Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat ei hakeneet alaikäisiä lapsiaan putkasta

Vierailija
05.05.2010 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010050511603497_uu.shtml

En kyllä minäkään hakisi. Jos kerran viinaa pitää kaataa kurkuunsa ja leikkiä aikuista, niin kantakoon sit vastuunsa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi soitti et nuori kovassa humalassa. Äiti ei lähtenyt hakemaan. Oli itse juhlimassa. Äiti ei juhli usein. Sattui vaan juuri tälläkerralla näin, kun äiti viimeinkin meni. Lastensuojeluilmoitus tehtiin. Pääkaupukiseutu

Vierailija
2/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisin ollut selvinpäin:)

jos kokeilee aikuisten juttuja,se putkareissu kuuluu myös siihen. kun kerran tekee jotain,mikä on laissakin kielletty,siitä joutuu putkaan.pahimmassa tapauksessa vankilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän ala-ikäiset lapsensa ovat jonkun sellaisen valvonnassa (sukulainen tms.), joka estää ja kontrolloi lapsia kännäämästä, jos vanhemmat itse vetävät viinaa kupoliin?

Ei ole kiellettyä aikuisena juhlia vappua kosteasti, mutta silloin täytyy hoitaa alaikäisten lasten valvonta ja jotenkin muuten. Kyllä alaikäisellä aina pitää olla saatavilla selvä tai ainakin melko selvä vanhempi, joka hoitaa tällaiset tilanteet. Ymmärrän, että teinit voivat ulkoillessaan vetää kännit, vaikka olisi kielletty/sovittu muuta, mutta kuka siis tässä tapauksessa valvoi lasten kotiintuloaikaa ja -kuntoa?

Ei, hei ihan oikeasti, voi olla virkavallan asia estää ja valvoa lasten ryypiskelyä. Mitä teidän mielestä niiden poliisien olisi pitänyt tehdä: jättää ne lapset sinne kadulle jatkamaan ryyppäämistä? Totta kai poliisi ilmoittaa vastuullisille eli vanhemmille. Ei vanhempi voi sanoa, että "hoitakaa te asia".

Vai oletteko sitä mieltä, että vanhemman vastuu lapsistaan ja heidän tekemisistä päättyy leikki-iän jälkeen? Mitä, jos poliisi löytäisi 3-vuotiaan harhailemasta kadulta, soittaisi vanhemmille, ja vanhemmat kännissä toteaisivat, että "Hoitakaa te se taapero. Mitäs karkasi."

Vierailija
4/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisin ollut selvinpäin:)

jos kokeilee aikuisten juttuja,se putkareissu kuuluu myös siihen. kun kerran tekee jotain,mikä on laissakin kielletty,siitä joutuu putkaan.pahimmassa tapauksessa vankilaan.

Sä mielummin antaisit lapsiesi joutua huostaanotetuksi, kuin hakisit hölmön kännireissun jälkeen kotiin selvittämään asiaa? Todellakin, vanhemmuus on pahasti hukassa tämän päivän "aikuisilta."

Vierailija
5/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sysäävät nuoret nykyään virkamiehille. Vastuu vanhempien mielestä loppuu murrosiässä. Jos nuorelle tulee joitain ongelmia, paikkana lastensuojelulaitos. Vanhemmat eivät jaksa nykypäivänä ja ehkäpä tahtoakaan ei riitä.

Vierailija
6/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat sysäävät nuoret nykyään virkamiehille. Vastuu vanhempien mielestä loppuu murrosiässä. Jos nuorelle tulee joitain ongelmia, paikkana lastensuojelulaitos. Vanhemmat eivät jaksa nykypäivänä ja ehkäpä tahtoakaan ei riitä.

ja itsetehtyjen soseiden sekä kestovaippojen kanssa ja sitten kun lapsi kasvaakin ja tulee nuoren ongelmat/asiat esiin, niin kiinnostus lakkaa. Surullista mutta näemmä totta.

Vierailija
7/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poliisi soittaisi kotiin, minä, mieheni tai joku muu (sovitusti lapsesta silloin vastuussa oleva, jos me miehen kanssa juhlimme) hakisi lapsen kotiin, ja seuraukset tulisi ihan varmasti.

Ne seuraukset vain olisivat minun ja mieheni vastuulla, ei poliisin ja sosiaaliviranomaisten. Kyllä vanhemman täytyy kantaa vastuu lapsensa tekemisistä ja seurauksista. Sosiaaliviranomainen ja mikä tahansa laitos (putkakin on institutionaalinen laitos) on ratkaisu vasta, jos vanhempi ei itse osaa/voi vastuutaan kantaa.

Vierailija
8/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini veti kännit viime talvena ja jäi poliiseille kiinni. Poliisit soitti ja kysyivät " mitä tehdään, kun lapsi pitää saada turvallisesti kotiin, haenko vai pistävätkö taksiin"? Mä lähdin hakemaan. Mulle ei tullut mieleenkään jättää lasta putkaan. Varsinkin kun sain lapsen kanssa puhua ja lapsi itki, oli varmaan katuvainen ja varmaan myös peloissaan.

Hain lapsen kotiin ja pistin nukkumaan. Seuraavana päivänä keskusteltiin. Aikanaan sossusta tuli kutsu sinne ja käytiin asia selvittämässä. Ei ketään huostaaotettu eikä mitään jälkijuttuja tullut. Mutta pienen ripityksen lapsi sai sieltä.

Mä luulen että noi vanhemmat ovat olleet niitä jotka varmaan itse ostavat jälkipolvelleen juotavat ja pitävät ihan ok. asiana sitä että nuori juo?

Vierailija
9/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeesti näin moni on sitä mieltä, että lapset saa jättää putkaan ja että vastuu on viranomaisilla? No nyt mä en enää ihmettele, että Suomen nuoriso on niin ongelmaista :(

Mä en ikinä jättäisi omiani hakematta, jos mulle soitettaisiin. Heti lähtisin ja kyllä se juttu olis kokonaan meidän vanhempien vastuulla.

Mun mielestäni kammottavia ihmisiä tuollaiset. Jos ei ota vastuuta omista lapsistaan ja heidän tekemisistään, niin ei kyllä niitä lapsia ansaitse :(.

Vierailija
10/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani sanoi aikoinaan, että jos hölmöilet, niin kanna itse seuraukset. Kyllä he rakastivat ja pitivät huolta meistä lapsista. Mutta he myös tiesivät, että joitakin asioita ei välttämättä opi kuin kantapään kautta.

Ja kyllä, mokasin kaikista neuvoista huolimatta, ja kannoin itse vastuun ja häpeän. Vanhempiani en syyllistä, etteivät he auttaneet minua. Enkä olisi kyllä iljennyt apua ottaa vastaan silloin.

Vierailija
11/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani sanoi aikoinaan, että jos hölmöilet, niin kanna itse seuraukset. Kyllä he rakastivat ja pitivät huolta meistä lapsista. Mutta he myös tiesivät, että joitakin asioita ei välttämättä opi kuin kantapään kautta.

Ja kyllä, mokasin kaikista neuvoista huolimatta, ja kannoin itse vastuun ja häpeän. Vanhempiani en syyllistä, etteivät he auttaneet minua. Enkä olisi kyllä iljennyt apua ottaa vastaan silloin.

jättää lapsi viranomaisen huoleksi. Vai eikö sinusta asioista tarvitse puhua, annetaan vana nuoren olla möllöttää eikä välitetä?

Vierailija
12/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää lapsi viranomaisen huoleksi. Vai eikö sinusta asioista tarvitse puhua, annetaan vana nuoren olla möllöttää eikä välitetä?

ettei vanhemmat selvittäisi asiaa sit seuraavana päivänä, kun jokainen on selvinpäin?

Vierailija
13/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vanhemmat selvittäisi asiaa sit seuraavana päivänä, kun jokainen on selvinpäin?

lapsillesi sen kuvan ettei heistä välitetä kun jotain sattuu, niin siitä vaan, mutta mitenkään normaalia se ei ole. Helppoahan se on sysätä vastuu virkavallalle, ei tarvitse itse tehdä asian eteen mitään. Se että onko se järkevää tai oikein, on eri asia.

Vierailija
14/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi olisi viety kotiin, ja siellä olisi tullut vaikka kova riita aikaiseksi..Ja seuraukset olisivat voineet olla todella kamalat.

Vierailija
15/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se piltti ei enää suostukaan äitin nukeksi niin hylätään se sitten.

ja itsetehtyjen soseiden sekä kestovaippojen kanssa ja sitten kun lapsi kasvaakin ja tulee nuoren ongelmat/asiat esiin, niin kiinnostus lakkaa. Surullista mutta näemmä totta.

Vierailija
16/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hylätä lapset jos ne tekevät virheitä. mä olen sanonut omilleni ettei sellaista asiaa tai ongelmaa ole, etteikö kotiin voi aina soittaa/vanhemmille kertoa, vaikka olisi itse hölmöillytkin.

kanssasi smaa mieltä meillä kans voi soittaa ja kertoa kaienlaiset asiat virheitä tehty itsekki nuorena eikä oo hylätty kotona

Vierailija
17/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan niin ehdottomia siinä, ettei omat lapset koskaan hölmöile ja jos hölmöilevät niin sitten joku muu saa hoitaa. Odottakaas kun ne piltit tulee murrosikään, kyllä Siperia opettaa

Vierailija
18/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjaa tekstiä varsinkin alkupäässä. nuorten kanssa töitä tekevänä ihmisenä kauhistuttaa vanhempien välinpitämättömyys ja viha nuoria kohtaan. eikä ole vanhempien tehtävä huolehtia lapsista? ei lapselle voi jättää sitä vastuuta että "pärjätköön sitten yksin, jos tehdä virheitä". miksi lapset ovat alunperin juoneet? esimerkki tulee kotoa ja ei kotonakaan varmaan ole hyvä olla, jos siellä aikuiset on kännissä (oikeuttamatta kuitenkaan nuorten valintaa juoda). nuorilta kuulee usein, että vanhemmat eivät välitä, eivätkä toimi kuten aikuisten tulisi toimia, vetää rajoja ja rakastaa. sen tämä uutinen ja jotkut kommentit todistavat. miksei aikuinen kanna vastuutaan ihmiselämästä jonka on maailmaan saattanut, vaan alkaa käyttäytyä kuin vihainen uhkaikäinen lapsi oman lapsen osoittaessa että hän tarvitsee vanhempaa?

Vierailija
19/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjaa tekstiä varsinkin alkupäässä. nuorten kanssa töitä tekevänä ihmisenä kauhistuttaa vanhempien välinpitämättömyys ja viha nuoria kohtaan. eikä ole vanhempien tehtävä huolehtia lapsista? ei lapselle voi jättää sitä vastuuta että "pärjätköön sitten yksin, jos tehdä virheitä". miksi lapset ovat alunperin juoneet? esimerkki tulee kotoa ja ei kotonakaan varmaan ole hyvä olla, jos siellä aikuiset on kännissä (oikeuttamatta kuitenkaan nuorten valintaa juoda). nuorilta kuulee usein, että vanhemmat eivät välitä, eivätkä toimi kuten aikuisten tulisi toimia, vetää rajoja ja rakastaa. sen tämä uutinen ja jotkut kommentit todistavat. miksei aikuinen kanna vastuutaan ihmiselämästä jonka on maailmaan saattanut, vaan alkaa käyttäytyä kuin vihainen uhkaikäinen lapsi oman lapsen osoittaessa että hän tarvitsee vanhempaa?

Nuoret hölmöilee, tai jotkut nuoret, joku enemmän ja joku vähemmän. Ei se silti tarkoita sitä että kun nuori tekee typeryyksiä, niin se jätetään yksin.

No, onneksi on olemassa lastensuojelu noita nuoria ja heidän vanhempiaan varten. Luulen että ne jotka jätetään putkaan on lastensuojelun tarpeessa. Ne taas jotka haetaan tai hommataan kotiin on niitä nuoria joista oikeasti vanhemmat välittää.

Vierailija
20/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kun olisi olemassa oikea lasten SUOJELU, jossa kotoa vietäisiin pois/hoidettaisiin huonosti käyttäytyvät vanhemmat, eikä vain lapset, jotka reagoi aikuisten virheisiin.