Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tää olla jotain umppariongelmaa? APUA

Vierailija
05.05.2010 |

olen jo tosi pitkään (muutaman vuoden ainakin) kärsinyt ajoittaisista kipujaksoista oikean puolen alavatsalla. Kohta paikantuu tosi selvästi navan ja lonkkaluun yläosa väliin. Alkuvuodesta kipua oli sen verran, että heräsin jopa nukkuessani särkyyn ja otin särkylääkettä. Ovulaatiokivuksi tuo kipu ei sovi, koska ei ole tullut yleensä sellaisina kiertopäivinä (joskus toki on osunut siihenkin aikaan kohdalle). Nyt kipua taas ollut pari päivää, kuukautiseni alkoivat tänään, mutta tämä ei siis ole sellaista kuin kuukautiskipuni on. Kuukautiskipu on tasaista jomotusta koko alavatsan alueella, tämä kipu tuntuu nytkin sellaista hyvin tarkkarajaisena tuossa tietyssä kohdassa. Ja aika terävänä. Olen myös viime päivinä kärsinyt lievästä kuvotuksesta, mutta se on mennyt ohi itsestään.

Alan olla jo vähän huolestunut, mutta toisaalta tuntuu että turha on mennä lääkäriinkään koska en ole mitenkään sairas. Mitään kuumetta tai muuta umppariin sopivaa oiretta ei ole missään vaiheessa ollut. Raskaus ei ole mahdollinen, gynekologinen tutkimus on tehty viimeksi loppuvuodesta ja kaikki pitäisi olla ok. Papakin otettu alle vuosi sitten.

Mitäköhän pitäisi tehdä. Eilen illalla painelin vatsaa tuosta kohdalta koska tuo kipu tuntui niin selvänä, ja minusta myös vasemman puolen painaminen aiheutti kiputuntemuksen tuossa oikealla (painoin siis samasta kohdasta vasemmalta, missä kipu oikealla tuntuu). Apuva!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ihmeessä lääkäriin tutkittavaksi.

Vierailija
2/4 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

umppari ongelmalta kuulosta... onko ihan varma ettö ei ole ummetusta, ilmaa yms.???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ollutkaan. Soitin tk.hon ja siellä sanoivat että joku suolen mutka on sillä kohtaa ja se voi vaivata samalla lailla kuin umpisuoli, jos suoli on täynnä.

Muuten olisin sanonut että sinulla on munasarjakysta mutta jos olet käynyt gynekologilla niin ei se sitten sitäkään voi olla.

Vierailija
4/4 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vatsani toimii normaalisti, on joka kerran toiminut kun näitä kipuja on. Muutenkin vatsani toimii ennemmin vilkkaasti kuin hitaasti, ummetus on minulle aivan vieras tila. Minulla on eräs sairaus jonka vuoksi minulle on tehty paljon gynekologisia tutkimuksia, eikä niissä ole koskaan tullut esiin mitään endometrioosia, kystia tms. Ehkä tämä on vaan joku kramppi joka tulee aina tuonne samalle puolelle ja kestää jostain syystä pitkään. Ei tosiaan viitsisi lääkäriin mennä kun mitään vaarallisia oireita ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan