminen ja pois vetäminen on inhottavaa. Sattuukin.

Nykysiteet on sen sijaan on mukavia: pintakuivia, ohuita ja hajua sitovia.

Vierailija
57/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamponia mahdollisimman vähän. Ei ole luonnollista pitää sellaista sisällään. Ja nykyaikaiset siteethän ovat älyttömän huomaamattomia ja imukykyisiä.

Vierailija
58/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 24-vuotias lapseton nainen, jolla on varsin tiukat paikat. Tamponin saan harvoin laitettua sisään nopeasti, vaivattomasti, kivuitta ja vielä niin, ettei se tunnu. Siksi käytän enimmäkseen siteitä.

Vierailija
59/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä varmaan käyttäis muutenkaan. Minusta yököttävämpää on verinen klöntti sisuksissa kuin housuissa, en pidä tamponia hygieenisenä.

Vierailija
60/122 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka vei vuodot, oi tätä elämän helppoutta!