Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla tällaista miehen kanssa?

Vierailija
05.05.2010 |

Esimerkki: miehellä vapaapäivä ja lapsella lääkäriaika klo 10. Mies kuorsaa, minä tökin moneen kertaan että hei nyt ylös, lapsella on lääkäri ja meidän pitää ehtiä valmistautua. Mies lopulta hitaasti nousee, venyttelee ja käy suihkussa, alkaa keitellä kahvia... laittelee itselleen aamupalaa. Minä laitan lasta valmiiksi, lapselle hoitolaukun ja eväät, patistan miestä antamaan lapselle edes aamupalaa. Eli ihan sama kuin minä lähtisin kaksin lapsen kanssa, mies ei ota vastuuta lähtemisestä (itsestään just just, tosin odottaa että minä herätän hänetkin) saatika lapsesta. Ärsyttää tällainen niin! Aina tulee riitaa lähtötilanteissa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt vastuuta haluaa ottaa, jos ei ole pakko.

Tämä lääkärikäynti oli spesiaali, siinä nyt olikin hyvä, että teit niin. Mutta lopeta se paapominen muissa kohdin.

Vierailija
2/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 2 aikuista lasta viemään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna miehen mennä lapsen kanssa lääkäriin? Tai mene ilman miestä?

Vierailija
4/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etkö pääse ilman miestäsi lapsen kanssa lääkäriin?

Vierailija
5/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän olisikin tosi tyytyväinen jos saisi jäädä kotiin ja nukkua, minä hoitaisin yksin viemiset. Mutta jos vapaapäivä ja lääkäri kaukana niin ok mennä yhdessä viemään.

Minusta lähtötilanteissa vanhemmat huolehtivat yhdessä lapsen asioista, eikä niin että toinen huolehtii ja toinen ei.

Vierailija
6/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin mies herää lapsen kanssa kuudelta joka aamu, huolehtii aamupuurot, vaipat ja leikitykset, ja minä nukun vähän pitempään ja huolehdin vain itseni. Mies kun ei meikkaa tai laita hiuksia töihin lähtiessä, niin pystyy paremmin huolehtimaan nuo muut jutut.

Vapaapäivinä mies herää myöskin kuudelta lapsen kanssa, hoitavat koirankin siinä sivussa, ja minä nukun yleensä ysiin.

Vierailija
7/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä hoidat kaiken kuitenkin, vaikka sen pitäs, ni miksi se edes vaivautuis? Meillä, jos on sovittu, että mies hoitaa jonkun homman, mä en siihen sekaannu, tehköön tavallaan. Ei kai oo järkeä "jakaa" vastuuta niin, että käytännössä onkin vastuussa yhden lapsen sijaan lapsesta ja aikuisesta...

Vierailija
8/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sähläystä ja vaahtoamista ilman minuakin, joten miksi menisin mukaan imemään itseeni pahaa karmaa.

Vierailija
9/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 aikuista ei tarvii lääkärireissulle.

Vierailija
10/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaan omat sekä lasten vaatteet, lisäksi mietin kaikki yhteiset jutut, rahat, passit, kamerat yms. Miehen vaatteiden kanssa on sitten niin, etten jaksa enää yhtään ottaa kantaa, että sinisetkö vai vihreät shortsit? Hänellä vain omat vaatteet pakattavana, mutta vaikea selviytyä siitäkään

Vierailija
11/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän myös varaa ajat. Jos useampi lapsi täytyy viedä lääkäriin, niin sitten mennään yhdessä.

Vierailija
12/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä on ok, että miehen ei tarvitse tehdä juuri mitään. Meillä ainakin lasta hoidetaan molempien toimesta ilman erilliskäskyä ja huolehditaan yhdessä käytännön asioista. Käydään muuten ihan koko perhe aina neuvolassakin. Meillä ainakin miestä kiinnostaa lapsen kehitys ja hyvinvointi.

Vierailija
13/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vie joko minä tai mies ja lähtijä huolehtii myös valmisteluista.

Vierailija
14/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee eväät lääkärireissulle, vaikka on juuri syönyt aamupalan? En nyt oikein ymmärrä tätä ap:n ongelmaa, itse olisin kyllä suosiolla antanut miehen nukkua vapaapäivänä ja käyttänyt lasta yksin lääkärissä.

Vierailija
15/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaan omat sekä lasten vaatteet, lisäksi mietin kaikki yhteiset jutut, rahat, passit, kamerat yms. Miehen vaatteiden kanssa on sitten niin, etten jaksa enää yhtään ottaa kantaa, että sinisetkö vai vihreät shortsit? Hänellä vain omat vaatteet pakattavana, mutta vaikea selviytyä siitäkään

Mua rupes tää oikein naurattamaan. meillä ihan samanlaista :) ja ei todellakaan enää kiinnosta sitten miettiä että minkä paidan täysin samannäköisten paitojen valikoimasta valitsee.

Vierailija
16/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän olisikin tosi tyytyväinen jos saisi jäädä kotiin ja nukkua, minä hoitaisin yksin viemiset. Mutta jos vapaapäivä ja lääkäri kaukana niin ok mennä yhdessä viemään. Minusta lähtötilanteissa vanhemmat huolehtivat yhdessä lapsen asioista, eikä niin että toinen huolehtii ja toinen ei.

Edelleen, miksi täytyy molempien huolehtia lapsesta lähtötilanteessa? Jotain kotitöitä voi kyllä tehdä yhdessä, mutta nyt tuo on kyllä vähän tikusta asiaa.

Ja miksi täytyy molempien mennä viemään lasta lääkäriin? Sitten seuraavassa hetkessä valitetaan, ettei ole yhteistä aikaa, kun menee kotitöihin kaikki aika.

Vierailija
17/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, en olettaisi miehen lähtevän lääkäriin mukaan, mutta jos on joku juttu, mihin pitäisi mennä koko perheellä (kuten vaikka jonnekin synttäreille tms.). Itse istun lasten kanssa valmiina (olen siis laittanut valmiiksi itseni ja lapset) ja hoputan ja meinaa pää räjähtää, kun miehen pitääkin vielä ajaa parta, lankata kengät tai juoda kuppi kahvia...

Joskus viikonloppuisin, kun olemme lasten kanssa tosi pitkään ulkona (esim. viime kesänä usein uimarantapiknikillä klo 10-16) mies on vihainen, kun tulen kotiin, kun en herättänyt lähtiessä ja nyt meni koko päivä hukkaan. Ja vaikka olen sanonut, että voisi kyllä ihan itsekin herätä, niin kysyy sitten vaan vastaan, että onko se herättäminen nyt niin vaikeaa. Mitäs siihen sitten vastaat. Kun eihän se tosiasiassa niin vaikeaa ole sanoa, että lähdemme, heräisitkö...

Vierailija
18/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies (aamuvirkku) hoitaa perheen aamut, minä (illanvirkku) iltahommat. Lasten lääkärissäkäynnit hoitaa se, jolle se paremmin sopii.

Molemmilla on epäsäännöllinen työ, jossa voi tulla aika rankkojakin vaiheita, pitkiä päiviä jne. Jos sen jälkeen on vapaapäiv(i)ä, niin saa nukkua niin pitkään kuin haluaa ja muu perhe ottaa sen huomioon.

Vierailija
19/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kuinka se mökille lähtö voi olla sulle niin vaikeeta ja vastenmielistä".

Vierailija
20/29 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita, että isän ei tarvitse tehdä "juuri mitään". Meillä ainakin isä hoitaa lasta siinä missä minäkin, mutta tasan kerran olemme käyttäneet lasta yhdessä lääkärissä ja silloinkin kyse oli sairaalan päivystykseen menemisestä, eli lääkärireissu kesti kuusi tuntia... Muulloin lasta on käyttänyt lääkärissä se kumpi on ehtinyt, toinen vanhemmista on ollut töissä tai tehnyt jotain muuta hyödyllistä sillä välin.

joiden mielestä on ok, että miehen ei tarvitse tehdä juuri mitään. Meillä ainakin lasta hoidetaan molempien toimesta ilman erilliskäskyä ja huolehditaan yhdessä käytännön asioista. Käydään muuten ihan koko perhe aina neuvolassakin. Meillä ainakin miestä kiinnostaa lapsen kehitys ja hyvinvointi.