Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joskus väsyttää tämä joka aamuinen hirveä homma, että saa itsensä "lähtökuntoon"

Vierailija
05.05.2010 |

Ja siis vaikka olenkin ihan kotiäiti, ei siis ole normaalisti mitään kaupassakäyntiä tai kavereilla/kahvilla käymistä kummempaa ohjelmaa.

Meillä lähdöt aina kestää, osaksi tietysti sen vuoksi, että lasten kanssa kestää aina (perässä juokseminen, syöttämiset, lapset juoksee karkuun kun puetaan tai riisuvat juuri kun toisen on saanut puettua yms. tiedätte varmaan...)

mutta ihan rehellisesti, lähdöt kestää myös MUN takia. En haluaisi lähteä ulos juuri sängystä nousseen, väsyneen äidin näköisenä, joten ensimmäiseksi käyn suihkussa ja pesen hiukset. Sitten rasvaan kroppani kauttaaltaan (atooppinen iho, pakko tehdä!), kuivaan hiukset, ja muotoilen niitä hiukan. Sitten meikkaan, valitsen korvakorut ja muut korut, sitten valitsen päivän vaatteet, kengät yms. Yleensä on aina puolet tavaroista/vaatteista hukassa tai joku vaate kuivumassa kodinhoitohuoneessa jne.

Nämäkin sujuisivat paljon nopeammin, mikäli siinä välissä ei tarvitsisi käydä siivoamassa kaatuneita kukkamultia, pöydälle kaadettuja maitoja tms (pienempi käy oma-aloitteisesti jääkaapilla ja roudaa maitopurkkeja ties minne!) yms. sotkua ja hävityksenkauhistusta tai selvittelemässä lasten riitoja yms.

Tänäänkin mä olen herännyt kahdeksalta, koko aamun olen valmistellut lähtöä kauppaan, nyt tuli nälkä ja tulin siksi aikaa koneelle että syön samalla. Ja vielä menee kuitenkin ainakin tunti ennenkuin päästään oikeasti lähtemään, edessä on vielä vaipanvaihtoa, lasten vaatteiden vaihtoa, lapsille juotavaa, pissatusta, pukemisoperaatio, kauppalistanteko, palautuspullot mukaan... huh huijaa.

Voi sitä aikaa, kun saattoi lähtiessään vaan laittaa itsensä kuntoon, vetää takin päälle ja eikun ulos!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en käykään aamulla suihkussa. Iltaisin käyn sen takia, että mun pitkän tukan kuivaksi föönaamiseen menee lähes tunti. Illalla ei ole pakko föönata vaan voin antaa kuivua rauhassa.

Nousin seitsemältä, tein aamupesut, meikkasin, pukeuduin ja laitoin tukan. Samalla keitin aamupuuron lapsille ja tein esikoisen eväät. 7.30 herätin lapset ja syötiin aamupala. Pestiin hampaat ja puettiin sisävaatteet. Kahdeksalta saivat katsoa yhden piirretyn. 8.20 vessan kautta pukemaan ja 8.30 oltiin kävelemässä kerhoon.

Meillä toimii tuo aamun piirretty palkintona. Jos on kahdeksaan mennessä syönyt, pukenut ja pessyt hampaat niin saa katsoa piirrettyjä. Lisäksi me valitaan aina edellisenä iltana seuraavan päivän vaatteet valmiiksi. Kerhoaamuina on tiukempi aikataulu, mutta ollaan me muinakin aamuina yhdeksältä lähdössä ulos.

Vierailija
22/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan meidät tunnissa lähtökuntoon (käyn suihkussa,pesen hiukset,föönaan,meikkaan) on koira,taapero ja pari koululaista,mutta mä tiedän olevani nopea :) ja siis käyn töissä 6.55 ollaan pk.n pihassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kello 5.00 juon kahvit ja laitan itseni kuntoon, petaan sängyt ja siivoilen paikkoja. Laitan pyykkikoneen päälle ja keitän lapsille puuron.

Lapset herätän klo.6.00. Syövät, pukevat ja lähdetään.

Lapset hoidossaklo.6.15 ja mun työ alkaa kello 7.00

Että nauti vaan noista hitaista aamuista.

Vierailija
24/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset pesen kerran viikkoon jonain iltana (eivät rasvoitu). Tukka on AINA ponnarilla ja mulla on AINA samat tai samantyyppiset vaatteet: farkut, matalakantaiset kengät ja trikoopaita, joka ei kaipaa silitystä. Sen alla hihaton toppi tms.

Mun pitäisi rasvata ihoa, mutta en mä siihen asti pääse kuin joskus harvoin viikonloppuisin. Korviksia en ole pitänyt aikoihin ja kaulakoru vaihtuu vain jos pitää mennä juhliin. En meikkaa ollenkaan, rasvaan kasvot ja korkeintaan laitan puuteria. Piilareiden laitto, hiusten ja hampaiden harjaus on jokapäiväinen juttu, mutta sitä pidempään en ehdi itseäni "hoitaa". Silmälasejä käyttäisin oikeastaan vielä mieluummin, mutta en yleensä ehdi etsiä puhdistusliinaa ja sprayta, sitäpaitsi ne ovatkin täynnä vauvan sormenjälkiä.

Kauppalistaa en tee ikinä, paitsi jos on jotain ihan pakko muistaa, yleensä puolet asioista jää tekemättä, koska unohdan. Mutta eipä hätää, ei siitä yleensä mitään traagista seuraa. Seuraavana päivänä sitten.

Toisinaan käyn kaupassa kun mies tulee kotiin. Painatan kaasua ja äkkiä syöksyn lähikaupan läpi ja sitten takaisin. Yleensä jos samassa kaupassa käyn, muistan hyllyjä tuijottamalla mitä meiltä puuttuu.

Lasten riitoja ei läheskään aina selvitetä, huudetaan vain, että kuulkaa nyt koetatte sopia keskenänne, olkaa hiljaa.

Vierailija
25/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet valmiiksi. Aamulla aamupala ja astiat koneeseen. Lapset ja itse valmiiksi. Etkö voi meikata olkkarissa ja vahtia lapsia samalla? Jos on todella pakko mennä aamulla suihkuun, niin sit täytyy herätä ennen lapsia.

Vierailija
26/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele jotenkin hallitsemaan arkeasi paremmin, siitä kai tässä pohjimmiltaan on kyse. jos ei oikeasti selviä kodista ulos ennen iltapäivää niin jotain on kyllä pielessä. Tarkista rutiinisi ja mieti mistä voit tinkiä ja mitä tehdä toisin.

Mulla lapset 5v, 4v ja 8kk. Aamuisin ollaan ulkona viimeistään klo 10. Siihen mennessä tehokkaimpina aamuina olen käynyt suihkussa, ruokkinut lapset ja itseni, siistinyt kodin(keittiö kuntoon ja pedit pedattu), laittanut pyykit pyörimään ja ruuan uuniin.

Vierailija
27/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin pääsemme aamupäivisin lähtemään liikenteeseen, kun on viisi lasta joista kaksi koululaista ja kolme pikkusta, sekä paljon kotieläimiä.

Meillä vielä 45min matka lähimpään kylään, joten jos emme ole lähtövalmiina ennen kello 9, ei ole mitään itua enää lähteä, kuin pitää ehtiä kotiin ennen klo 12, jolloin hevosten ym. ruokinta ja koirien ulkoilutus, josta voi joskus tietty joustaa, mutta viimeistään 13.30 pitää olla kotona, jolloin koululaiset saapuvat.

Vierailija
28/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tosi nopeasti aamulla ulkona. Aamulähdöt eivät ole minulle koskaan olleet ongelmia.

Nyt lapset ovat jo 1 lk ja 3 lk, mutta aamulla pääsemme tunnissa ulos ovesta. Kun lapset oli pieniä, niin meni puoli tuntia aikaa enemmän. Jos kävisin suihkussa, niin menisi kaksi tuntia lähtemiseen.

Siinä ajassa

- minä teen kaikille aamupalan ja katan pöydän

- syön itse ja kaikki syövät itse

- meikkaan (pohjavoiteesta alkaen)

(mies siivoaa pöydän sitten).

Pystyn tähän sen takia, että:

- otan kaikki vaatteet illalla esiin, minulle ja lapsille siis. Myös korut valitsen valmiiksi.

- laitan kaiken muunkin, laukut summuut, illalla valmiiksi

- poistun ruokapöydästä meikkaamaan kahvikupin kera. Eli syön itse todella nopeasti.

Ei siihen muuta tarvita.

Minulla on kaveri, joka on todella hidas. Minä aina juttelen oven suussa, kun hän toimii kuin etana. Häneltä yksinkertaisesti puuttuu toiminta ja tehokkuus. Asioita kun voi tehdä ripeästi tai hitaasti.

Vierailija
29/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos antaa sen touhun kestää. Meilläkin menee 2-3h sellaisina aamuina, jos ei oikeasti tarvitse lähteä mihinkään, korkeintaan kauppaan. Päiväkoti aamuina herään klo. 6.45 ja päiväkotiin ollaan lähtövalmiina viimeistään klo.8.10. Sisältää suihkun, hiusten laiton, meikkauksen, aamupalat ym. sotkut. Lapset 6v. ja 2v. (jolle annetaan vielä astmalääkkeet).

Vierailija
30/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannna Tukiaisen keskustelu jonkun kanssa on julkaistu osoitteessa http://www.muskleforum.com/index.php

Ei liene epäselvää siitä mikä on kauppatavara.

Keskustelua ei pysty siirtämään tänne. Rekisteröityminen kestää minuutin. Kohdassa haastattelut on tuo pätkä, loppuvaiheessa.

http://www.muskleforum.com/index.php

Vierailija
31/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- suihku illalla

- aamulla naaman pesu jääkylmälä vedellä, että herään

- voide ja meikkivoide, ripsien "kiharrus" ja huulterajauskynä.

- hampaiden pesu tietty, tukan harjaus

Ennen meikkasin enemmänkin puistoon, mutta nyt toisen lapsen myötä en enää jaksa enkä ehdi. Mutta meikkivoiteesta en luovu! Se luo siistin ilmeen kasvoille.

Vierailija
32/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin huoletta petaamatta jos on kiireinen aamu. kosteuskin ehtii haihtua paremmin petivaatteista ->hygieenisempää.

Vierailija
33/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itseni ja lapset minimissään sängystä lähtökuntoon hätätilanteessa puolessa tunnissa, normaali on 45-60 min (riippuen siitä, syödäänö aamupala kotona vai hoidossa) ja viikonloppuisinkin hitaasti valmistautuen 1,5 tunnissa. Nykyään saattaa mennä nopeamminkin, kun 6v osaa huolehtia itsensä valmiiksi ja 4v:kin pukea ja käydä vessassa.

Suihkussa käyn aina iltaisin. En meikkaa itseäni, mutta laitan kyllä pitkät hiukseni (olettaisin, että siinä ajassa saisi nopean meikinkin tehtyä). En koskaan laita mitään valmiiksi (paitsi esim. oma laukku on aina kunnossa). Aamun järjestys:

Itse ylös ja kylppäriin.

Itselle vaatteet päälle.

Lasten vaatteet valmiiksi.

Lasten herätys, lapset vessaan ja pukemaan.

Eväiden laitto.

(Aamupala)

Hiukset (nopeimmillaan ponnari, mutta yleensä letin väkerrystä).

Kuopuksen hampaiden pesu.

Ulkovaatteet päälle ja tavarat mukaan.

Ulos.

Tärkeintä on olla jossain alitajunnassa koko ajan selvillä mitä tapahtuu (esim. pukeeko kuopus toisessa huoneessa, vai rakenteleeko Legoilla) ja tehdä se, mikä pitää tehdä, eikä jäädä itse haaveilemaan tai istuskelemaan tietokoneelle.

En meikkaa koskaan, joten siinä tietysti säästää aikaa. En kuitenkaan usko olevani sen näköinen, että olisin suoraan sängystä sännännyt liikkeelle. Hätätapaukessa olen joskus lähtenyt työkeikalle kymmenessä minuutissa heräämisestä ja yksi työkaveri ihmetteli, miten ehdin silittää, vaikka hälytys tuli viime tipassa. Paljastin, että käytän vain vaatteita, joita ei tarvitse silittää.

Vierailija
34/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 lasta...herätys 8 aikaa...aamupala muksuille ite juón kahvin...sit puen lapset ja sit itseni...harjaan hiukset,pesen hampaat...rasvaan naaman ja puuteri ja ripsari...ulokona ollaan 9.30..ja keittiökin on siivottu..jätä se suihku pois aamul..plus muu turha...

Vierailija
35/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te mitään koruja tai ripsiväriä laitatte, kuka teitä siellä kaupungilla katsoo? Vai oletteko kaikki hoikkia isotissisiä blondeja?

Vierailija
36/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te mitään koruja tai ripsiväriä laitatte, kuka teitä siellä kaupungilla katsoo? Vai oletteko kaikki hoikkia isotissisiä blondeja?

Jospa on itsellä mukavampi olo, kun ei näytä ihan seinästä revityltä. Viis siitä, katsooko kukaan.

Käsittämättömän kauan ap:lta kyllä kuluu uloslähtöön, mutta selittäähän se jotain, että ehtii täällä kirjoitella pitkiä viestejä valmistautuessa. Mut ihmiset on erilaisia.

t. hoikka, ei-isotissinen, ei-blondi

Vierailija
37/37 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä aamu

klo soi 07:15 mutta painoin torkkua,lopulta heräsin klo 07:45.Laitoin kahvit tippuu,pesin hampaat,pyyhin naaman kasvovedellä ja laitoin päivävoiteen ja silm.ymp.voidetta.Katsoin tyttöjen vaatteet valmiiksi,aamupalan tein (muroja ja maitoa) ja hammasharjoihin laitoin tahnat.Klo oli tässä vaiheessa 08.00.Herätin lapset ja kannoin ne olkkarin sohvalle katsomaan lasten ohjelmia,pesin lasten hampaat ja toin aamupalan olkkariin.Klo 08:10 pääsin meikkaamaan ja siinä välillä vein tyhjät lautaset keittiöön ja kehotin tyttöjä pukeutumaan ja käymään pissalla.Jatkoin meikkaamista ja kävin katsomassa itselleni päivävaatteet kello oli tässä vaiheessa 08:30.Sen jälkeen laitoin hiukset kuosiin,harjaus ja ponkkari.Pakkasin oman laukkuni ja palasin etsimään vanhemmalle tytölle sukkia kun ei mun valitsemat kelvannut.08:40 alettiin pukeen lasten ulkovaatteita,tarkistin vielä vanhemman neidin repun että kaikki tarvittava mukana.08:53 istuttiin autossa ja lapset kerkesi ysiksi tarhaan ja itse kerkesin hyvin töihin kymppiin...